سقوط BUSD به جایگاه چهارم در بین استیبل‌کوین‌ها

محمد خیرخواه

داده‌های وبسایت CoinMarketCap نشان می‌دهد که استیبل‌کوین BUSD پس از کاهش بیش از یک میلیارد دلاری در 30 روز گذشته، اکنون در جایگاه چهارم از نظر ارزش بازار در میان سایر استیبل‌کوین‌ها قرار دارد.

در حال حاضر، ارزش بازار BUSD به 4.30 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به ارزش 5.54 میلیارد دلاری ماه می 29 درصد کاهش یافته است. این ارز پایدار از دسامبر سال گذشته، زمانی که ارزش بازار آن به بالای 23 میلیارد دلار رسید، روند نزولی داشته است.

کاهش ارزش بازار BUSD به موازات تحولات عمده پیرامون بایننس پس از سقوط چشمگیر FTX در نوامبر 2022 ادامه داشته است. دسامبر گذشته، گزارشی مبنی بر هدف قرار گرفتن بایننس توسط وزارت دادگستری ایالات متحده منجر به برداشت خالص 3.6 میلیارد دلاری ظرف هفت روز شد. صرافی بایننس شاهد بازخریدهای بزرگ BUSD از سوی سازندگان بازار بود، از جمله بیش از 245 میلیون دلار از Jump Finance.

مشارکت بین Binance و Paxos Trust در سپتامبر 2019 استیبل کوین BUSD را ایجاد کرد. Paxos محصول را صادر کرده و مالک آن است، در حالی که برند Binance مجوز بهره برداری از آن را دارد. برای Paxos، این مشارکت چالش‌های جدیدی را به همراه داشت. در ماه فوریه، گزارشی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به این شرکت ارائه شد که ادعا می‌کرد Binance USD یک اوراق بهادار ثبت نشده است.

این تحقیقات باعث شد که اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) به Paxos دستور دهد تا صدور BUSD را متوقف کند. همین امر باعث شد، سهم قابل توجهی از بازار BUSD را از 15.88 میلیارد دلار در 12 فوریه به 8.38 میلیارد دلار در 13 مارس برسد.

آخرین ضربه از شکایت SEC علیه بایننس در 5 ژوئن به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده وارد شد. قانونگذاری ایالات متحده 13 اتهام علیه صرافی اعمال کرد، از جمله پیشنهادات ثبت نشده و فروش توکن های BNB و BUSD.

تسلط بازار استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا طی سال گذشته دستخوش تغییراتی شده است. این میزان برای ارز دیجیتال USDT در حال افزایش است. تسلط بر بازار استیبل کوین در ماه می به 65.89 درصد رسید که نسبت به 47.04 درصد در سال گذشته افزایش داشت. ارزش بازار آن به 83.1 میلیارد دلار افزایش یافته است، در حالی که ارزش بازار USDC از اوج 55 میلیارد دلار به 29 میلیارد دلار کاهش یافته است.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها