کاهش ۲۸درصدی حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳

تیم بیدارز

آخرین داده‌های گردآوری‌شده توسط CoinGecko نشان داد که حجم معاملات نقدی در صرافی‌های غیرمتمرکز بیش از ۲۸ درصد کاهش یافته است. با این حال Uniswap تسلط خود را در فضا حفظ کرد.


CoinGecko، گردآورنده برجسته داده‌های رمزنگاری، گزارش خود را منتشر کرد که در آن اشاره می‌کرد که حجم معاملات نقطه‌ای در 10 صرافی غیرمتمرکز برتر (DEX) در سه ماهه دوم سال 2023 بالغ بر 155 میلیارد دلار بوده است. این نشان دهنده کاهش بیش از 30 درصدی نسبت به سه ماهه اول است.

علی‌رغم ظهور مجدد memecoinها که با رشد انفجاری PEPE انجام شد، حجم DEXها شاهد افزایش قابل توجهی نبودند. این کاهش در مقایسه با حجم CEX (صرافی‌های متمرکز) که بیش از 43 درصد کاهش یافته بود، بسیار کمتر بود.

از سوی دیگر، Uniswap جایگاه خود را به عنوان بزرگترین DEX تثبیت کرد. حجم معاملات آن در سه ماهه اول به دلیل محدودیت های نظارتی در ایالات متحده و یک بحران بانکی که باعث شد استیبل کوین USDC کاهش یابد، سرعت گرفت. این به نوبه خود باعث هجوم سرمایه گذاران در مبادلات غیرمتمرکز شد که به افزایش هجوم سرمایه گذاران به پلتفرم حتی در سه ماهه دوم ادامه داد. داده‌ها حاکی از آن است که این تسلط در ماه مه تا 70 درصد افزایش یافته است.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها