سپتامبر شاهد بیشترین اکسپلویت‌ های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ بوده است

علی مهری
تصویر مردی که بخاطر حجم زیاد اکسپلویت‌ های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ شگفت زده شده

ماه سپتامبر (شهریور) با ۳۲۹.۸میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت‌شده، شاهد بیشترین حجم اکسپلویت‌های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ بوده است. این رقم نسبت به ماه قبل، یعنی آگوست (مرداد) که ۲۸۴میلیون دلار بود، ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بزرگ‌ترین حمله این ماه مربوط به هک میکسین نتورک در ۱ مهر بوده است که این پروتکل به‌دلیل نقض ارائه‌دهنده خدمات ابری خود حدود ۲۰۰میلیون دلار از دست داد. این حمله که توسط یک گروه هکری ناشناس انجام شد، به سرقت بیش از ۱۰۰میلیون توکن میکسین (MXN) منجر شد.

حمله به صرافی کوینکس و استیک از دیگر رویدادهای مهم این ماه بودند که به‌ترتیب ۵۳میلیون و ۴۱میلیون دلار خسارت به بار آوردند. در حمله به کوینکس، هکرها با استفاده از یک باگ امنیتی، به حساب‌های کاربران این صرافی نفوذ کردند و مقادیر زیادی ارز دیجیتال را سرقت کردند. حمله به استیک نیز با استفاده از یک اکسپلویت در قرارداد هوشمند این پروتکل انجام شد و به سرقت ۳۰میلیون توکن استیک (STX) منجر شد.

سرتیک خاطرنشان می‌کند در جریان هک‌ها، اکسپلویت‌ها و کلاهبرداری‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون بالغ بر ۱.۳۴میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یعنی ۱.۰۷میلیارد دلار، ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جدیدترین اخبار ارزهای دیجیتال را در بیدارز بخوانید.

توسط علی مهری
Follow:
با سلام! من علی مهری ناری هستم، دانشجوی مهندسی کامپیوتر با علاقه‌ی ویژه به دنیای سئو. در این دوران تحصیلی، عشقم به فناوری و دیجیتال مرا به سوی آموزش و تحقیق در زمینه‌های جذابی مانند ارزهای رمزنگاری شده و بهینه‌سازی سایت‌ها سوق داده است. من تمام تجربیات و دانش خود را در این دنیای پویا با شما به اشتراک می‌گذارم. هدفم ارتقاء دانش شما در زمینه ارزهای دیجیتال و کمک به شما در رسیدن به موفقیت در این دنیای جذاب است.
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها