رونمایی از ماینر جدید (ASIC) توسط شرکت بلاک استریم 

محمد خیرخواه

شرکت فناوری بیت کوین Blockstream اعلام کرده است که قصد دارد در سه ماهه سوم سال 2024 استخراج کننده مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) مورد انتظار خود را معرفی کند. این نقطه اوج سال‌ها کار مهندسی برای این شرکت است. مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Blockstream، آدام بک، این خبر را در جریان کنفرانس رسانه ای افتتاحیه شرکت اعلام کرد. در سال 2021، Blockstream سازنده سخت افزار استخراج بیت کوین Spondoolies را خریداری کرد.

پیش از این نیز، Blockstream با موفقیت 125 میلیون دلار برای گسترش عملیات استخراج خود جمع آوری کرده بود و این شرکت اکنون قصد دارد بودجه بیشتری را تامین کند. در ابتدا برای عرضه در سال 2022 برنامه ریزی شده بود، انتشار ماینر جدید ASIC به تعویق افتاد و اکنون انتظار می‌رود که در نیمه دوم سال 2024 در دسترس قرار گیرد. بر اساس توضیحات مقامات این شرکت دو رویکرد تولید وجود دارد که اولین آن یک مرحله آزمایشی که پیش بینی می شود در سه ماهه سوم سال بعد برگزار شود.

در طول جلسه توجیهی رسانه‌ای، مدیر عامل این شرکت و تیم اجرایی او همچنین درباره پروژه های قابل توجه دیگری توسط Blockstream بحث کردند. از جمله Liquid، یک زنجیره جانبی که با بلاک چین اولیه بیت کوین در تعامل است، و Jade، کیف پول بیت کوین سخت افزاری پرچمدار Blockstream. رونمایی از ماینر ASIC یک نقطه عطف مهم برای Blockstream است زیرا هدف آن تقویت بیشتر حضور خود در صنعت استخراج بیت کوین است.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها