چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

مهراب پارسیان‌فر
یک ساختمان که نماد صرافی ارز دیجیتال است و تعدادی انسان جلو آن ایستاده‌اند با پسزمینه سکه‌های بیت کوین. چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم


یکی از اصلی‌ترین بخش‌های فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها هستند. انتخاب یک صرافی مناسب، می‌تواند تجربه جذابی از حضور در دنیای رمز ارزها برای شما به همراه داشته باشد. انتخاب یک صرافی مناسب به فاکتورهایی مانند امنیت، شهرت، میزان نقدینگی، تعداد دارایی‌های قابل معامله و غیره مرتبط است.
اگر به دنبال پاسخ سوال چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم هستید، صرافی ارز دیجیتال بیدارز می‌تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. ما در این مقاله بررسی می‌کنیم که اصول انتخاب یک صرافی مناسب چیست و چرا بیدارز می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

به زبان ساده صرافی ارز دیجیتال، مکانی برای خرید و فروش رمز ارزها و تبدیل آن‌ها به ارزهای فیات است. اما به شکل کامل‌تر می‌توان گفت صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در آن، خرید یا فروش رمز ارزها با یکدیگر و یا معامله آن‌ها با ارزهای فیات (مانند دلار آمریکا) را انجام می‌دهند.

صرافی‌ها معمولا مانند یک حساب کارگزاری بورس کار می‌کنند، به این معنی که کاربران ابتدا باید در صرافی یک حساب باز کنند، سپس آن را تامین مالی کنند و در نهایت با استفاده از این حساب می‌توانند معاملات رمز ارزی انجام دهند. صرافی‌ها خدمات مختلفی به کاربران خود ارائه می‌دهند، مانند انواع روش‌ها معاملات، کیف پول برای ذخیره‌سازی دارایی‌ها، برخی خدمات جانبی مثل تبدیل‌های آنی انواع دارایی به دارایی دیگر و غیره.

چرا باید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انتخاب کنیم؟

تعداد علاقه‌مندان و کاربران حوزه ارزهای دیجیتال روزانه بیشتر می‌شود. یک صرافی معتبر می‌توانند برای این کاربران جدید به عنوان محلی امن برای ذخیره‌سازی دارایی‌ها، یادگیری آموزش‌های لازم، استفاده از امکانات جدید این حوزه و غیره باشد. در ادامه برخی از مهمترین دلایل انتخاب یک صرافی معتبر را بررسی می‌کنیم.

  • امنیت اموال: وجود یک صرافی معتبر به شما اطمینان می‌دهد که دارایی‌های رمز ارزی شما در شرایط امنیتی مناسب نگهداری می‌شوند. صرافی‌های معتبر از ابزارهای رمزنگاری پیشرفته برای حفاظت از ارزهای دیجیتال مشتریان خود استفاده می‌کنند.
  • حفاظت از اطلاعات شخصی: در زمان شروع فعالیت کاربران در اکثر صرافی‌ها باید فرآیند ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند. یک صرافی معتبر به معنی عدم افشای اطلاعات حساب کاربری و اطلاعات شخصی کاربر در زمان ثبت نام است.
  • کیفیت خدمات: صرافی‌های معتبر به مشتریان خود خدمات ممتاز ارائه می‌دهند. این موضوع شامل خدمات پشتیبانی، کیف پول داخلی، انواع معاملات با کارمزد کم و آسان و متنوع رمز ارزها و همچنین برخی ویژگی‌های دیگر مانند کارت‌های اعتباری مرتبط با ارزهای دیجیتال است.
  • تطابق با مقررات: صرافی‌های معتبر به قوانین و مقررات کشور خود و بین‌المللی پایبند هستند. این امر به پیشگیری از مشکلات حقوقی برای کاربران کمک می‌کند.
  • اعتماد عمومی: اعتماد مشتریان به یک صرافی بسیار مهم است. اگر یک صرافی معتبر باشد و تاریخچه مثبتی داشته باشد، افراد بیشتری به او اعتماد می‌کنند و در نتیجه، به یک مکان پرطرفدار برای معاملات و ذخیره دارایی‌های دیجیتال تبدیل می‌شود.
  • جلوگیری از کلاهبرداری: صرافی‌های معتبر تلاش می‌کنند تا از تقلب، کلاهبرداری و سوءاستفاده از مشتریان خود جلوگیری کنند.

به طور کلی، انتخاب یک صرافی معتبر می‌تواند از مشکلات امنیتی و مالی جلوگیری کند و به شما اعتماد و اطمینان در ارتباط با ارزهای دیجیتال خود بدهد. بهترین راه برای انتخاب یک صرافی معتبر، تحقیق کامل و بررسی دقیق آن صرافی و مطالعه بازخوردهای مشتریان موجود است.

خدمات صرافی ارز دیجیتال چیست؟

یک صرافی رمز ارزی می‌تواند خدمات گستره‌ای به کاربران خود ارائه کند. مهم‌ترین آن‌ها، امکان خرید ارز دیجیتال و همچنین فروش آن‌ها است. در کنار این خدمت، امکان تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات یا همان پول رایج نیز باید باشد تا کاربران بتوانند فرآیند معاملات یا سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند. یک صرافی حرفه‌ای، امکان تبادل ارزها در روش‌های مختلف مانند معامله همتا به همتا (P2P)، معامله سریع با خود صرافی (OTC)، معاملاتی لحظه‌ای بین کاربران (Trade) و معاملات آتی یا فیوچرز (Future Trading) را به کابران خود ارائه می‌دهد. می‌توان خدمات جانبی مربوط به هر کدام از این موارد را نیز در نظر گرفت، مانند انواع روش سفارش‌گذاری یا اوردرگذاری (Ordering) در تبادلات بین کاربران (سفارشات استاپ، لیمیت و مارکت)

یک خانه که دور تا دور آن آواتارهایی از یک گوشی موبایل، سکه بیت کوین، کیف پول دیجیتال و غیره وجود دارد. چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم

بعد از تبدیل ارزها به یکدیگر و به ارز فیات، باید امکان ذخیره‌سازی انواع دارایی فیات و رمز ارز از طرف صافی ارز دیجیتال ارائه شود تا کاربران بتوانند بدون هیچ مشکل و با امنیت بالا، دارایی‌های خود را ذخیره کنند. همچنین باید شرایط انتقال این دارایی‌ها به سایر کاربران و سایر کیف پول‌ها نیز ارائه شود. این موارد شاید مهم‌ترین خدمات یک صرافی محسوب شوند، اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود.

صرافی‌ها می‌توانند امکان شرکت کردن در انواع عرضه اولیه سکه (ICO) را نیز فراهم کنند. این مسئله به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند بدون استرس از  کلاهبرداری در سایت‌های جعلی یا با توکن‌های جعلی، از این روش کسب درآمد استفاده کنند. همچنین یک ویژگی دیگر می‌تواند فراهم کردن شرایط استیکینگ ارز دیجیتال (Cryptocurrency Staking) باشد. این روش کسب درآمد از رمز ارزها نیز محبوبیت روز افزونی بین کاربران پیدا کرده است.

انواع صرافی ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که عنوان شد، صرافی ارز دیجیتال بستری برای خرید و فروش رمز ارزها است. برخی از صرافی‌های رمز ارزی محصولات و خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر صرفا برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شوند. پس برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید با انواع آن آشنا باشیم. به شکل کلی شما می‌توانید به دو طریق معاملات ارز دیجیتال انجام دهید، یکی از طریق کارگزاری یا بروکر (Broker) و دیگری از طریق صرافی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Exchange). صرافی‌های ارز دیجیتال خود به سه دسته متمرکز (CEX)، غیر متمرکز (DEX) و هیبریدی (Hybrid) تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

کارگزاری‌ها (Brokers)

برخی از کارگزاران اوراق بهادار سنتی، اگرچه به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال واقعی شناخته نمی‌شوند، اما می‌توانند به عنوان واسطه بین بازارهای رمز ارزی و سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند دارایی‌های دیجیتال بخرند و بفروشند، عمل کنند. کاربران می‌توانند به یک کارگزاری آنلاین مراجعه کنند و ارزهای دیجیتال را با قیمت‌های تعیین‌شده توسط کارگزار خریداری کنند. البته به شکل رایج کارگزاران بورسی، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات را فراهم می‌کنند. یعنی به عنوان مثال شما می‌توانید با دلار (USD)، خرید و فروش بیت کوین (BTC) را انجام دهید. همچنین کارگزاری‌ها، یک یا دو روز در هفته تعطیل هستند و در این روز‌ها، بر خلاف بازار ارزهای دیجیتال که تعطیلی ندارد، شما نمی‌توانید خرید و فروش انجام دهید.

صرافی‌های ارز دیجیتال (Cryptocurrency Exchange)

این پلتفرم‌ها خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را بر اساس قیمت‌های لحظه‌ای در بازار جهانی تسهیل کرده و اغلب برای تراکنش‌ها کارمزد دریافت می‌کنند. این نوع صرافی که همان صرافی‌های رایج هستند، بر اساس انجام فرآیند احراز هویت یا عدم آن، به دو دسته صرافی متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می‌شوند.

صرافی ارز دیجیتال متمرکز (Centralized Cryptocurrency Exchange)

یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز توسط شخص یا شرکت ثالثی (به نام اپراتور مبادله) نظارت می‌شود. صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال که با نام CEX نیز شناخته می‌شوند، مشابه صرافی‌های سنتی سهام هستند. یعنی خریدارها و فروشنده‌ها دور هم جمع می‌شوند و صرافی، نقش یک واسطه را بازی می‌کند. در دنیای رمز ارزی، “متمرکز” به معنای اعتماد به شخص دیگری برای مدیریت پول شما است. مهم‌ترین شناسه مربوط به این صرافی‌ها، فرآیند ثبت نام و احزار هویت در آن‌ها می‌باشد. البته مشکل بزرگ و نگران‌کننده مربوط به این مدل از صرافی‌ها، آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر هک و کلاهبرداری است.

برای مبتدیانی که انواع مختلف مبادلات ارزهای دیجیتال را امتحان می‌کنند و یا اطلاعات کمی در زمینه رمز ارزها دارند، راه منطقی‌تر این است که با این دسته از صرافی‌ها فرآیند کار خود را شروع کنند. خصوصا که صرافی‌های متمرکز، جفت‌های فیات به رمز ارز را ارائه می‌دهند. دقیقاً به همین دلیل است که در سال‌های 2017 و 2018 صرافی‌هایی که این سرویس را ارائه می‌کردند به محبوبیت بالایی دست یافتند.

یک دستگاه ATM با برند Bidarz که روی آن علامت سکه بیت کوین و همچنین سه گزینه واریز و پرداخت و انواع سکه وجود دارد. چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم

صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز (Decentralized Cryptocurrency Exchanges)

تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال با این باور طراحی شده‌اند که یک دارایی نباید به یک مرجع مرکزی برای نظارت بر تراکنش‌ها و استفاده از آن نیاز داشته باشد. هدف صرافی‌های ارز دیجیتال غیر متمرکز، وفادار ماندن به این فلسفه است. این صرافی‌ها که با نماد DEX نیز شناخته می‌شوند، برای نگهداری وجوه شما به یک واسطه متکی نیستند. در مقابل DEX بازاری است که در آن خریداران و فروشنده‌ها گرد هم می‌آیند و معاملات را مستقیما بین یکدیگر پردازش می‌کنند.

به عبارت دیگر، DEX ها معاملات همتا به همتا (Peer to Peer یا P2P) را تسهیل می‌کنند و برای این‌کار عموما از قراردادهای هوشمند کمک می‌گیرند. هک کردن صرافی‌های غیر متمرکز رمز ارزی سخت‌تر از صرافی‌های متمرکز است. از مشکلات DEX ها می‌توان به حجم کم بازار و نقدینگی پایین به دلیل عدم محبوبیت و کاربری بالا در حال حاضر اشاره کرد.

صرافی ارز دیجیتال هیبریدی یا ترکیبی (Hybrid Cryptocurrency Exchange)

دسته آخر از انواع صرافی‌های رمز ارزی، صرافی‌های هیبریدی هستند که به عنوان نسل بعدی بازار مبادلات رمز ارزها شناخته می‌شوند. هدف پیداش آن‌ها، ادغام ویژگی‌های مثبت هر کدام از انواع صرافی متمرکز و غیر متمرکز است. می‌توان این گونه گفت که صرافی‌های هیبریدی به دنبال ارائه عملکرد و نقدینگی یک CEX، با حفظ حریم خصوصی و امنیت یک DEX هستند. بسیاری بر این باورند که چنین صرافی‌هایی آینده واقعی تجربه تجارت ارزهای دیجیتال به حساب می‌آیند.

اولین صرافی ترکیبی، Qurrex بود که در سال 2018 راه‌اندازی شد. تیم Qurrex در سال 2016 فعالیت خود را آغاز کردند. این تیم متشکل از کارشناسانی با سال‌ها تجربه در بازارهای فارکس، توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های تجاری و بنیان‌گذاران صرافی‌های موفق بود.

عدم وجود نظارت و احتمال مشکلات کلاهبرداری برای کاربران (خصوصا کاربران جدید) و کارمزدهای به نسبت بالا، از مشکلات صرافی‌های هیبریدی به حساب می‌آیند.

ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال خوب، 14 اصل مهم در انتخاب صرافی رمز ارزی

تا این بخش از مقاله، انواع صرافی‌های ارز دیجیتال و ویژگی‌های هر کدام را بررسی کردیم. اما چگونه باید یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنیم؟ در ادامه مقاله 14 اصل مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم تا بر اساس این موارد و همچنین استراتژی و هدف شخصی، بتوانید بهترین گزینه از بین انواع صرافی را انتخاب کنید.

  • امنیت صرافی مورد نظر: امنیت یکی از اصول اساسی در انتخاب صرافی ارز دیجیتال است. اطمینان حاصل کردن از امنیت اموال و اطلاعات شما از اهمیت بسیاری برخوردار است. صرافی باید از استانداردهای امنیتی به‌روز برای محافظت در برابر حملات هک، سرقت اطلاعات و انتقال اموال برخوردار باشد. اهمیت استفاده از کیف‌پول‌های سرد (Cold Wallet) برای ذخیره ارزهای دیجیتال به شکل آفلاین در مقابل حملات اینترنتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
  • میزان اعتبار صرافی دیجیتال مورد نظر: قبل از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، شما باید اعتبار و سابقه آن را بررسی کنید. صرافی‌هایی که تاریخچه مثبتی در ارائه خدمات به مشتریان دارند و معامله‌گران به آن‌ها اعتماد می‌کنند، معمولا انتخاب مناسبی هستند. بررسی نظرات سایر کاربران می‌تواند به شما کمک کند تا اعتبار یک صرافی را ارزیابی کنید.
  • میزان نقدینگی و تنوع ارزهای دیجیتال: یک صرافی مناسب باید دسترسی به انواع ارزهای دیجیتال و نقدینگی کافی داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی معاملات خود را انجام دهید. همچنین، تنوع ارزهای دیجیتال به شما امکان می‌دهد که در معاملات و سرمایه‌گذاری‌های مختلف شرکت کنید و ریسک معامله با یک ارز را کاهش دهید.
یک کره زمین دیجیتالی که دور تا دور آن تعداد زیادی از انواع سکه‌های ارز دیجیتال و چارت قیمتی و غیره وجود دارد و یک نفر نشسته و به تمام این ها نگاه می‌کند. چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم
  • احراز هویت: احراز هویت یکی از اصول حیاتی در صرافی‌های ارز دیجیتال است. یک صرافی معتبر باید فرآیند احراز هویت را با دقت انجام دهد تا از معامله‌گران خود اطمینان حاصل کند و جلوی فعالیت‌های مشکوک و کلاهبرداری را بگیرد. احراز هویت می‌تواند شامل ارسال مدارک شناسایی، تایید شماره تلفن و یا اطلاعات بیشتر باشد. از دیدگاه بسیاری از مشتریان، این ویژگی به عنوان علامتی از امانت‌داری و قابل اعتماد بودن صرافی تلقی می‌شود.
  • نحوه قیمت‌گذاری و روش‌های قیمت‌گذاری و شفافیت قیمت‌ها: قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال در یک صرافی، مهم‌ترین عاملی است که بر معاملات تاثیر می‌گذارد. صرافی باید روش‌های قیمت‌گذاری شفاف و منصفانه داشته باشد و قیمت‌ها به درستی بازنمایی شوند. همچنین، معامله‌گران باید به سادگی بتوانند نحوه قیمت‌گذاری را درک کنند و از شفافیت در تامین اطلاعات بازار لذت ببرند.
  • پشتیبانی: وجود یک تیم پشتیبانی کارآمد در یک صرافی بسیار مهم است. معامله‌گران باید قادر به تماس با تیم پشتیبانی در صورت بروز مشکلات و سوالات فنی باشند. پشتیبانی باید پاسخگویی سریع و کارآمد داشته باشد تا مشتریان بدون فوت وقت به نتیجه دلخواه برسند و بدون استرس عوامل جانبی، فقط بر معاملات خود تمرکز کنند.
  • قیمت‌های لحظه‌ای و دسترسی به منابع اطلاعاتی: دسترسی به قیمت‌های لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و منابع اطلاعاتی جهت انجام تحلیل‌های بازار برای معامله‌گران بسیار حیاتی است. صرافی باید امکان مشاهده قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای و ارائه اطلاعات وضعیت بازار و تاریخچه قیمت‌ها را فراهم کند تا معامله‌گران بتوانند تصمیم‌گیری‌های بهتری بر اساس اطلاعات به‌روز داشته باشند. همچنین ارائه انواع آموزش‌های لازم برای فعالیت در این فضا، می‌تواند برای کاربران مختلف خصوصا تازه‌واردها بسیار کمک‌کننده باشد.
  • صرافی ارز دیجیتال دارای کیف پول داخلی و اختصاصی: بهترین صرافی ارز دیجیتال، کیف پول داخلی دارد تا کاربران بتوانند بدون نیاز به کیف پول‌های خارجی و چندین جابه‌جایی برای هر معامله، به تجارت خود رسیدگی کنند. همچنین زمانی که یک صرافی کیف پول داخلی خاص خود داشته باشد، فرآیند شناسایی، هک و سرقت دارایی‌های کاربران بسیار سخت‌تر می‌شود، چرا که الگوریتم‌های آن (مانند کیف پول‌های عمومی) در دسترس همه قرار ندارد.
  • محدودیت‌های خرید و فروش: ممکن است صرافی‌ها، محدودیت‌هایی برای خرید ارز دیجیتال و همچنین فروش آن‌ها داشته باشند. این محدودیت‌ها می‌توانند شامل مقادیر حداقل و حداکثر معاملات، محدودیت‌های مرتبط با هویت و کشور معامله‌گر و سقف معاملات روزانه یا هفتگی باشند. شما باید مطمئن شوید که محدودیت‌های موجود در صرافی مورد نظر با نیازهای شما تطابق دارند.
  • کارمزدها و روش‌های پرداخت: کارمزدها و هزینه‌های مرتبط با معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند متغیر باشند. شما باید با دقت، کارمزدهای خرید، فروش و تبادل ارزها در صرافی مد نظر خود را بررسی کنید و بنابر امکانات ارائه‌شده، صرافی با کارمزد مناسب انتخاب کنید. همچنین، باید بررسی کنید که صرافی چه روش‌های پرداختی مثل انتقال بانکی، کارت اعتباری، یا پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال دیگر را پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت معامله جفت ارز دیجیتال: برخی صرافی‌ها امکان معامله ارزهای دیجیتال به صورت جفت‌های مختلف را ارائه می‌دهند. این مسئله به شما امکان می‌دهد که ارزی که دارید را با ارز دیگری تعویض کنید. معامله جفت ارزهای دیجیتال می‌تواند به تنوع معاملات شما افزوده و فرصت‌های جدیدی را به شما ارائه کند.
  • تنوع در تعداد ارزهای دیجیتال: تعداد ارزهای دیجیتال موجود در یک صرافی نیز اهمیت دارد. اگر شما به معامله ارزهای دیجیتال مختلف علاقه دارید، باید از صرافی‌ای استفاده کنید که دسترسی به تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. تنوع در ارزها به شما امکان می‌دهد که در صورت تغییرات شدید یا پیش‌بینی نشده بازار، به سرعت دارایی خود را به سمت سایر ارزها حرکت دهید.
  • شفافیت در اطلاعات: یک صرافی معتبر باید اطلاعات مرتبط با معاملات و کیفیت خدمات را به شکل کامل و شفاف ارائه کند. شما باید به راحتی بتوانید به اطلاعاتی مانند سابقه معاملات، سود و زیان، و قیمت‌های گذشته دسترسی پیدا کنید تا تصمیم‌گیری‌های بهتری داشته باشید.
  • نحوه تسویه حساب‌ها: فرآیند تسویه حساب می‌تواند در یک صرافی ارز دیجیتال، نکته کلیدی باشد. شما باید مطمئن شوید که صرافی برای تسویه حساب‌های شما، روش‌های متنوع و با سرعت و دقت بالا ارائه می‌دهد. همچنین، باید روش‌های امنیتی تسویه حساب را مورد توجه قرار دهید تا از اموال خود در فرآیند تسویه حساب محافظت شود.
یک سپر بزرگ با یک قفل بزرگ طلایی رنگ در وسط آن و پسزمینه‌ای از یک دیوار سنگی که سکه‌های بیت کوین روی آن چسبیده است و دیوار و دور سپر آتش گرفته است. چگونه یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنیم

صرافی معتبر خارجی ارز دیجیتال

در ادامه مقاله، چند صرافی معتبر ارز دیجیتال خارج از کشور را بررسی می‌کنیم. در این بررسی عاملی مانند میزان امنیت، تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، کارمزد و ارائه امکانات مختلف مالی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

صرافی بایننس آمریکا (Binance.US)

این مجموعه که بازوی آمریکایی صرافی بایننس است، به دلیل هزینه‌های پایین معاملاتی، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. کاربران و معامله‌گران ارزهای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) می‌توانند از کارمزد صفر درصد استفاده کنند. اگر برای پرداخت هزینه‌های این صرافی از رمز ارز مخصوص آن یعنی BNB استفاده کنید، 25 درصد تخفیف کارمزد نیز به شما تعلق می‌گیرد. این صرافی بیش از 130 ارز دیجیتال مختلف دارد.

لینک سایت: Binance.US

صرافی کوین بیس (Coinbase)

یکی از گزینه‌های اصلی در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خصوصا برای کاربران تازه وارد دنیای رمز ارزها! کوین بیس با بیش از 230 ارز دیجیتال مختلف، ارائه انواع روش‌های معاملاتی و رابط کاربری ساده و آسان، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال دنیا به شمار می‌رود. کارمزدهای این مجموعه بین صفر تا 0.6 درصد متغیر است.

لینک سایت: Coinbase

صرافی کراکن (Kraken)

یکی دیگر از صرافی‌های مطرح در جهان که به پایین بودن کارمزدهای خود معروف است. صرافی کراکن، تعداد زیاد و متنوعی از ارزهای دیجیتال (بیش از 200 کوین و توکن) را پشتیبانی می‌کند و همچنین از نظر میزان کارمزد تراکنش‌ها، جزو بهترین گزینه‌ها برای انتخاب صرافی به شمار می‌رود. بازه کارمزدهای کراکن بین صفر تا 0.26 درصد است.

لینک سایت: Kraken

صرافی جمینی (Gemini)

بسیاری از کاربران حوزه رمز ارزها، صرافی ارز دیجیتال جمینی را به عنوان امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان می‌شناسند. این پلتفرم که بیش از 80 رمز ارز پشتیبانی‌شده دارد، در کنار داشتن گواهینامه SOC2 و همچنین پروتکل‌های امنیتی قوی، وجوه کاربران خود را نیز بیمه می‌کند. کارمزدهای جمینی در بازه صفر تا 0.4 درصد قرار دارد.

لینک سایت: Gemini

صرافی کوکوین (KuCoin)

کوکوین که از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده، در حال حاضر یکی از پر مخاطب‌ترین پلتفرم‌های جهان با بیش از 30 میلیون کاربر است. این صرافی همچنین بیش از 700 ارز دیجیتال متنوع را در دسترس کاربران خود قرار داده است. نکته جذاب درباره کوکوین، امکان انجام معامله در حد 1 دلار است. این موضوع می‌تواند به آزمایش استراتژی‌ها و رشد مهارت معامله کردن بسیار کمک کند.

لینک سایت: KuCoin

صرافی بیدارز؛ سریع، ارزان، مطمئن

صرافی ارز دیجیتال بیدارز، فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت کاج سبز سپهر آذین در 1397 آغاز کرد. هدف از راه‌اندازی این صرافی، ایجاد شرایطی برای فعالیت انواع کاربران در حوزه ارزهای دیجیتال بود. در همین جهت، بیدارز رفته رفته انواع روش‌های معاملاتی (P2P، OTC و Trade) را در دسترس کاربران خود قرار داد.

بیدارز همواره با بهبود زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی‌ها مدون، سعی در حفاظت کامل از دارایی‌ها و اطلاعات کاربران خود داشته است. برای ارتقای سطح امنیتی، بیدارز به شکل مداوم از شرکت‌های ثالث فعال در این حوزه نیز کمک می‌گیرد.

می‌توان ارائه تعداد زیادی رمز ارز، رابط کاربری ساده اما حرفه‌ای، کارمزدهای اندک و سرعت اجرای بالا را از دیگر مزایای صرافی بیدارز دانست. همچنین به جهت افزایش سطح اعتماد و آرامش کاربران گرامی، تیم پشتیبانی حرفه‌ای بیدارز راه‌های ارتباطی متنوعی را در اختیار این عزیزان قرار داده است.

و در نهایت صرافی بیدارز به جهت افزایش سرعت معاملات، دسترس‌پذیری به دارایی‌ها و امنیت آن‌ها، از یک کیف پول ارز دیجیتال داخلی و یک کیف پول سرد جداگانه در پلتفرم خود بهره‌مند می‌شود.

تمامی این موارد در کنار انتخاب صرافی بیدارز به عنوان یک مجموعه دانش بنیان با سطح فناور می‌تواند نشان‌دهنده ارائه خدمات و محصولات با سطح کیفی و فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته و همچنین کسب اعتماد مخاطبان محترم باشد.

ریسک معامله در صرافی‌های نامعتبر

شاید تا این بخش از مقاله پاسخ مناسبی برای سوال چگونه یک صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم را یافته باشید، اما بد نیست چند نکته دیگر را برای شما بازگو کنیم. با رشد روزافزون بازار ارزهای دیجیتال، تعداد صرافی‌های رمز ارزی نیز افزایش یافته است. اما متأسفانه، در میان این صرافی‌ها، برخی نامعتبر هستند و معامله در آن‌ها می‌تواند ریسک‌های زیادی را به همراه داشته باشد. اولین خطر برای معامله در صرافی نامعتبر، خطر از دست دادن دارایی‌ها است. در سال‌های گذشته چندین بار دیده شده که یک صرافی با تعداد زیادی کاربر و سرمایه، به یکباره اقدام به سرقت و کلاهبرداری از معامله‌گران خود کرده و میلیون‌ها دلار دارایی آن‌ها را دزدیده است.

ریسک بعدی می‌تواند سواستفاده از اطلاعات مخاطبان باشد. در نظر داشته باشید که در زمان ورود شما به یک صرافی، ممکن است فرآیند ثبت نام و احزار هویت انجام دهید که نتیجه‌ی آن، ارائه اطلاعات شخصی و مهم از خودتان به صرافی است. یک صرافی نامعتبر می‌تواند با در دست داشتن اطلاعات کاملی از کاربران خود، برای آن‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کند.

ناگفته نماند که همیشه خود صرافی‌ها اقدام به کلاهبرداری یا سرقت نمی‌کنند. یک صرافی ناامن که پروتکل‌های حفاظتی خوبی ندارد، می‌تواند مورد سر استفاده هکرها قرار گیرد (البته حتی ممکن است که معتبرترین صرافی ارز دیجیتال دنیا هم هک شود!). بر اساس گزارشی که توسط شرکت تحقیقاتی “Chainalysis” منتشر شده است، از سال 2018 تا 2023 مجموعا 6.3 میلیارد دلار کلاهبرداری با هک صرافی‌های ارز دیجیتال رخ داده است. همچنین در همین بازه اطلاعات بیش از 170 میلیون کاربر مختلف در جهان نیز سرقت شده است. شاید این اعداد بتواند اهمیت انتخاب یک صرافی معتبر و مناسب را نشان دهد.

جمع‌بندی

وقتی صحبت از “معامله” و “خرید و فروش” محصولات باشد، یعنی باید برای آن محصولات، بازاری وجود داشته باشد. ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده پیروی می‌کنند و صرافی‌های رمز ارزی برای آن‌ها نقش بازار را ایفا می‌کنند. در این بازار می‌توان ارز دیجیتال خرید یا فروخت یا آن را با ارزهای فیات مبادله کرد. همان طور که وجود صرافی‌های ارز دیجیتال برای کاربران این حوزه بسیار لازم و ضروری است، انتخاب یک صرافی حرفه‌ای می‌تواند تاثیر مستقیم بر کیفیت تجارت افراد داشته باشد. پس سعی کنید با انتخاب یک صرافی مناسب، تجربه خوبی از انجام معاملات ارز دیجیتال برای خود ایجاد کنید.

سلام به همه دوست‌داران حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین. من مهراب پارسیان فر هستم، به حوزه تکنولوژی و فناوری به شدت علاقه داشتم و دارم. زندگیم اینجوریه که خیلی به جزئیات حساسیت نشون میدم، بازی می‌کنم، آهنگ گوش میدم و مقاله می‌نویسم. از وقتی که با بلاک چین و زیرمجموعه‌های اون آشنا شدم، سعی کردم که کامل درکشون کنم. تلاشم اینه تا اونچه یاد گرفتم رو آپدیت نگه دارم و به زبون ساده به بقیه انتقال بدم. اگرم راجع به این حوزه یا مقالاتم، پیشنهاد، انتقاد یا هر صحبتی دارین، خوشحال میشم برام بفرستین، آدرس لینکدینم هم اینجا هست... ✌
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها