خروج صرافی بایننس از کشور هلند

محمد خیرخواه

صرافی کریپتویی بایننس خروج خود از هلند را اعلام کرد و از کاربران خواسته شد تا در اسرع وقت وجوه خود را برداشت کنند.

خاتمه خدمات بلافاصله اعمال می‌شود و هیچ مشتری جدیدی از هلند نمی‌تواند در بایننس حساب باز کند. از 17 جولای به بعد، مشتریان هلندی فقط می‌توانند دارایی‌های خود را از پلتفرم بایننس برداشت کنند و از امروز هیچ خرید، معامله یا سپرده‌گذاری دیگری امکان پذیر نخواهد بود.

بایننس مدعی شد که بسیاری از راه‌های جایگزین را برای ارائه خدمات به ساکنان هلندی مطابق با مقررات محلی بررسی کرده است. با این حال، هیچ راهی برای ثبت نام VASP ارائه نکرد.

این صرافی رمزارزی در حال حاضر در حال ارسال ایمیل به مشتریان هلندی خود با اطلاعات جامع در مورد مراحل بعدی است که آنها باید با حساب های Binance خود بردارند.

در آوریل 2022، بایننس که صرافی متولی ارز دیجیتال BNB نیز است، به دلیل فعالیت بدون مجوز، به جریمه اداری بیش از 3 میلیون دلار محکوم شد. در آن زمان، بانک مرکزی هلند ادعا کرد که بایننس پایگاه مشتریان زیادی در این کشور دارد و حجم معاملات روزانه قابل توجه آن به میلیاردها دلار می‌رسد، بنابراین جریمه سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

بایننس در اطلاعیه خود تاکید کرد که با استانداردهای اتحادیه اروپا در زمینه جلوگیری از پولشویی و قوانین تامین مالی تروریسم مطابقت دارد. این صرافی به ثبت نام خود در کشورهای اتحادیه اروپا مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، سوئد و لیتوانی اشاره کرد تا مطابقت خود با اتحادیه اروپا را به نمایش بگذارد.

خروج بایننس از بازار هلند در چند روز پس از آغاز برنامه‌های خروج از قبرس انجام می‌شود. در 14 ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس، بایننس قبرس را برای درخواست لغو ثبت در وب سایت خود تحت بررسی قرار داد. در آن زمان، بایننس اعلام کرد که بر روی انطباق کامل با مقررات جدید بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) در 18 ماه آینده متمرکز است و بنابراین بر بازار بزرگتر اتحادیه اروپا متمرکز است.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها