آموزش استخراج هلیوم و هرآنچه که باید بدانید

تیم بیدارز

مقدمه
هلیوم (HNT) یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین، برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) است. علاوه بر این، هلیوم یک شبکه بلاکچین جدید نیز بوده، که هدف آن ایجاد شبکه‌های بی‌سیم غیرمتمرکز و عمومی است.
دستگاه‌های اینترنت اشیا برای اتصال و تبادل اطلاعات بین خود به حسگرها و آنتن‌های خود متکی‌اند.

در این مقاله با موضوعات زیر آشنا خواهید شد:

امروزه دستگاه‌های IoT هوشمند بسیاری داریم و این دستگاه‌های هوشمند به صرفه‌جویی در زمان و برق کمک می‌کنند.
همه این دستگاه‌های هوشمند به ما کمک می‌کنند، اما بزرگ‌ترین چالش آن‌ها اتصال به یک منبع قابل‌اعتماد است. بلوتوث و وای‌فای محدوده وسیعی ندارند و با نیازهای کامپیوترهای شخصی و تلفن‌های هوشمند ما اشباع ‌شده‌اند.
هلیوم دارای یک فناوری منحصربه‌فرد فرکانس رادیویی (RF) است، که برای ارائه پوشش گسترده به دستگاه‌های IoT ایجاد شده است. شبکه هلیوم دارای چند ویژگی است که آن را از شبکه‌های وای‌فای معمولی که امروزه همه ما از آن استفاده می‌کنیم، متمایز می‌کند:

  1. حفظ حریم خصوصی و امنیت؛
  2. قابلیت اطمینان و مقیاس‌پذیری.

این شبکه بر اساس یک الگوریتم جدید به نام اثبات پوشش (PoC) کار می‌کند. همچنین، تیم هلیوم پوشش بی‌سیم گسترده‌ای را برای دستگاه‌های IoT طراحی کرده است، که کاربرانش می‌توانند هات اسپات‌ها را در خانه‌های خود نصب ‌کنند. با نصب هات اسپات‌های بیشتر، شبکه قابل‌اعتمادتر خواهد شد. در ازای ارائه پوشش‌های بی‌سیم گسترده، صاحبان هات اسپات با توکن اصلی آن یعنی هلیوم (HNT) پاداش می‌گیرند.

درباره شبکه هلیوم

هدف استفاده از رمزارز هلیوم، بهبود قابلیت‌های ارتباطی دستگاه‌هایی است که از اینترنت اشیا بی‌سیم (IoT) استفاده می‌کنند. در سال ۲۰۱۳، زیرساخت‌های اینترنت اشیا هنوز در مراحل اولیه بود، اما توسعه‌دهندگان رمزارز هلیوم می‌خواستند به شبکه، قابلیت تمرکز زدایی را اضافه کنند، به همین دلیل شبکه هلیوم، به شبکه مردمی هم شهرت دارد. سرانجام کوین هلیم (HNT) در ژوئیه ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد.
در شبکه هلیوم کاربرانی که گره‌ها را اداره می‌کنند، توکن HNT را به عنوان پاداش دریافت و استخراج می‌کنند.

گره‌ها به شکل هات اسپات، ترکیبی از یک دروازه بی‌سیم معروف به پروتکل بی‌سیم LoRaWAN و یک دستگاه استخراج بلاک چین‌ هستند. هات اسپات‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان ماینر در بلاک چین هلیوم عمل کنند، تا مالکان آن بتوانند برای ساخت شبکه و انتقال داده‌های دستگاه اینترنت اشیا، کوین هلیوم (HNT) به دست آورند. گره‌ها به شکل هات اسپات، ترکیبی از یک دروازه بی‌سیم معروف به پروتکل بی‌سیم LoRaWAN و یک دستگاه استخراج بلاک چین‌ هستند. هات اسپات‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان ماینر در بلاک چین هلیوم عمل کنند، تا مالکان آن بتوانند برای ساخت شبکه و انتقال داده‌های دستگاه اینترنت اشیا، کوین هلیوم (HNT) به دست آورند.

نحوه استخراج ارز دیجیتال هلیوم

شبکه هلیوم از یک مدل خیلی جدید پشتیبانی می‌کند، که برای اولین بار توسط این بلاک‌چین امکان‌پذیر شده است. استخراج ارز HNT  با نصب یک دستگاه ساده بر روی پنجره شما انجام می‌شود.
هات‌اسپات‌های هلیوم، پوشش شبکه بی‌سیم را تا کیلومترها اطراف شما فراهم می‌کنند. شما به‌عنوان کاربر برای انجام این کار در قالب HNT پاداش دریافت می‌کنید و مالک رمزارزهای هلیوم می‌شوید.
برای استخراج هلیوم با هات اسپات، باید از فناوری رادیویی استفاده کنید که هزینه برق بسیار پایینی دارد و نه از پردازنده‌های گرافیکی که اغلب اوقات پرهزینه‌اند. 
یک دستگاه هات اسپات و یک اتصال اینترنتی، برای شروع استخراج هلیوم (HNT) کافی است. هنگامی‌که آن‌ها را در جای خود قراردادید، برنامه موبایل هلیوم را در تلفن خود دانلود کنید و هات اسپات را فعال کنید. هات اسپات داده‌ها را منتقل می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را استخراج کنید.

استخراج هلیوم مانند پردازنده‌های گرافیکی یا ASIC نیست، که سخت‌افزار قدرتمندتر باعث استخراج بیشتر آن شود؛ زیرا پاداش‌های HNT بر اساس محدوده‌ای است که هات اسپات شما می‌تواند پوشش دهد.
برای به حداکثر رساندن پاداش‌هایی که از هات اسپات هلیوم دریافت می‌کنید، کافی است نکات زیر را انجام دهید:

  1. دستگاه را تا جایی که ممکن است در بالاترین سطح قرار دهید؛
  2. از یک آنتن DBi بالاتر بر اساس ارتفاع هات اسپات استفاده کنید؛
  3. اگر می‌توانید هات اسپات را فقط در طبقه اول قرار دهید، آنتن ۳-۴ DBi بهترین است زیرا سیگنال آن‌ها قبل از بیرون رفتن بالاتر می‌رود؛
  4. اگر بتوانید هات اسپات را در طبقه دوم یا سوم قرار دهید، آنتن ۵-۶ DBi بهتر است زیرا برد بیشتری دارد؛
  5. اگر در یک ساختمان چندین طبقه زندگی می‌کنید، می‌توانید یک آنتن ۷ یا ۸ DBi برای حداکثر برد هات اسپات بخرید.

پیش از خرید دستگاه استخراج هلیوم، به این موارد مهم توجه کنید:

  • دستگاه را در چه ارتفاعی می‌توانید قرار دهید و طبق این، دستگاه ماینینگی را با بالاترین DBi برای استخراج هلیوم خریداری کنید.
  • ماینری را بخرید که سریع‌تر برای شما ارسال می‌شود، زیرا هرچقدر دیرتر بخرید، هزینه بیشتری باید بپردازید.

الگوریتم استخراج ارز دیجیتال هلیوم

«اثبات پوشش (PoC)» الگوریتم مورداستفاده در بلاک چین هلیوم است. این الگوریتم از امواج رادیویی برای تأیید اعتبار استفاده می‌کند، که هات اسپات‌ها را تحت مکانیزمی به نام PoC Challenge بررسی کرده و سپس داده‌های اثبات مداوم در شبکه ذخیره می‌شوند.

اعتبارسنجی با افزودن بلوک‌های جدید، انجام وظایف جدید و پاداش دادن به ماینرها کار می‌کند. موفقیت شبکه بی‌سیم فیزیکی بر اساس میزان پوشش قابل‌اعتمادی است که می‌تواند برای کاربرانی که دستگاه‌های متصل کم‌مصرف را روی آن نصب می‌کنند، ایجاد کند.

میزان سوددهی استخراج هلیوم

استخراج هلیوم به علت سود زیاد و هزینه راه‌اندازی کم، بسیار متوجه قرار گرفته است. کاربرانی که تمایل به استخراج هلیوم دارند، می‌توانند در وب‌سایت هلیوم پلاس برآورد کلی از درآمد تخمینی یک هات اسپات را با در نظر گرفتن تعداد هات اسپات‌های اطراف، به‌دست آورند.

درواقع در این وب‌سایت یک ماشین‌حساب مخصوص وجود دارد، که می‌توان با قرار دادن پارامترهای مختلف در آن، میزان حدودی از درآمد ناشی از استخراج هلیوم را محاسبه کرد.

بهترین دستگاه‌های استخراج هلیوم

دستگاه استخراج Syncrobit

شما قادر خواهید بود از راه دور این ماینر را کنترل و عیب‌های آن را شناسایی و برطرف کنید. همچنین دیگر نیازی به جدا کردن فیزیکی ماینر از برق ندارید و به‌راحتی می‌توانید دستگاه را ریست کنید. این ویژگی برای شرایطی که ماینر دور از شما – مثلاً در پشت‌بام قرار دارد – قرار دارد؛ امکانی فوق‌العاده است.

************************
استخراج‌کننده هلیوم Syncrobit بسیار کم‌مصرف و کارآمد است. این ماینر Syncrobit یک آنتن ۵.۸ dBi و ۸ dBi را برای این واحد تأمین می‌کند. این آنتن‌ها به N متصل هستند و با کابل آنتن RP-SMA عرضه می‌شوند.

ماینر 300 Bobcat

ماینر 300 Bobcat قابلیت‌های زیادی دارد و برای همین کمی گران است ولی سودآوری قابل‌توجهی دارد. ماینر استخراج هلیوم Bobcat یک دستگاه کارآمد بوده که برای بهره‌برداری از توکن شبکه هلیوم، فناوری‌های هلیوم لانگ فای و بلاک چین طراحی‌شده است. این ماینر مصرف برق پایین و پوشش گسترده‌ای دارد و با دستگاه‌های دارای LoRaWAN سازگار است.
این دستگاه استخراج هلیوم دارای یک آنتن ۴ dbi است که ارتقاع بیشتری نسبت به آنتن استاندارد ۳ dbi دارد.

ماینر Nebra

ماینر Nebra یک استخراج‌کننده کانونی هلیوم HNT است که در فضای باز و رو به محوطه آزاد، بهترین عملکرد را دارد. همچنین این دستگاه دارای اتصال اترنت، بلوتوث و وای فای است.
ماینرهای Nebra روی یک باند فرکانسی کار می‌کنند. آن‌ها در ۹۱۵.۸۶۸ یا ۴۷۰ مگاهرتز در دسترس‌اند.

سودآورترین دستگاه استخراج هلیوم کدام است؟

اگر توانایی مالی خوبی دارید، ما خرید ماینر Bobcat را به شما توصیه می‌کنیم. این ماینرها، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و بسیار سودآورند ولی اگر دستگاه مقرون به‌صرفه‌تری می‌خواهید، ماینرهای Syncrobit بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

این ماینرها صد در صد ضدآب هستند و حتی اگر داخل آب غوطه‌ور شوند، حتی یک قطره آب هم به داخل آن‌ها، نفوذ نخواهد کرد. همچنین اگر در یک منطقه سردسیر زندگی می‌کنید، دستگاه استخراج هلیوم Syncrobit بهترین انتخاب برای شما است.

جمع‌بندی (استخراج ارز دیجیتال هلیوم)

امروزه به‌دلیل سودآوری استخراج ارز دیجیتال، بسیاری از افراد آن را نسبت به سایر شیوه‌های به دست آوردن کریپتو ترجیح می‌دهند. یکی از ارزهای پرطرفدار جهت استخراج، رمزارز هلیوم است. ماینرهای زیادی جهت استخراج ارز دیجیتال هلیوم وجود دارد، که با توجه به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند و بر حسب سلیقه کاربر، در بازار ارز دیجیتال عرضه شده و مورد استفاده ماینرها قرار می‌گیرند. 

ویژگی‌هایی همچون محل قرار گرفتن ماینر ارز دیجیتال هلیوم و محل قرار گرفتن دستگاه از نکات مهمی است که ماینر رمزارز هلیوم باید به آن توجه کند. 

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها