معاملات اسکالپ چیست؟ بررسی مزایا، معایب و کاربرد اسکالپ تریدینگ

تیم بیدارز

مقدمه
تریدرهای تازه وارد زمانی که وارد دنیای معامله‌گری می‌شوند، در همان بدو ورود دچار سردرگمی هستند که چه سبکی از معامله را باید برای خود برگزینند. سبک‌های متعددی برای انجام ترید (معامله) وجود دارد و باید سبکی انتخاب شود که با شخصیت فردی مطابقت داشته باشد. در حقیقت شما باید تکنیکی را انتخاب کنید که با اهداف مالی، میزان تحمل ریسک، صرف زمان و سایر عوامل مطابقت داشته باشد. اسکالپینگ یکی از سبک‌های خاصی است که می‌توانید هنگام شروع فعالیت‌های معاملاتی از آن استفاده کنید. اسکالپینگ صرفاً به انجام تعدادی از معاملات کوچک در طول یک روز بازار با هدف کسب سود اشاره دارد.

اسکالپ چیست؟ و به چه کسی اسکالپر گفته می شود؟

افرادی که سبک معامله اسکالپینگ را اتخاذ می‌کنند “اسکالپر” نامیده می‌شوند. اما اسکالپرها چگونه از معاملاتی که انجام می‌دهند کسب درآمد می‌کنند؟ اول اینکه اسکالپ نوعی سبک معاملاتی است که به منظور کسب درآمد از نوسانات کوچک قیمت انجام می‌شود. در ادامه تمام سودهای کسب شده از این معاملات کوچک با هم جمع می‌گردند، تا سود قابل توجهی به دست بیاید. اسکالپرها در تعدادی معامله کوچک اما متوالی معاملاتشان را انجام می‌دهند. معامله‌گر اسکالپ باید معاملاتش را با یک برنامه سخت‌گیرانه و دقیق پیش برد، زیرا یک ضرر بزرگ ممکن است چندین سود کوچک حاصل از معاملات دیگر را از بین ببرد. بنابراین، استراتژی معامله اسکالپینگ نیاز به نظم و انضباط شخصی و مقدار زیادی اراده دارد. با ویژگی‌هایی مانند آنچه گفته شد و اصول صحیح معامله، موفقیت به عنوان یک معامله‌گر اسکالپ دیگر چالش بزرگی نخواهد بود. این سبک معاملاتی یک سبک انگیزشی است، زیرا هیجان معاملات بازار سهام را به معامله‌گران ارائه می‌دهد.

معامله اسکالپ چگونه کار می‌کند؟

پس از آن‌که معنای معامله اسکالپینگ را درک کردید نوبت به چگونگی استفاده از آن می‌رسد. تکنیک معاملاتی اسکالپ یک تکنیک کاربردی در بازه کوتاه‌مدت است، زیرا شما به دنبال کسب سود روزانه هستید. در این تکنیک خرید و فروش چندین بار در طول روز اتفاق می‌افتد و اسکالپرها از تفاوت قیمت‌ها بدین نحو سود می‌برند. هدف استراتژی اسکالپینگ خرید دارایی (ارز، رمز ارز، سهام و …) با قیمت کمتر و فروش آن در صورت افزایش قیمت است. این موضوع حیاتی است که ارزهای با نوسان بالا را کشف کنید، که اغلب در طول روز تغییرات قیمتی دارند. در صورتی که ارزی پر نوسان نباشد یا اصطلاحاً در حالت رنج باشد نمی‌توانید از اسکالپ بهره ببرید. چیزی که اسکالپ به شما اطمینان می‌دهد قیمت ایده‌آل هنگام ورود یا خروج از بازار است. 

تفکر معامله‌گران اسکالپینگ این است که انجام معاملات کوچک که ریسک معاملاتشان را کاهش بدهد ساده‌تر است و در حقیقت از منظر نوسانات بازار، این تفکر بسیار منطقی است. قبل از این‌که فرصت شما از بین برود، در حالی که روند به دلخواه شماست، سود کمی به دست می‌آورید. اسکالپرها به جای یک معامله بزرگ، در یک بازه زمانی محدود، چندین سود کوچک ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهید ریسک بازار را به حداقل برسانید و از حاشیه سود کمتر (و سریعتر) راضی باشید، اسکالپینگ انتخاب مناسبی برای شما است. 

بهترین استراتژی‌های اسکالپینگ

  1. اسیلاتور استوکاستیک: اسکالپینگ را می‌توان با استفاده از یک اسیلاتور استوکاستیک یا همان نوسانگر تصادفی انجام داد. اصطلاح استوکاستیک نقطه قیمت فعلی را در نظر می‌گیرد و آن را با سایر قیمت‌های آخرین بازه زمانی مقایسه می‌کند. با مقایسه قیمت یک اوراق بهادار در محدوده اخیر آن، یک استوکاستیک تلاش می‌کند تا نقاط اشباع خرید و اشباع فروش را ارائه دهد. هدف اسکالپینگ این اسیلاتور، گرفتن حرکات در بازار پرنوسان است.
  2. استراتژی میانگین متحرک: روش دیگر استفاده از میانگین‌های متحرک است، که معمولاً با دو میانگین کوتاه‌مدت و یک بلندمدت برای نشان‌دادن روند قیمت نمایش داده می‌شود. مهم است که به یاد داشته باشید که این معاملات با در نظر گرفتن روند قیمت پیش می‌روند و اسکالپر دنبال هر حرکتی (در هر بازه‌ای)نیست. مانند تمام اسکالپینگ‌ها، مدیریت صحیح ریسک ضروری است؛ قرار دادن حد ضرر برای جلوگیری از ضررهای ناگهانی بزرگتر که به سرعت بسیاری از اسکالپرهای تازه‌وارد را از جریان خارج می‌کند.
  3. استراتژی RSI: معامله‌گران می‌توانند از RSI برای یافتن نقاط ورودی که مطابق با روند غالب هستند استفاده کنند.
  4. پارابولیک سار: پارابولیک سار شاخصی است که جهت حرکت بازار را مشخص می‌کند و همچنین سعی می‌کند نقاط ورود و خروج را فراهم کند. SAR مخفف ‘stop and reversal’ است و نشانگر مجموعه‌ای از نقاط است که در بالا یا پایین کندل‌های قیمت قرار گرفته‌اند.

سه اصل کلی اسکالپرها در بازار

معاملات کوتاه‌مدت ضررهای بزرگ را کاهش می‌دهد: در واقع معاملات کوتاه‌مدت خطر قرار گرفتن در معرض “ریسک از دست دادن سرمایه” را کاهش می‌دهد.

پیدا کردن نوسانات قیمتی در بازه کوچک‌تر راحت‌تر است: برای کسب سود زیاد، قیمت ارز باید به طور قابل توجهی حرکت کند، که مستلزم تکان‌خوردن جدی منحنی عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

حرکت‌های کوچک قیمت اغلب اتفاق می‌افتند: حتی زمانی که یک بازار به ظاهر آرام است، حرکت‌های کوچک‌تری در قیمت ارز رخ می‌دهد که دقیقاً هدف اسکالپرها را برآورده می‌کند.

در حالی که سایر سبک‌های معاملاتی مانند معاملات موقعیتی، به تجزیه و تحلیل بنیادی و تکنیکی برای شناسایی نقاط ورود و خروج بستگی دارد، معاملات اسکالپینگ در درجه اول بر روی تکنیک‌های معاملاتی فنی تمرکز می‌کنند. 

نکاتی که پیش از انجام معاملات اسکالپینگ باید بدانید

اسکالپینگ مستلزم داشتن انضباط است، اما تنها این نیست، این شیوه معامله زمان زیادی هم می‌طلبد. در حالی‌که بازه‌های زمانی طولانی‌مدت به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از پلتفرم‌های خود فاصله بگیرند و خیلی نیازی به کنترل‌کردن معامله نداشته باشند، معامله اسکالپینگ توجه کامل معامله‌گر را می‌طلبد.

نقاط ورود احتمالی می‌توانند خیلی سریع ظاهر شوند و ناپدید شوند، و بنابراین، یک معامله‌گر باید چهار چشمی حواسش به پلتفرم یا سایت صرافی باشد. معاملات اسکالپ برای افرادی که کارها یا فعالیت‌های زیادی را در طول روز انجام می‌دهند خیلی استراتژی ایده‌آلی نیست. در واقع برای این اشخاص معاملات بلندمدت که نیازی به نظارت مداوم نداشته باشد مناسب‌تر است.

Scalping استراتژی دشواری است و برای اینکه آن را به طور موفق کار ببرید نیاز دارید به اصول آن مسلط شوید. یکی از دلایل اصلی این دشواری این است که نیاز به تجربه و تکرار در طول زمان دارد. با توجه به تحقیقات انجام شده، اشخاصی که معاملات اسکالپ دارند پیش از آنکه به اصول مسلط شوند پول زیادی از دست می‌دهند. در عوض معامله‌گرانی که از استراتژی‌های اسکالپ اجتناب می‌کنند و در بلند مدت معاملاتشان راپیش می‌برند، موفقیت بیشتری پیدا می‌کنند و استرس معاملاتشان به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اسکالپینگ نیازمند واکنش سریع به حرکات بازار و توانایی چشم پوشی از معامله در صورت از دست‌دادن لحظه دقیق است. نداشتن نظم و قرار ندادن حد ضرر از دلایل اصلی عدم موفقیت اسکالپرها هستند. این ایده که در مدت زمان کوتاهی سود حتی کمی به دست بیاورید و نیاز به انتظار بیشتر نباشد جذاب به نظر می‌رسد، اما از طرفی در معاملات به سبک اسکالپ احتمال حرکات ناگهانی و شکست روند نیز بسیار محتمل است.

ترید فعالیتی است که به صبر و انضباط پاداش می‌دهد و تعداد کمی تریدر اسکالپ هستند که این اصول را پیشه راه خود می‌کنند. به همین دلیل است که اکثر تریدرهای با دید بلندمدت، اندازه موقعیت‌های کوچک‌تر و سرعت کم‌تر فعالیت‌ها، وضعیت بهتری دارند.

جمع‌بندی

یک اسکالپر از جدول زمانی کوتاه‌مدت یا نمودارهای یک‌دقیقه‌ای برای برنامه‌ریزی معاملات استفاده می‌کند. این موضوع نیاز به صرف زمان، نظم و سرعت برای اجرای موثر معاملات اسکالپینگ دارد. اگر ترجیح می‌دهید وقت خود را صرف پیداکردن رمزارز مناسب کنید و با گذشت زمان تصمیم خود را بگیرید، اسکالپینگ روش معامله مناسب شما نخواهد بود. با این حال، اگر سرعت را دوست دارید و سود فوری می‌خواهید، اسکالپینگ ممکن است با شخصیت شما مطابقت داشته باشد.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها