متا و مایکروسافت مدل هوش مصنوعی متن‌باز «لاما ۲» را معرفی کردند

تیم بیدارز

شرکت‌های بزرگ فناوری متا و مایکروسافت با همکاری یکدیگر Llama 2 را راه‌اندازی کردند. لاما یک مدل زبانی منبع باز از متا است که در ویندوز مایکروسافت و پلتفرم رایانش ابری Azure قابل استفاده است.

این دو شرکت در 18 ژوئیه همکاری خود را اعلام کردند و گفتند Llama 2 برای تحقیقات و استفاده تجاری رایگان است و در عین حال برای اجرا در ویندوز نیز بهینه شده است.

این اطلاعیه شایعات هفته گذشته را تأیید کرد که می‌گفتند Llama 2 برای کسب‌وکارها و محققان ساخته می‌شود تا بتوانند برنامه‌های کاربردی را به‌واسطه فناوری هوش مصنوعی Meta ایجاد کنند.

متا ادعا کرد که Llama 2 با 40٪ بیشتر از منابع داده آنلاین در دسترس عموم آموزش دیده است و می‌تواند دو برابر بیشتر از Llama 1 پردازش کند.

این شرکت گفت که Llama 2 در زمینه کدنویسی، مهارت، استدلال و عملکرد در آزمون‌های دانش‌بنیان، از بسیاری از مدل‌های زبان بزرگ منبع باز (LLM) برتری دارد. با این حال، متا پذیرفت که در مقایسه با رقبایی مانند OpenAI’s GPT-4، طبق یکی از مقالات تحقیقاتی خود، کاملاً کارآمد لازم را ندارد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در 18 ژوئیه در یک پست اینستاگرامی گفت Llama 2 به محققان و کسب‌وکارها دسترسی می‌دهد تا با نسل بعدی مدل زبان بزرگ ما، پایه و اساس کارشان را بسازند.

برای اطلاع از آخرین اخبار حوزه فناوری ارز دیجیتال، به بخش اخبار مجله بیدارز مراجعه کنید.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها