کاهش چشمگیر سود ماینرهای بیت‌کوین با رشد نرخ هش شبکه

تیم بیدارز
کاهش سود ماینرهای بیت‌کوین


با افزایش نرخ هش شبکه، سودآوری استخراج بیت کوین یا قیمت هش (درآمد حاصل از هر تراهش بر ثانیه در روز) به پایین‌ترین سطح خود از زمان سقوط صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) رسیده است. نرخ هش شبکه بیت کوین در ۱۸ اوت (۲۷ مرداد) به ۴۱۴ اگزاهش در ثانیه رسید که اوج جدیدی برای این شاخص بود.

بر اساس گزارش Blockchain، این اوج شاهد افزایش 54 درصدی نرخ هش شبکه نسبت به ابتدای سال 2023 و 80 درصدی در 12 ماه گذشته بوده است. با این وجود، در حالی که این شبکه از نظر امنیت خوب به نظر می رسد، اما همه چیز برای استخراج کنندگان بیت کوین چندان خوشایند نیست زیرا درآمد کاهش یافته است.

تحلیلگر بازار، دیلن لیکلر، در مورد کاهش درآمد و اوج نرخ هش اظهار داشت که تولید دکل های جدید کارآمدتر ادامه خواهد یافت، “اما تقریبا زمان آن رسیده است که قیمت از آن بالاتر رود”، به این معنی که قیمت ها باید به سمت بالا تنظیم شوند تا ماینینگ در چنین سطحی سودآور بماند.

طبق گزارش‌ها، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به سرمایه‌های حاصل از فروش سهام در سه ماهه دوم متکی بوده‌اند تا آنها را در طول بازار نزولی حفظ کنند. در 24 آگوست، بلومبرگ گزارش داد که 12 ماینر بزرگ سهامی عام حدود 440 میلیون دلار از طریق فروش سهام در سه ماهه دوم به دست آوردند.

برای اطلاع از اخرین خبرها و تازه ترین تحولات در حوزه ارزهای دیجیتال به بخش اخبار در مجله بیدارز مراجعه کنید.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها