پیش‌بینی آینده ارز فانتوم؛ بررسی قیمت FTM تا 2030

مهراب پارسیان‌فر
تصویری از یک شهر بسیار پیشرفته و مدرن با ساختمان های مرتفع و جذاب که این شهر در میان صحرا واقع شده است و در پشت این شهر، لوگو و نمادی از ارز دیجیتال فانتوم دیده می شود. پیش‌بینی آینده ارز فانتوم؛ بررسی قیمت FTM تا 2030

محبوبیت ارزهای دیجیتال به شکل مداوم در حال افزایش است. این موضوع تمرکز بر دارایی‌های رمز ارزی را افزایش داده و خصوصا بخش‌هایی مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در این حوزه، به موضوعی جذاب و پرکاربرد تبدیل شده است. یکی از پلتفرم‌های قدرتمند در این حوزه، فانتوم است. حال باید پرسید که آینده ارز فانتوم چگونه خواهد بود؟ آیا آینده فانتوم، ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ در این مقاله به شکل کامل آن را بررسی خواهیم کرد.

ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

فانتوم (Fantom) یک پلتفرم قرارداد هوشمند منبع باز و غیر متمرکز است که برای مقابله با اشکالات شبکه‌های بلاک چین قبل از خود ساخته شده است. این ارز دیجیتال کاربردی در DeFi، از مکانیسم اجماع aBFT انقلابی مخصوص خود به نام Lachesis استفاده می‌کند. لاچسیس به فانتوم امکان می‌دهد تا با سرعت بسیار بالاتر و با کارایی هزینه‌ای بیشتر نسبت به فناوری‌های موجود فعالیت کند.

فانتوم دارای توکن بومی خود، FTM است، که برای حل مشکلات فنی مربوط به پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، به‌ویژه سرعت تراکنش‌ها طراحی شده است. طبق گزارش‌ها، توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که از طریق ارز فانتوم، زمان تکمیل تراکنش‌ها را به زیر دو ثانیه کاهش داده‌اند. این ارز دیجیتال همچنین از مکانیسم اثبات سهام (PoS) برای حفظ امنیت خود استفاده می‌کند. علاوه بر این، پروتکل با استانداردهای ERC-20 و BEP-2 سازگار است.

تصویری از یک کوه با شکوه و بزرگ که از میان ابرها بالا آمده و در نوک آن تصویری از یک سکه و لوگو ارز دیجیتال فانتوم قرار دارد. پیش‌بینی آینده ارز فانتوم؛ بررسی قیمت FTM تا 2030

پشت پرده فانتوم: بررسی دقیق‌تر زیرساخت تا بنیان‌گذار

بنیاد فانتوم نهادی است که بر پلتفرم فانتوم و توکن FTM به عنوان یک محصول، نظارت می‌کند و در سال 2018 تاسیس شده است. هدف ارز فانتوم، حل مشکل سه‌گانه بلاک چین است: چگونه می‌توان به عدم تمرکز، مقیاس‌پذیری و امنیت در یک شبکه به طور همزمان و بدون قربانی کردن هیچ یک از آن‌ها دست یافت؟ برای انجام این کار، فانتوم در کنار DAG (گراف جهت‌دار غیر مدور)، از Lachesis استفاده می‌کند؛ مکانیسم یا لایه مبتنی بر اجماع تحمل خطای ناهمزمان بیزانسی یا Asynchronous Fault Tolerance (aBFT).

Lachesis بر اساس اجماع کلاسیک BFT ساخته شده است. اما ماهیت ناهمزمان این مدل، به معنای زمان ایجاد بلوک سریع‌تر و مصرف انرژی کمتر نسبت به نسخه‌های قبلی است. بنابراین، aBFT مسئله مقیاس‌پذیری را حل می‌کند. همچنین ارز فانتوم با استفاده از الگوریتم اثبات سهام (PoS) که تاکید بر تمرکززدایی را حفظ می‌کند، ایمن می‌شود.

پلتفرم فانتوم امکان ساخت شبکه‌های مستقل را برای استقرار هر dApp در Opera (شبکه اصلی ارز دیجیتال فانتوم) می‌دهد. این موضوع به مقیاس‌پذیری کلی اکوسیستم می‌افزاید، زیرا پروژه‌های مختلف تحت تاثیر مسائل احتمالی دیگران قرار نمی‌گیرند. از سوی دیگر، تمامی شبکه‌های فعال در فانتوم، از زیرساخت و منطق یکسانی استفاده کرده و به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

توکن FTM به طور کلی اکوسیستم اپرا و فانتوم را تقویت می‌کند. کاربرد اصلی FTM، استیک کردن یا همان سهام داری (Staking) است (برای تبدیل شدن به یک گره اعتبارسنج، باید بیش از 3،175،000 واحد FTM داشته باشید). ارز دیجیتال FTM همچنین به عنوان کارمزد شبکه، به عنوان یک توکن حاکمیتی و به عنوان رمز ارزی برای تراکنش‌های سریع و ارزان استفاده می‌شود.

نقاط قوت و ضعف فانتوم

آنچه تا این بخش از مقاله مطرح شد، شاید یک پیش‌زمینه بسیار خوب از ارز دیجیتال فانتوم را در ذهن ما شکل دهد. اما این زنجیره بلوکی مانند هر بلاک چین دیگر، نقاط ضعف خاص خود را دارد که می‌تواند بر آینده ارز فانتوم تاثیرگذار باشد. در ادامه به شکل خلاصه نقاط قوت و ضعف این پلتفرم را بررسی می‌کنیم.

نقاط قوت ارز فانتوم

  • رمز ارز فانتوم یک پروتکل نسبتا پذیرفته شده در دنیای قراردادهای هوشمند و جایگزین لایه 1 با 10000 گره کامل برای اتریوم در سطح جهان است (متمایز از گره‌های اعتبارسنجی)
  • استفاده از فناوری DAG، کارمزدهای پایین تراکنش، زمان نهایی شدن تراکنش (یک الی دو ثانیه) و توان عملیاتی تراکنش قابل توجهی را نسبت به شبکه‌های بیت کوین یا اتریوم ممکن می‌کند.
  • سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، عدم سازگاری با کاربران و توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم را بسیار کاهش می‌دهد و تجربه کاربری خوبی نیز ایجاد می‌کند. پروتکل Lachesis همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که قابل تنظیم باشد، بنابراین سایر بلاک چین‌های مستقل می‌توانند به آن متصل شده و به راحتی ارتباط برقرار کنند.
  • تیم اصلی توسعه‌دهنده شامل افراد سرشناسی در صنعت بلاک چین مانند آندره کرونژ از پلتفرم یرن فایننس (Yearn Finance) است. مشارکت او علاوه بر ایجاد صلاحیت فنی بالا، تبلیغات قابل توجهی را برای فانتوم به همراه داشت.

اگر به دنبالی سرمایه‌گذاری بر روی ارز شیبا هستید، حتماً به شما پیشنهاد می‌کنم به صفحه اختصاصی خرید ارز شیبا مراجعه کنید.

نقاط ضعف ارز فانتوم

  • فانتوم از چند جهت از تمرکززدایی رنج می‌برد، از جمله تمرکز ثروت، الزامات بسیار بالای مالی برای اعتبارسنج‌ها و یک بنیاد خارج از زنجیره که دارای قدرت وتو شدید در مورد حاکمیت است.
  • ارز فانتوم در فضای رقابتی شدیدی بین بلاک چین‌های لایه یک سازگار با EVM قرار دارد و به نظر می‌رسد که بازار، رقبایی مانند زنجیره بایننس (Binance Chain)، شبکه آوالانچ (Avalanche)، بلاک چین پالیگان (Polygon) و همچنین شبکه قدرتمند ترون (Tron) را همچنان ارزشمندتر می‌داند.
  • بخش قابل توجهی از عرضه کل فانتوم هنوز از ذخایر استخراج شده پیشین آزاد نشده است. همچنین استفاده از پرداخت پاداش سهام از طریق صدور تورمی توکن‌ها، ارزش پاداش‌های صادر شده را کاهش می‌دهد.

آینده ارز فانتوم در دیفای چگونه خواهد بود؟

ابتدا باید بگوییم که طبق آمار وب‌سایت فانتوم، ادغام گیت کوین در شبکه فانتوم، این پلتفرم را قادر می‌سازد تا برنامه‌های مختلف و جدید خود را با مشارکت کمک‌های مالی Gitcoin راه‌اندازی کند. گیت کوین از روش متفاوت رای‌گیری درجه دوم برای تخصیص دموکراتیک بودجه به پروژه‌هایی مانند DeFi، بازی‌ها، توکن‌های غیر مثلی (NFT) و غیره استفاده می‌کند.

زیرساخت مالی فعلی با فرآیندهای ناکارآمد، هزینه‌های بالا و دسترسی محدود برای افراد مواجه است. هدف DeFi بازسازی امور مالی، شفاف‌تر، جهانی‌تر و در دسترس‌تر کردن آن است تا همه بتوانند بدون اتکا به اشخاص ثالث از آن استفاده کنند.

امور مالی غیر متمرکز (DeFi) نسل بعدی امور مالی است. دیفای، اکوسیستمی از نرم‌افزارهای منبع باز و عناصر قابل ترکیب برای ایجاد بازارهای مالی جهانی و فراگیر برای هر شخص محسوب می‌شود.

مشکلات سیستم مالی سنتی

در سیستم مالی کنونی، یک حساب بانکی ساده را می‌توان به عنوان یک امتیاز عظیم در نظر گرفت. تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان هنوز دسترسی محدودی به بانک‌ها دارند. بر اساس گزارش بانک جهانی، حدود 1.7 میلیارد بزرگسال در سراسر جهان بدون حساب بانکی هستند.

می‌توان گفت که به شکل خلاصه سیستم بانک‌داری سنتی حال حاضر با مشکلاتی مانند فرصت‌های محدود برای استفاده کاربران، عدم کنترل دقیق تورم حتی در پیشرفته‌ترین سیستم‌های اقتصادی جهانی، عدم دسترسی به ابزار مالی پیشرفته و در نهایت، کنترل و تدوین قوانین توسط واسطه‌ها مواجه است.

DeFi نیاز به اشخاص ثالث قابل اعتماد را برطرف می‌کند. این یک سیستم، بدون مجوز و جهانی است که هر کسی می‌تواند در آن شرکت کند. وظایفی که معمولا توسط واسطه‌ها انجام می‌شود، اکنون به طور خودکار از طریق قراردادهای هوشمند در دیفای انجام می‌گیرد.

مشکلاتی که دیفای فانتوم حل می‌کند

  • ارز دیجیتال فانتوم به شکل قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، کارمزد یک حواله بین‌المللی 200 دلاری به شکل سنتی 14 دلار کارمزد دارد. به واسطه دیفای فانتوم، انجام این حواله 0.0001 دلار هزینه خواهد داشت.
  • ارز دیجیتال فانتوم امکان تسویه تقریبا فوری تراکنش‌ها را فراهم می‌کند. در مقایسه با سیستم‌های قدیمی با حداقل سرعت 3 روزه در نهایی شدن تراکنش‌های بین‌المللی، این زمان در فانتوم در حد چند ثانیه است.
  • کاربران دارایی‌های خود را بدون خطر نظارت، توقیف یا هک نگهداری می‌کنند.
  • کد اکوسیستم فانتوم منبع باز است و توسعه‌دهندگان می‌توانند از برنامه‌های سایرین برای ایجاد برنامه مخصوص خود استفاده کنند. نتیجه‌ی این موضوع، ایجاد یک اکوسیستم زنده و ارگانیک است که در آن همه می‌توانند به چشم‌اندازی بزرگ‌تر کمک کنند.

عوامل تاثیرگذار بر آینده ارز فانتوم

آینده ارز فانتوم، مانند سایر ارزهای دیجیتال، تحت تأثیر عوامل متعدد و به هم پیوسته‌ای قرار دارد. یکی از اصلی‌ترین این عوامل، احساس عمومی بازار است. پیشرفت‌های مثبت در عرصه بلاک چین و پذیرش فزاینده‌ی این فناوری می‌توانند موجب جهش قیمت شود، در حالیکه عقب‌گردها و اخبار منفی در این حوزه، روندهای نزولی را برای آینده فانتوم به دنبال خواهد داشت.

رمز ارزها، بخصوص آن‌هایی که دارای عرضه محدودی هستند، به شدت تحت تاثیر مکانیزم عرضه و تقاضا قرار دارند. نقدشوندگی و حجم معاملات در بازار برای ثبات قیمت، اهمیت حیاتی دارند و هرچه نقدشوندگی بیشتر باشد، دستکاری قیمت دشوارتر می‌گردد. همچنین، عوامل خارجی از جمله وضعیت اقتصادی جهان و تغییرات قوانین حاکم بر حوزه رمز ارزها نقش غیرقابل انکاری در نوسانات قیمتی ایفا می‌کنند.

عوامل تاثیرگذار خاص فانتوم

  • پذیرش و موارد کاربرد: هرچه پذیرش و استفاده از فناوری فانتوم گسترده‌تر باشد، تاثیر بیشتری بر قیمت آن خواهد گذاشت. اگر این پلتفرم شاهد کاربری بیشتر باشد، می‌تواند تقاضا را افزایش داده و قیمت‌ها را به اعداد بالاتری برساند.
  • رقابت: پلتفرم‌ها و پروژه‌های رقیب در حوزه بلاک چین می‌توانند جایگاه برتر فانتوم را به چالش بکشند. رقابت بازار انگیزه‌ای برای نوآوری محسوب می‌شود و پویایی موجود در این عرصه می‌تواند هم به رشد فانتوم کمک کند و هم مانع آن شود.
  • عرضه و تقاضای توکن: بدیهی است که تعداد FTM‌های موجود در بازار و تقاضای بازار برای آن، مستقیما بر قیمت تاثیر می‌گذارند. رویدادهایی مانند سوزاندن توکن‌ها، که باعث کاهش عرضه موجود می‌شوند، می‌توانند به طور ویژه بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشند.
  • پیشرفت‌های تکنولوژیکی: هرگونه تغییر، پیشرفت یا به‌روزرسانی در فناوری بنیادین فانتوم می‌تواند بر نظر سرمایه‌گذاران و در نتیجه قیمت تاثیر بگذارد. پلتفرمی که دائما در حال توسعه و نوآوری باشد و به نیازهای بازار پاسخ دهد، به طور طبیعی برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر خواهد بود.

درک صحیح این عوامل می‌تواند به سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه رمز ارزها در اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌تر و مدیریت ریسک بهینه‌تر کمک شایانی کند.

تصویری از چند مرد و زن تحلیلگر که در کنار هم نشسته یا ایستاده اند و در میان این ها یک تخته قرار دارد و روی تخته المان های تحلیلی مانند چارت قیمتی در اشکال نوسانی و میله و غیره دیده میشود. همچنین نماد ارز دیجیتال فانتوم روی تخته قرار دارد. پیش‌بینی آینده ارز فانتوم؛ بررسی قیمت FTM تا 2030

پیش‌بینی قیمت فانتوم تا سال 2030

تا این بخش از مقاله، تمامی ویژگی‌های مثبت و منفی، چالش‌ها و فاکتورهای اصلی تاثیرگذار بر آینده ارز فانتوم را بررسی کردیم. در این بخش به شکل دقیق و سال به سال، پیش‌بینی قیمتی ارز دیجیتال فانتوم را تا سال 2030 میلادی مطرح خواهیم کرد.

پیش‌بینی قیمت فانتوم (FTM) در 2024

اگر شرایط بازار مساعد بماند، پیش‌بینی ارز فانتوم در سال 2024، حداکثر قیمت FTM را حدود 0.7568 دلار را نشان می‌دهد. در سناریوی صعودی، میانگین قیمت فانتوم می‌تواند تا حدود 0.6262 دلار افزایش یابد، اگرچه در نظر گرفتن این نکته ضروری است که حداقل قیمت ممکن است تا 0.6084 دلار کاهش یابد.

پیش‌بینی قیمت فانتوم (FTM) در 2025

طبق گزارش Technewsleader، در سال 2025، FTM حداقل با 0.8500 دلار معامله خواهد شد، در حالی که ممکن است حداکثر قیمت آن به 1.02 دلار برسد. به طور متوسط، پیش‌بینی قیمت فانتوم تا 2025، حدود سطح 0.8751 دلار را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت فانتوم (FTM) در 2026

طبق گزارش PricePrediction.net تا سال 2026، رمز ارز فانتوم ممکن است قیمت متوسط ​​1.27 دلار را ببیند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، حداکثر قیمت پیش‌بینی شده Fantom می‌تواند تا 1.49 دلار با حداقل قیمت 1.24 دلار در 2026 برسد.

پیش‌بینی قیمت فانتوم (FTM) در 2027

کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال احتمال می‌دهند که تعداد برنامه‌ها و افراد فعال در شبکه فانتوم تا سال 2027 به شکل چشمگیری افزایش خواهد داشت. در نتیجه خدمات مالی بسیار گسترده‌ای در این شبکه ارائه خواهد شد که به طبع قیمت FTM را افزایش می‌دهد. آن‌ها حدس می‌زنند که بالاترین قیمت ممکن است در حدود 2.14 دلار، کمترین آن ممکن است حدود 1.78 دلار و میانگین در حدود 1.83 دلار برای کل سال 2027 باشد.

پیش‌بینی قیمت فانتوم (FTM) در 2028

با در نظر گرفتن توسعه مداوم در شبکه و اکوسیستم فانتوم، احتمال می‌رود که بالاترین قیمت در 2028، حدود 3.04 دلار، کمترین آن حدود 2.66 دلار و میانگین قیمتی حدود 2.74 دلار خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت فانتوم (FTM) در 2029

برای سال 2029، پیش‌بینی‌های مورد انتظار برای ارز فانتوم بسته به عوامل مختلف، از حداقل سطح قیمت 3.92 دلار تا حداکثر سطح قیمت 4.72 دلار متفاوت است، اما سطح قیمت 4.05 دلار به عنوان میانگین قیمتی پیش‌بینی ارز فانتوم، امکان پذیرتر است.

پیش‌بینی قیمت فانتوم (FTM) در 2030

وب سایت CryptoDisrupt احتمال می‌دهد که در آینده فانتوم به راحتی به سطوح خوبی خواهد رسید و طبق تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی توسط این پلتفرم، قیمت فانتوم تا سال 2030 به 6.83 دلار به عنوان سقف و 5.79 دلار به عنوان کف قیمت با میانگین قیمت 5.95 دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت ارز فانتوم توسط کارشناسان برخی پلتفرم‌های معتبر

حال بد نیست نظر برخی دیگر از معروف‌ترین پلتفرم‌های رمز ارزی پیرامون آینده ارز فانتوم را نیز بررسی کنیم:

  • پلتفرم PricePredictions: بیشترین قیمت حدود 1.67 دلار برای هر واحد FTM
  • پلتفرم Coin Price Forecast: بیشترین قیمت حدود 0.57 دلار برای هر واحد  FTM
  • پلتفرم Coinpedia: بیشترین قیمت حدود 1.92 دلار برای هر واحد FTM
  • پلتفرم CoinCodex: بیشترین قیمت حدود 0.69 دلار برای هر واحد FTM
  • پلتفرم Cryptonewsz: بیشترین قیمت حدود 4.59 دلار برای هر واحد FTM

آیا فانتوم برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

پیش‌بینی دقیق صعود یا سقوط فانتوم دشوار است، اما به طور کلی می‌توانیم تصویر مثبتی از آینده فانتوم داشته باشیم. این موضوع به دلیل چند مزیت کاربردی فانتوم است، مانند پلتفرم قرارداد هوشمند با عملکرد بالا، مقیاس‌پذیری و ایمنی. فانتوم برای غلبه بر محدودیت‌های پلتفرم‌های بلاک چین قبل از خود طراحی شده است و زمان‌های تراکنش بسیار سریعی را با هزینه کمتر ارائه می‌دهد که برای dApps و سیستم‌های غیرمتمرکز بسیار مناسب و ضروری است.

هدف اصلی فانتوم ایجاد یک سیستم مالی فراگیرتر و بازتر است. با رویکرد کاربر محور خود، راه را برای علاقه‌مندان باتجربه و تازه‌واردان حوزه رمز ارزها هموار می‌کند تا از مزایای یک اکوسیستم غیر متمرکز بدون مشکلات معمول استفاده کنند.

مکانیسم سهام FTM یکی دیگر از نقاط قوت است. با اجازه دادن به دارندگان توکن برای استیک کردن FTM خود، کاربران می‌توانند در مکانیسم اجماع شبکه شرکت کرده و پاداش کسب کنند و در نتیجه به طور بالقوه، دارایی خود را در طول زمان افزایش دهند. این مسئله نیز می‌تواند به ویژه برای کسانی که به چشم اندازهای بلندمدت شبکه اعتقاد دارند جذاب باشد.

البته کاربرد توکن‌های FTM فراتر از استیکینگ است. در اکوسیستم Fantom، این توکن‌ها به عنوان وسیله پرداخت هزینه تراکنش استفاده می‌شوند و نقشی در حاکمیت شبکه ایفا می‌کنند. چنین کاربردی می‌تواند تقاضا برای خرید ارز فانتوم را تقویت کند.

فانتوم دارای یک جامعه پر جنب و جوش و فعال است که به طور مداوم از رشد و نوآوری‌های آن حمایت می‌کند. چنین جامعه‌ای می‌تواند اعتماد کاربران سایر بلاک چین‌ها را تقویت کند.

با توجه به تمام این موارد می‌توان فانتوم را به عنوان یک گزینه مناسب برای افزودن به سبد سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرید.

تصویری از یک صفحه فلزی با طرح دیجیتالی مانند برد کامپیوتر که یک ترازو روی آن قرار دارد. در یک کفه از این ترازو، شمش طلا هست و در کفه دیگر سکه ارز دیجیتال فانتوم. پیش‌بینی آینده ارز فانتوم؛ بررسی قیمت FTM تا 2030

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات کافی برای درک و پیش‌بینی آینده ارز فانتوم را در اختیار شما قرار دهیم. این پلتفرم در تلاش است تا با توسعه و ارتقای زیرساخت‌های خود، کاربران خود را حفظ کرده و همچنین افزایش دهد. با این حال در نظر داشته باشید که بسیار مهم است قبل از هر سرمایه‌گذاری، به دقت به آن فکر کرده و با برنامه عمل کنید. ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال همچنان غیر قابل پیش‌بینی است.

اگر مایل هستید تا اطلاعات کامل‌تری پیرامون بلاک چین فانتوم و ارز FTM کسب کنید، می‌توانید مقاله ارز دیجیتال فانتوم چیست؛ سریع، ایمن، مقیاس‌پذیر را مطالعه نمایید.

در نهایت باید گفت که این مقاله هیچ پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال FTM ندارد و صرفا از جهت آموزشی، آینده ارز فانتوم را بررسی کرده است. تصمیم نهایی با شماست.

مقالات پیشنهادی

فانتوم یا کاردانو

دلار بخریم یا تتر؟ 

اینده ارز شیبا

سلام به همه دوست‌داران حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین. من مهراب پارسیان فر هستم، به حوزه تکنولوژی و فناوری به شدت علاقه داشتم و دارم. زندگیم اینجوریه که خیلی به جزئیات حساسیت نشون میدم، بازی می‌کنم، آهنگ گوش میدم و مقاله می‌نویسم. از وقتی که با بلاک چین و زیرمجموعه‌های اون آشنا شدم، سعی کردم که کامل درکشون کنم. تلاشم اینه تا اونچه یاد گرفتم رو آپدیت نگه دارم و به زبون ساده به بقیه انتقال بدم. اگرم راجع به این حوزه یا مقالاتم، پیشنهاد، انتقاد یا هر صحبتی دارین، خوشحال میشم برام بفرستین، آدرس لینکدینم هم اینجا هست... ✌
2 Comments
guest
2 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Reza74
Reza74

آقا ارز فانتوم آینده داره؟ میشه سرمایه گذاری کرد روش؟