بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰میلیون دلار از اتمیک ولت به سرقت رفته است

محمد خیرخواه

شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic در 13 ژوئن گزارش داد که تجزیه و تحلیل بیش از 5500 کیف پول متعلق به کاربران کیف پول اتمیک نشان داد که زیان آنها به بیش از 100 میلیون دلار رسیده است.

Elliptic همچنین هک کیف پول اتمیک را به گروه لازاروس کره شمالی مرتبط می‌کند، یک گروه هکر که بیش از 2 میلیارد دلار ارز دیجیتال را به سرقت برده است. به گفته این شرکت تحلیلی بلاک چین، نحوه شستشوی دارایی‌های دزدیده شده با سبک استفاده شده توسط هکرها در گذشته مطابقت دارد.

بیش از 1 میلیون دلار از وجوه دزدیده شده مسدود شد

در گزارش 13 ژوئن خود، Elliptic اعلام کرد که با چندین محقق و صرافی در سراسر جهان برای ردیابی و مسدودکردن بیش از 1 میلیون دلار از وجوه سرقت شده همکاری کرده است.

این شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین ادامه داد که مسدودشدن دارایی‌ها هکرها را وادار کرده است تا رویکرد خود را تغییر دهند. هکرها اکنون از Garantex، یک صرافی رمزنگاری تحریم شده در روسیه، برای شستشوی وجوه استفاده می‌کنند.

در 3 ژوئن، کیف پول اتمیک گزارش‌هایی مبنی بر به خطر افتادن کیف پول کاربرانش را تایید کرد. یک به‌روزرسانی در 5 ژوئن از سوی این شرکت بیان کرد که این بروز کمتر از 1 درصد از کاربران فعال ماهانه آن را تحت تأثیر قرار داده است.

40 هزار دلار سوخت؟
اوایل امروز، کانر گروگان، مدیر کوین‌بیس در توییتی اعلام کرد که بهره‌بردار کیف پول اتمیک بیش از ۴۰ هزار دلار را روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم و در سه تراکنش سوزانده است.

گروگان اظهار داشت که گروه نورث “یک سری قراردادهای اشتباه ایجاد کرده و به دلایلی 40 هزار دلار در آنها واریز کرده است.” او افزود که این قراردادها “قراردادهای 0x/null هستند بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را لغو کند.”

هنوز مشخص نیست که چرا هکرها این قراردادها را در زمان انتشار ایجاد کردند.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها