کیف پول مجازی چیست و به چه دلیل بایستی در انتخاب آن دقت کرد؟

تیم بیدارز

کیف پول مجازی چیست؟ نرم‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی شما را ذخیره می‌کند در حالی که در تعامل با بلاک چین‌های مختلف است.

کیف پول مجازی این امکان را به کاربران می‌دهد تا ارز دیجیتال را ارسال و دریافت کنند و بر مانده آن‌ها نظارت داشته باشند. اگر می­خواهید از بیت کوین یا هر رمز ارزی دیگری استفاده کنید، باید کیف پول دیجیتالی داشته باشید. میلیون‌ها نفر از کیف پول رمز ارزها استفاده می‌کنند اما در مورد نحوه کار آن‌ها آگاهی کامل ندارند.

برخلاف کیف پول‌های جیبی سنتی، کیف پول‌های دیجیتال هیچ ارزی را ذخیره نمی‌کنند. در حقیقت ارزها در هیچ مکان واحد ذخیره نمی‌شوند و در هیچ مکانی به‌صورت فیزیکی ندارند. همه آنچه وجود دارد سوابق تراکنش‌های ذخیره شده در بلاکچین است.

وقتی شخصی برای شما رمز ارزی ارسال می‌کند در اصل مالکیت کوین­‎های خود را به آدرس کیف پول شما اعطا می­کند. هیچ تبادل فیزیکی کوین رخ نمیدهد. این معامله در بلاکچین ثبت می‎شود و میزان موجودی در کیف پول دیجیتالی شما تغییر میکند.

 کیف پول‌های مختلفی وجود دارد که روش‌های متفاوتی برای ذخیره و دسترسی به ارز دیجیتال برای شما ارائه می‌دهند.

کیف پول‌های مجازی را می‌توان به سه دسته سخت افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی تقسیم کرد. کیف پول‌های نرم‌افزاری بر روی لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا تلفن همراه بارگیری و نصب می‌شوند و آن‌ها فقط از دستگاهی که بارگیری شده‌اند قابل دسترسی هستند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزاری امنیت بالایی را ارائه می‌دهند، اما اگر رایانه یا دستگاه شما هک شده یا ویروسی شود، احتمال این وجود دارد که امنیت اطلاعات موجود در کیف پول به خطر بیافتد.

کیف پول‌های سخت افزاری با کیف پول نرم‌افزاری تفاوت‌هایی دارند، زیرا کلیدهای خصوصی کاربر را بر روی دستگاه سخت افزاری مانند درایو USB ذخیره می‌کنند. اگرچه کیف پول­ های سخت افزاری معاملات را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند، اما آنها را به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند. این کار از امنیت بیشتری برخوردار است و همچنین ایجاد تراکنش با آن‌ها را آسان می­سازد. کاربران به سادگی می­توانند دستگاه خود را به هر رایانه‎­ای که قابلیت اتصال به اینترنت دارد متصل کرده، یک پین را وارد نمایند، ارز را ارسال کرده و تائید کنند.

کیف پول‌های کاغذی

استفاده از کیف پول‌های کاغذی آسان است و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. یک کیف پول کاغذی می­تواند به سادگی به یک نسخه فیزیکی ارجاع داشته شده یا پرینتی از کلیدهای عمومی و خصوصی شما داشته باشد. انتقال بیت کوین یا هر ارز دیگر به کیف پول کاغذی شما، به وسیله انتقال وجوه از یک کیف پول نرم‌افزاری به آدرس عمومی نشان داده شده در کیف پول کاغذی شما انجام می­ پذیرد.

اگر می‌خواهید پولی را دریافت یا پرداخت کنید، تنها کاری که باید انجام دهید انتقال وجه از کیف پول کاغذی به کیف پول نرم افزاری است.

امنیت کیف پول‎های مجازی

انواع مختلف کیف پول، از درجه های متفاوتی از امنیت برخوردارند. وب سرور محیط خطرناکتری نسبت به کیف پول آفلاین برای نگهداری ارز شما دارد. کیف پول‌های آنلاین کاربران را در معرض هرگونه آسیب موجود در پلتفرم­‎های کیف پول قرار می‌دهند که می‌تواند در نهایت منجر به سرقت وجوه شود.

از طرف دیگر کیف پول‌های آفلاین را نمی‌توان هک کرد چرا که به شبکه متصل نیستند. مهم نیست از کدام کیف پول استفاده می‌کنید، از دست دادن کلیدهای خصوصی به معنای از دست دادن پول است. اگر کیف پول شما هک شود یا برای یک کلاه‌بردار پولی ارسال کنید، هیچ راهی برای برگرداندن ارز از دست رفته یا برگرداندن تراکنش وجود ندارد. شما باید فقط مقادیر کمی ارز را برای استفاده آنلاین روزانه ذخیره کنید و بخش اعظم بودجه خود را در یک محیط امن نگه دارید.

ذخیره­ سازهای آفلاین مانند ledger nano یا کیف پول‌های کاغذی نمونه­ هایی هستند که از شما در برابر خرابی رایانه محافظت کرده و به شما امکان این را می‌دهند تا کیف پول خود را در صورت مفقود شدن بازیابی کنید.

سعی کنید همه نرم‌افزارهای خود را به جدیدترین ورژن و پیشرفت‌های امنیتی موجود بروز کنید. باید مرتباً نه تنها نرم‎­افزار کیف پول خود بلکه نرم‌افزارهای رایانه یا موبایل خود را بروز کنید. وجود لایه‌های امنیتی بیشتر بهتر است. تنظیم پیچیده رمزهای عبور برای اطمینان از هرگونه جابجایی وجه، نقطه شروع خوبی است. بهتر است از کیف پول­هایی استفاده کنید که اعتبار خوبی برخوردارند و لایه‌های امنیتی اضافی را مانند تائید هویت دو عاملی و پین کد ارائه میدهند.

اگرچه بیت کوین مشهورترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتالی است، اما صدها رمز ارز جدید ظهور کرده‎اند که هرکدام دارای اکوسیستم و زیرساخت‌های متمایزی هستند. اگر علاقه‌مند به استفاده از بسیاری از این ارزهای رمزنگاری شده هستید، خبر خوب این است که نیازی به تنظیم کیف پول جداگانه برای هر یک از آنها ندارید. بسیاری از کیف پول‌ها از چندین ارز پشتیبانی می‌کنند.

کدام کیف پول مجازی برای من مناسب است؟

آیا برای خریدهای روزمره به کیف پول احتیاج دارید یا فقط می­خواهید از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید؟ آیا قصد دارید از چندین ارز استفاده کنید یا تنها یک رمز ارز را مد نظر دارید؟ آیا از هرجایی نیاز دارید به کیف پول دیجیتال خود دسترسی داشته باشید؟

Green address یک کیف پول بیت کوین کاربر پسند است که یک انتخاب عالی برای مبتدیان محسوب میشود. Green address برای رایانه‌های شخصی یا تلفن همراه اعم از اندروید و iOS و حتی افزونه مرورگر کروم قابل دسترس است.

وقت گذاشته و در مورد نیازهای خود فکر کنید

ویژگی‌ها شامل آدرس‌هایی با چند امضا و نشانه‌های دو عاملی برای ارتقا امنیت، تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول کاغذی و تائید فوری تراکنش در آن وجود دارد. البته در سوی دیگر Green address برای کلیه پرداخت‌ها نیاز به تائید دارد، بنابراین شما کنترل کامل بر هزینه­ های خود دارید.

Atomic wallet یک راه حل امن برای مدیریت بیت کوین، اتریم و بیش از 300 کوین و توکن دیگر دارد. در این کیف پول دارایی‌ها و ویژگی‌های رمزنگاری شده به طور مرتب بروز می‌شوند. کلیدهای خصوصی به طور ایمن در دستگاه کاربر رمزگذاری می‌گردند، بنابراین هر فردی کنترل کامل بر وجوه خود دارد.

ledger nano یک کیف پول سخت افزاری برای استفاده کنندگان رمز ارزها است که قصد دارد با استفاده از یک لایه امنیتی دوم، تعدادی از گزینه‌های حمله را از بین ببرد. Leger nano برای دسترسی به یک پین نیاز دارد و کاملاً با دکمه‌های روی کیف پول فیزیکی کنترل می­شود. این کیف پول سخت افزاری تقریباً به اندازه فلش درایو کوچک است و از زمانی که قفل کیف باز بوده و با USB به یک دستگاه متصل شده است، با بلاکچین ارتباط برقرار می‌کند.

مقالات پیشنهادی

نحوه محافظت از کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول تراست ولت چیست

بررسی کامل کیف پول حضانتی در مقابل کیف پول غیر حضانتی

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها