بهترین استیبل‌‌‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۳

تیم بیدارز
تتر و بایننس کوین، بهترین استیبل کوین در 2023

در یک گزارش جدید از S&P Global نشان می‌دهد که استیبل کوین‌های تتر و بایننس نسبت به USDC و DAI پایدارتر بوده‌اند. تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که USDC و DAI در دو سال گذشته زمان بیشتری را کمتر از 1 دلار صرف کرده‌اند. در طولانی‌ترین و عمیق‌ترین رویداد de-peg، USDC برای 23 دقیقه زیر 0.90 دلار و برای 20 دقیقه DAI بود.

در مقابل USDT تنها برای یک دقیقه به زیر 0.95 دلار رسید، در حالی که قیمت BUSD به هیچ وجه بین ژوئن 2021 (خرداد 1400) و ژوئن 2023 (خرداد 1402) به زیر 0.975 دلار سقوط نکرد. علاوه بر این، فرکانس de-pegging برای USDC و DAI بسیار بالاتر از USDT و BUSD در طول دوره دو ساله بود.

محققان خاطرنشان کردند که رویدادهای یک دقیقه ای de-peg را می توان به نویز نسبت داد، به خصوص برای آستانه های نزدیک به 1 دلار. رویدادهای طولانی‌تر de-peg «معنی‌دارتر» در نظر گرفته شد، اما نتایج همچنان USDT را نسبت به USDC ترجیح می‌داد.

USDC در مارس 2023 ( اسفند 1401) در ارتباط با سقوط بانک سیلیکون ولی به 0.87 دلار کاهش یافت. ناشر USDC Circle حدود 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخایر USDC خود را در آن زمان با SVB داشت. MakerDAO یکی از بزرگترین دارندگان استیبل کوین در آن زمان بود، با بیش از 3.1 میلیارد USDC ذخایری که DAI را وثیقه می‌کرد و از بین رفت.

این گزارش نشان می‌دهد که استیبل کوین‌های تتر و بایننس نسبت به USDC و DAI پایدارتر هستند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ استیبل کوین کاملاً بدون ریسک نیست. سرمایه‌گذاران باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر استیبل کوین، تحقیقات خود را انجام دهند.

اگر به دنبال یک استیبل کوین پایدار هستید، تتر یا بایننس کوین گزینه‌های خوبی هستند. برای خرید یا مشاهده جزئیات بیشتر، به صفحات اختصاصی این استیبل کوین‌ها در صرافی بیدارز مراجعه کنید:

بایننس کوین، خریدوفروش با کمترین کارمزد

تتر، خرید وفروش با کمترین کارمزد

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها