درآمد روزانه تریدر یا معامله گر به چه میزان است؟

تیم بیدارز
درامد تریدر

پیش از هر چیز بهتر است بدانید وقتی کسی محدوده دقیقی را به عنوان درآمد ترید روزانه شما معرفی می­کند، احتمالاً جدی نمی­گوید؛ چراکه درآمد حاصل از ترید روزانه تحت تأثیر عوامل مختلفی اعم از میزان سرمایه اولیه، مخارج ماهانه، مالیات و عوامل دیگری قرار دارد.

در این مطلب کمی از انتظارات پر زرق‌وبرقی که در اینترنت با آن مواجه می­شویم فاصله گرفته و بیشتر به حقایق جدی و تلخ می‌پردازیم. بر اساس آمار گلستور (Glassdoor)، از درآمد بیش از 1692 ترید، به طور متوسط درآمد ترید روزانه 89496 دلار بوده است. ممکن درآمد 894000 دلار درآمد غیرقابل باوری به نظر نرسد، چراکه شغل‌های دیگری را می‌توان مثال زد که درآمد مشابهی دارند و درجه ریسک و تعهد در آن‌ها به نسبت پایین­تر است.

اما جدای از این آمار تقریبی، به نظر شما درآمد عوامل بزرگ بازار از طریق ترید روزانه چقدر است؟

یک تریدر در بانک امریکا می­تواند 275000 دلار، مورگان استنلی (Morgan stanley) 276000 دلار و سیتی (citi) درآمد خالص 435000 دلاری داشته باشد.

مسلماً مدیران صندوق­های پوشش ریسک خصوصی و مدیران مالی که درآمد خالص بالایی دارند، می­توانند درآمد بیشتری داشته باشند؛ اما موضوع مورد بحث در این مطلب بر تریدرهای فعالی متمرکز است که از حرفه خود امرار معاش می­کنند.

درآمد یک تریدر مستقل چه میزان است؟

در دنیای واقعی بیش از 90 درصد تریدرهای تجارت خرده فروشی شکست می­خورند. به جای اینکه به ماشین حساب مهندسی خود اعتماد کنید و مدام روی این متمرکز باشید که چقدر در طول یک سال درآمد خواهید داشت، باید به خودتان ثابت کنید که می­توانید در هر ماه و هر روز تریدهای سودآور داشته باشید.

پیش از اینکه تمام پس انداز خود را نقد کنید. اول از خود بپرسید آیا با سرمایه کم می­شود پول به دست آورد؟ و دیگر اینکه چرا می­خواهید ریسک کنید؟

اگر نتوانید درآمد ثابتی داشته باشید و نتوانید با 5000 دلار سرمایه در ترید درآمد داشته باشید، بنابراین با ترید 5 هزار دلار سرمایه نیز درآمدی نخواهید داشت. اگر کسی به شما گفت که برای پول به دست آوردن باید پول خرج کنید، به او توجه نکنید. بازار سهام و ارز تنها جایی است که اگر مراقب نباشید، سرمایه شما سریع‌تر از هر ابزار سرمایه‌گذاری دیگری به شما ضرر وارد می­کند.

حالا که با واقعیت­های تلخ روبرو شدید، بیایید این مطلب را با شنیدن یک تجربه مثبت به پایان برسانیم. صحت این داستان را صد درصد تائید نمی­کنیم اما از آنجایی که در سایت marketwatch.com منتشر شده می‌توان امیدوار بود که ساختگی نیست.

یک تریدر با نام مستعار J Park با سرمایه 600 دلاری وارد این حرفه شده و کلی سود کرده، اما وقتی داستان موفقیت او را می­شنویم باید نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشیم:

  • این تریدر یک شبه به این مرحله نرسیده و بیشتر از 3 سال است که وارد این حرفه شده است.
  • تلاش و کوشش همواره راز موفقیت در زندگی است.
  • باید در نظر داشت که او زمان زیادی را صرف بررسی تریدهای خود کرده است.

از میان تمام داستان­های موفقیت در تریدی که در گوشه و کنار اینترنت پیدا می­شود، تجربه این تریدر مثال زده شد چون با سرمایه کم وارد حرفه ترید شده است.

نتیجه گیری

اگر در مورد ترید تصمیم جدی دارید، نگران تزریق حجم بزرگی از سرمایه به بازار نباشید؛ از کم شروع کنید و تجربه کسب نمایید. اگر در کاری که انجام می­دهید علاقه و تلاش کافی به خرج بدهید، به سود خواهید رسید.

در آخر اینکه نگران این نباشید درآمدتان در یک سال چقدر خواهد بود، اول از همه تمرکز خود را روی مخارج کلی مثل قبض تلفن، قسط ماشین و اجاره خانه بگذارید و بعد خیلی زود روال کار دستتان خواهد آمد.

مقالات پیشنهادی

بهترین سبک ترید

روانشناسی ترید

اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

چگونه یک معامله گر موفق ارز دیجیتال باشیم

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها