با وجود افزایش حجم انتقال بیت کوین، این میزان همچنان از رکورد خود در سال ۲۰۲۱ کمتر است

محمد خیرخواه

بر اساس داده های شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، حجم انتقال بیت کوین اخیراً به 4.56 میلیارد دلار افزایش یافته است. «حجم انتقال» در اینجا اندازه‌گیری مقدار کل روزانه بیت‌کوین (به دلار) است که در تراکنش‌های شبکه درگیر می‌شود.

وقتی ارزش این اندیکاتور بالا باشد، به این معنی است که سرمایه‌گذاران اکنون در حال حرکت در اطراف تعداد زیادی کوین در شبکه هستند. چنین روندی عموماً نشانه فعال بودن معامله‌گران در بازار فعلی است.

از سوی دیگر، مقادیر پایین متریک می‌تواند نشانه‌ای از پایین بودن فعالیت شبکه در حال حاضر باشد. این نوع روند ممکن است نشان دهد که علاقه زیادی به ارز دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران عمومی وجود ندارد.

روند فعلی بازار توانسته است توجه‌ها را به سمت این حوزه معطوف کند که یک نشانه مثبت برای پایداری وضعیت بازار است. با این حال، طبق شواهد، در حالی که حجم انتقال فعلی 4.65 میلیارد بوده و به طور قابل توجهی بیشتر از رقم 2.16 میلیارد از ابتدای سال است، اما هنوز مقداری کمتر از حد معمول در بازار صعودی سال 2021 است.

در بالاترین حد خود، حجم انتقال بیت کوین دارای ارزش حدود 13.1 میلیارد بود که نشان می دهد ارزش فعلی بازار این کوین محبوب، هنوز 65 درصد کمتر از اوج سال 2021 است.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها