«نسبت ورودی نهنگ‌ به صرافی‌ بیت کوین» به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسیده است

محمد خیرخواه

همانطور که یک تحلیل‌گر در پست CryptoQuant اشاره کرد، اخیراً فعالیت نهنگ‌ها در صرافی‌ها کاهش یافته است. «نسبت ورودی نهنگ‌ها به صرافی» شاخصی است که نسبت بین ده تراکنش برتر ارز دیجیتال BTC را که به صرافی‌ها می‌رود و کل جریان‌های ورودی مبادلات اندازه‌گیری می‌کند.

به طور کلی، ده انتقال بزرگ صرافی‌ها از سوی نهنگ‌ها انجام می‌شود، بنابراین؛ این نسبت می‌تواند به ما بگوید که جریان ورودی از طرف نهنگ‌ها درمقایسه با کل بازار چگونه است.

هنگامی که ارزش این معیار بالا باشد، به این معنی است که این سرمایه‌گذاران بزرگ، بخش بزرگی از کل ورودی‌ها را تشکیل می‌دهند. بسته به نوع پلتفرمی که این تبادلات به سمت آن هدایت می‌شوند، این روند ممکن است نشانه‌ای باشد که نهنگ‌ها هم اکنون در حال دامپ کردن هستند.

از سوی دیگر، مقادیر کم نشان می‌دهد که نهنگ‌ها بخش نسبتاً سالمی از جریان ورودی را جبران می‌کنند. چنین روندی ممکن است به این معنی باشد که این دارندگان علاقه‌ای به استفاده از خدمات صرافی ها ندارند.

در تصویر زیر که در وبسایت CryptoQuant منتشر شده است، نمودار روند میانگین متحرک ساده 14 روزه (SMA) نسبت ورودی نهنگ‌ها به صرافی بیت کوین را در چند سال گذشته مشاهده می‌کنید.

نمودار بالا نشان می دهد که روند میانگین متحرک ساده 14 روزه (SMA) نسبت ورودی نهنگ‌ها به صرافی بیت کوین اخیراً کاهش یافته است. این موضوع بیانگر این است که نهنگ‌ها، آنطور که باید، در کل جریان ورودی بازار مشارکت نکرده‌اند.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها