ارز دیجیتال دیسنترالند چیست؟ | پیش‌بینی قیمت ارز MANA

تیم بیدارز
ارز دیجیتال دیسنترالند چیست

ممکن است در سال گذشته (سال ۲۰۲۲)، نام ارز دیجیتال دیسنترالند، توکن مشهور دنیای متاورس را بیشتر شنیده باشید چرا که در آن زمان با گسترش متاورس، پای توکن‌های این فضای محبوب به بازار ارز دیجیتال باز شد و با استقبال زیادی از علاقه‌مندان فضای رمزارز روبه‌رو شد. مانا، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و یکی از رمزارزهای پرطرفدار Metaverse به شمار می‌رود.

ارز دیجیتال دیسنترالند نیز چون سایر رمز ارزها بر پایه تکنولوژی بلاک چین ایجاد شده است. در این مقاله از مجله بیدارز، با معرفی رمز ارز MANA، تحلیل قابلیت‌ها و کاربردها، و پیش‌بینی قیمت آینده این ارز، همراه هم به یکی از توکن‌های محبوب بازار و دنیای متاورس خواهیم پرداخت.

خوشحال می‌شویم تجربیات خود در رابطه با خرید و فروش این توکن در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

ماهیت و ارز دیجیتال دیسنترالند

پلتفرم دیسنترالند (MANA) خود را به‌عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی قدرتمند که توسط بلاک‌چین اتریوم پشتیبانی می‌شود، تعریف می‌کند. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتوا یا برنامه‌های مورد نظرشان را ایجاد، تجربه و از آن‌ها کسب درآمد کنند.

در این دنیای مجازی، کاربران قطعاتی از زمین‌های مجازی موجود در دنیای متاورس را خریداری کرده و سپس مالکیت آن‌ها را برعهده خواهند گرفت. برای مثال آن‌ها می‌توانند با ساخت‌وساز بر روی زمین‌های شخصی خود، خرید و فروش آن‌ها سود کسب کنند.

دیسنترالند در واقع ترکیبی از فضای بازی آنلاین، جهان مجازی و تکنولوژی بلاک‌چین است. در این پلتفرم کنترل کامل بر قوانین به بازیکنان داده شده است و دارندگان توکن‌ها خودشان می‌توانند درباره سیاست‌های بازی رأی دهند. هدف اصلی این پروژه ایجاد یک واقعیت مجازی غیر متمرکز بود، اما در عمل، دیسنترالند به یک بازار NFT عظیم تبدیل شده است.

بخش ویژه‌ای از این پلتفرم به توکن‌های غیر مثلی یا NFTها اختصاص داده شده است، مانند مجموعه‌ای از اشیاء، تجهیزات مجازی و زمین‌های این دنیای مجازی که با نام LAND شناخته می‌شوند.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۵ توسط دو کارشناس بلاک چین، آری میلیچ و استبان اوردانو، تأسیس شد و در سال بعد به‌صورت رسمی راه‌اندازی شد و در نهایت در فوریه ۲۰۲۰ در دسترس عموم قرار گرفت. این پلتفرم به‌صورت تدریجی از یک آزمایش 2D به یک دنیای 3D کامل تبدیل شد.

یک خیابان همراه با درخت ها و فضای سبز و یک بالون در آسمان همراه با منازلی از دنیای متاورس که نمایانگر دنیای دیسنترالند هستند.

به طور خلاصه، Decentraland یک بازی بدون متمرکز و یک پلتفرم واقعیت مجازی 3D است که در آن بازیکنان مالکیت زمین‌ها را در قالب توکن‌های NFT دریافت می‌کنند و به‌طور نامحدود می‌توانند بر روی آن فعالیت می‌کنند. از طریق توکن مانا، بازیکنان در هر گونه پیشنهادی برای مدیریت و بهبود اکوسیستم و سیاست‌های بازی شرکت می‌کنند.

آشنایی با بنیان‌گذاران دیسنترالند

این پلتفرم محبوب توسط آریل میلیچ و استبان اوردانو تأسیس شده است. براساس آخرین اخبار منتشر شده هر دوی آن‌ها از موقعیت‌های اصلی در پروژه کناره‌گیری کرده‌اند، اما همچنان به عنوان مشاوران در کنار این پلتفرم فعالیت می‌کنند.

آریل میلیچ در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به عنوان رهبر پروژه در Decentraland فعالیت داشت و یک کارآفرین موفق که چندین استارتاپ دیگر را تأسیس کرده است. او همچنین به عنوان یک تحلیل‌گر در Charles River Ventures، یک صندوق سرمایه‌گذاری معتبر، کار کرده است.

توکن بومی دیسنترالند

پلتفرم دیسنترالند در ابتدا با ارزش ۲۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این دنیای مجازی نسخه بتا خود را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرده و در فوریه ۲۰۲۰ به‌صورت رسمی رونمایی شد. از آن زمان به بعد، کاربران تجارب متنوعی را بر روی قطعات زمین خود، از جمله بازی‌های تعاملی، صحنه‌های سه‌بعدی گسترده و سایر تجربه‌های تعاملی ایجاد کرده‌اند.

توکن بومی شبکه دیسنترالند، مانا نام دارد. توکن‌های MANA می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های متنوعی مانند آواتارها، لباس‌های قابل پوشش، نام‌ها و غیره در پلتفرم دیسنترالند استفاده شوند.

در این پلتفرم، کاربران قطعات زمین مجازی را به صورت NFT با استفاده از توکن‌های مانا خریداری می‌کنند. پیشرفت و کسب سود بیشتر در این بازی تنها به عهده بازیکنان بوده و به تلاش و خلاقیت آن‌ها بستگی دارد.

.

تکنولوژی بلاک‌چین و امنیت ارز دیجیتال دیسنترالند

تکنولوژی بلاک‌چین، به عنوان پایه‌ای اصلی، امنیت بالای این ارز را فراهم می‌کند. بلاک‌چین به صورت یک سیستم توزیع شده عمل می‌کند که اطلاعات تراکنش‌ها را به صورت بلاک‌هایی در سرتاسر شبکه ذخیره می‌کند. این امر منجر به حفظ امنیت و شفافیت در تراکنش‌های ارز دیجیتال دیسنترالند و سایر ارزها می‌شود.

کاربردهای ارز دیجیتال Decentraland

ارز دیجیتال مانا قابلیت‌ها و کاربردهای متنوعی در دنیای دیجیتال دارد. برخی از کاربردهای آن شامل پرداخت‌های آنلاین، انتقال سریع و کم کارمزد، حفظ حریم خصوصی، و معاملات بین المللی بدون واسطه است.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال MANA یکی از موضوعات مهمی است که سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال به آن توجه می‌کنند. برای پیش‌بینی قیمت این ارز، می‌توان از تحلیل روند قیمتی در گذشته و عوامل مؤثر بر آن استفاده کرد. همچنین، نکاتی نظیر تأثیر رویدادها و اخبار بر روی قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند نیز اهمیت زیادی دارد.

در مجموع، بر اساس داده‌های وبسایت bitcoinwisdom.com پیش بینی قیمت ارز دیجیتال دیسنترالند در سال‌های آتی امیدوارکننده است. بر اساس تحلیل و داده‌های این وبسایت، MANA در سال 2024 به سطح قیمتی $0.925818 خواهد رسید. همچنین، پیش‌بینی این وبسایت برای سال 2025 حداقل $1.11 و در سال 2026 قیمت میانگین $1.56 است. وبسایت bitcoinwisdom برای چشم‌انداز بلندمدت در سال‌های 2027 و 2028 به ترتیب اعداد $1.85 و $2.30 را پیش‌بینی کرده است.

لازم به توضیح است که بازار ارزهای دیجیتال مانند هر بازار مالی، یک بازار غیرقابل پیش‌بینی (بصورت قطعی) است و عوامل متعددی روی قیمت رمزارزها موثر هستند.

تحلیل روند قیمتی ارز دیجیتال MANA در گذشته

بررسی روند قیمتی رمزارز مانا در گذشته می‌تواند به ما در درک بهتر رفتار این ارز در آینده کمک کند. با تحلیل الگوهای قیمتی و شناخت رویدادها و عواملی که تأثیری در قیمت داشته‌اند، می‌توان نتیجه‌گیری‌هایی قابل اعتمادتر درباره آینده قیمت این توکن متاورسی داشت.

کوین مانا که توکن بومی شبکه دیسنترالند است.

عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال مانا

قیمت ارز دیجیتال مانا تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. عواملی نظیر عرضه و تقاضا، رویدادها و اخبار مرتبط، تغییرات در بازارهای مالی و تأثیر قوانین و مقررات می‌توانند بر قیمت این ارز تأثیرگذار باشند. درک این عوامل و تحلیل صحیح آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان

برای سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در متاورس و ارز دیجیتال دیسنترالند را دارند، مطالعه مداوم راهنمایی‌ها و استراتژی‌های موفق می‌توانند بسیار مفید باشند. انتخاب زمان مناسب برای ورود و خروج از بازار، تحلیل دقیق و صحیح ترند‌های قیمتی، مدیریت ریسک مناسب و برنامه‌ریزی بهینه از جمله عوامل موفقیت در سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال مانا هستند.

چنانچه قصد خرید ارز دیجیتال مانا را دارید، با ثبت‌نام در کمتر از ۳ دقیقه از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن بیدارز می‌توانید براساس سیستم معاملاتی دلخواه خود، اقدام به خرید یا فروش این ارز کنید. لازم به ذکر است کارشناسان ما به‌صورت ۲۴ساعته در بخش پشتیبانی آنلاین پاسخگوی سوالات شما در هر مرحله از تراکنش خواهند بود.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها