دامیننس بیت کوین برای اولین بار در ۲ سال گذشته به بالای ۵۰درصد رسید

محمد خیرخواه

دامیننس (تسلط) بیت کوین یا به عبارتی، اندازه‌گیری اینکه بیتکوین چقدر از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد، از مرز 50 درصد عبور کرده است.

بر اساس داده‌های TradingView، در 19 ژوئن در ساعت 6 بعد از ظهر UTC، تسلط بیت‌کوین به بالای 50 درصد رسید و از آن زمان به 49.9 درصد در زمان انتشار رسید.

این بدان معناست که با افزایش دامیننس BTC، بیت کوین به تنهایی نیمی از کل ارزش بازار 1.1 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. بر اساس داده‌های Coingecko، ارزش فعلی بازار بیت کوین 519 میلیارد دلار است.

قابل توجه است که تسلط بر بازار بیت کوین از 27 نوامبر 2022 بیش از 10.5 درصد افزایش یافته است، افزایشی که تا حد زیادی ناشی از سرمایه گذارانی است که در پی بحران FTX و در بحبوحه بررسی‌های نظارتی فزاینده به دارایی‌های رمزنگاری پرچمدار، به‌عنوان پناهگاه امن نگاه می‌کنند.

در حالی که تسلط بیت کوین در هشت ماه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، دامیننس بازار ETH در بخش بهتری از سال در حدود 20 درصد ثابت مانده است. در حال حاضر، ارزش ترکیبی بیت کوین و اتر در حال حاضر تقریباً 70 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها