باشگاه مشتریان و سیستم همکاری در فروش صرافی ارز دیجیتال

مهراب پارسیان‌فر

مقدمه
باشگاه مشتریان و سیستم همکاری در فروش، دو روش جذاب ارتباطی بین شرکت‌ها و کاربران آن‌هاست. چرا که برای دو طرف، سود و کسب درآمد ایجاد می‌کند. از یک سمت، حفظ و کسب رضایت از کاربران قدیمی، ساده‌تر از جذب کاربر جدید است. از طرف دیگر به شکل معمول، کاربران استفاده از پلتفرمی را ترجیح می‌دهند که ویژگی‌ها و آیتم‌های بیشتر و ساده‌تری را در اختیارشان قرار دهد. این دو مسئله در کنار یکدیگر باعث ایجاد دو بخش همکاری در فروش و باشگاه مشتریان در سایت‌های گوناگون شده است. در این مقاله به بررسی این دو سرفصل می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

باشگاه مشتریان (Customer Club) چیست؟

باشگاه مشتریان، بخشی برای گردآوری مشتریان یک مجموعه و ارائه خدمات خاصی به آن‌ها است و با جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها ایجاد می‌شود. معمولا این بخش به موازات ثبت نام و دریافت خدمات از یک شرکت است، بدین معنی که کاربران می‌توانند انتخاب کنند که در باشگاه مشتریان حضور داشته باشند یا خیر و این موضوع، ارتباطی به خدماتی که دریافت خواهند کرد، ندارد.

همانطور که عنوان شد، یکی از اهداف وجود باشگاه مشتریان در شرکت‌ها یا نهادها، ارتباط بیشتر و بهتر با کاربران است از جانب دیگر با این کار، هر مجموعه برای خود مشتریان وفادار ایجاد کرده و به آن‌ها امتیازات ویژه‌ای اعظا می‌کند. ایده باشگاه مشتریان باعث می‌شود تا کاربران فعلی مخصوصا آینده‌نگرها، تشویق به ارتباط و استفاده بیشتر از یک پلتفرم یا شرکت شوند.

چرا باشگاه مشتریان اهمیت دارد؟

دلایل زیادی است که نشان می‌دهد وجود بخش باشگاه مشتریان در یک مجموعه، به رشد و ارتقای آن همچنین رضایت بیشتر کاربران کمک می‌کند. در نتیجه شرکت‌ها باید برای داشتن این بخش بسیار جدی و دقیق باشند. تبدیل کاربر معمولی به کاربر وفادار و حفظ کاربر وفادار با داشتن یک برنامه حرفه‌ای در باشگاه مشتریان قابل اجرا خواهد بود. اما اهمیت این موضوع کجاست؟ به شکل موردی به جواب این سوال پاسخ می‌دهیم:

  1. کاربر وفادار، زمان بیشتری برای بودن در سایت یا پلتفرم مجموعه مورد علاقه خود خرج می‌کند.
  2. به شکل خودآگاه یا ناخودآگاه، کاربر وفادار تبلیغات زیادی برای پلتفرم محبوب خود انجام می‌دهد. اهمیت این مسئله در این است که تبلیغات زبانی و یا اصطلاحا سینه به سینه، تاثیر بسیار بیشتری در بین افراد دارد و می‌تواند هم کاربر جدید و هم کاربر وفادار ایجاد کند.
  3. در نهایت کاربر وفادار حاضر است پول بیشتری برای پلتفرم خرج کند.

یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای و تاثیرگذار چه ویژگی‌هایی دارد؟

ایجاد یک باشگاه مشتریان به تنهایی نتیجه مطلوب و نهایی شرکت را برآورده نمی‌کند. بلکه باید با ارائه خدمات، جوایز و پیشنهادات ویژه و مخصوص خود، کاربران را همیشه به استفاده مجدد از سیستم شما تشویق و ترغیب کند. شاید نداشتن بخش باشگاه مشتریان بد باشد، اما بدتر از آن، از دست دادن مشتری وفادار یا کاربریست که وارد بخش باشگاه مشتریان شده است. چرا که این کاربر با دیدی که از سیستم دارد، بسیار سخت‌تر به این سیستم باز می‌گردد.

شاید بتوان اولین ویژگی مهم در یک باشگاه مشتریان کارآمد را سادگی استفاده و رابط کاربری قوی آن دانست. اگر کاربر نتواند به خوبی با این بخش ارتباط بگیرد و تجربه استفاده خوبی کسب کند، نمی‌توان توقع داشت که باز هم برای استفاده از این سیستم، به مجموعه‌ی ما مراجعه کند. سادگی، شرط موفقیت در باشگاه مشتریان است.

فاکتور بعدی می‌تواند جوایز باشد. یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای، جوایز و پیشنهادات جذاب و ارزشمندی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا آن‌ها به استفاده بیشتر از سیستم ترغیب کند. همچنین کاربر باید حس کند که با عضویت در باشگاه مشتریان این مجموعه، یک امتیاز ویژه کسب کرده که برای سایر افراد در دسترس نیست. همین مرحله نیز می‌تواند حرفه‌ای‌تر شود، یعنی باشگاه مشتریان از چند سطح یا لول تشکیل شده باشد و جوایز و ویژگی‌های هر سطح با سایر سطوح متفاوت و منحصر به فرد باشد. این کار باعث ترغیب کاربر و مشتری برای تلاش به جهت افزایش سطح کاربری خود می‌شود.

ویژگی بعدی، تکرار در کمپین‌ها و اعطای جوایز است. یک کاربر وفادار علاقه‌مند است که به شکل دوره‌ای بتواند از ویژگی‌های منحصر به فرد و پاداش‌های گوناگون مجموعه‌ی خود استفاده کند. اگر شرکتی کمپینی راه‌اندازی کند و اقدامی برای تکرار آن نداشته باشد، کاربران حتی کاربران وفادار خود را به مرور زمان از دست خواهد داد.

در نهایت در نظر داشته باشید که نباید تمامی اقدامات از سمت شرکت به شکل یک طرفه انجام شود. یعنی باید کاربران نیز در قبال دریافت امتیازات و برای استفاده از جوایز، فعالیت‌های متقابلی را انجام دهند. در صورتی که جوایز مناسبی در نظر بگیرید و اقدامات منطقی از کاربر درخواست کنید، کاربر متقاعد می‌شود تا امور مربوطه را انجام دهد.

در کنار تمام این موارد در نظر داشته باشید که یک شرکت با اطلاعاتی که از کاربران خود در باشگاه مشتریان جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند به راحتی نیازهای کاربران خود را شناسایی کرده و به بهترین شکل، امکانات مختلف خود را بر اساس نیاز آن‌ها، به‌روزرسانی و ارائه کند. این مسئله در طرف مقابل به شدت برای کاربران نیز سودمند است و می‌توانند به راحتی، مشکلات خود را به مجموعه‌ها انتقال دهند و منتظر رفع آن‌ها شوند.

مزیت باشگاه مشتریان برای کاربران چیست؟

تا این قسمت مقاله ما درباره چیستی و کاربرد باشگاه مشتریان برای شرکت‌ها و ویژگی‌های یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای صحبت کردیم. اما در طرف دیگر این مسئله، باید دانست که وجود این بخش چه مزایایی برای کاربران دارد؟

شاید اولین و بزرگترین مزیت این بخش برای کاربران، استفاده از جوایز و پاداش‌های گوناگون باشد. کاربران با استفاده از بخش باشگاه مشتریان می‌توانند با انجام بعضی امور مشخص شده از جانب آن مجموعه، در کنار استفاده از امکانات اصلی، از پاداش‌های متنوعی (اعم از وجه نقد، تخفیف در خریدها و یا حتی دریافت جایزه‌ای مانند لوازم برقی و غیره) برخوردار شوند.

در کنار جوایز، می‌توان گفت که باشگاه مشتریان مرکزی است برای انتقال هرچه بهتر و دقیق‌تر مشکلات یا ایرادات سیستم. از طریق این بخش کاربران می‌توانند دقیقا مشخص کنند که چه توقعی از پلتفرم‌ها و مجموعه‌ها دارند.

در صرافی ارز دیجیتال بیدارز به جهت ارتباط‌سازی و رضایت‌مندی هرچه بهتر و بیشتر با کاربران و معامله‌گران محترم، تلاش شده است تا یک باشگاه مشتریان کاربردی و حرفه‌ای ایجاد و در دسترس آن‌ها قرار گیرد. شما می‌توانید به منظور استفاده از امکانات متنوع، کمپین‌ها، جوایز و پاداش‌های گوناگون آن، از طریق سایت و پلتفرم بیدارز و مراجعه به بخش برنامه جوایز و نحوه امتیازدهی به کاربران بیدارز، اطلاعات کاملی کسب نمایید. از انواع جوایز و پیشنهادات ویژه این بخش می‌توان به قرعه‌کشی‌ها، “گردون شانس”، تبدیل امتیازات به وجه نقد یا ارز دیجیتال بنا به درخواست کاربر و یا کسر کارمزد معاملات اشاره کرد.

سیستم همکاری در فروش (Affiliate Marketing) چیست؟

یکی از روش‌های جذاب درآمدزایی برای افراد و شرکت‌ها، مبحث همکاری در فروش است که از آن با عنوان بازاریابی دو سر سود نیز یاد می‌شود. در انواع روش‌های بازاریابی اینترنتی، سیستم همکاری در فروش به دلیل هزینه کم (یا حتی صفر) و روش ساده‌ی آن، محبوبیت خوبی بین کاربران و صاحبان کسب و کار پیدا کرده است. اما منظور از همکاری در فروش چیست؟

در این روش، مجموعه‌ها سیستمی را تعریف و تنظیم می‌کنند که عنوان می‌کند هر کاربر در صورت معرفی این مجموعه به سایر افراد و جذب آن‌ها به سیستم، می‌تواند از پاداش ویژه‌ای برخوردار شود که این پاداش در شرکت‌های مختلف، متفاوت است. در همینجا لازم است یک نکته بسیار مهم عنوان شود که همکاری در فروش با سیستم‌های هرمی کاملا متفاوت است! در سیستم‌های هرمی یا پانزی، نفرات پس از ورود به سیستم‌ها باید هزینه‌ای به عنوان حق عضویت پرداخت کنند و یا کالاهایی را خریداری نمایند. اما همکاری در فروش هیچ‌گونه حق عضویتی ندارد. افراد بدون هیچ هزینه‌ی اولیه‌ای می‌توانند از این سیستم استفاده کنند که یعنی کاملا رایگان است.

همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

شیوه کار بسیار ساده است. به این شکل که شرکت‌ها معمولا در سایت یا پلتفرم خود، بخشی را فراهم می‌کنند که در آن به هر کاربر یک کد با عنوان کد معرف ارائه می‌شود. هر کاربر می‌تواند کد معرف خود را در اختیار سایر افراد قرار دهد تا آن‌ها در زمان ثبت نام اولیه در این شرکت، از کد معرف وی استفاده نمایند. هرچه تعداد کاربران جدیدی که با کد معرف یک فرد ثبت نام می‌کنند بیشتر شود، پاداش وی نیز بیشتر می‌شود.

مزایای همکاری در فروش چیست؟

پیش‌تر عنوان کردیم که به سیستم‌های همکاری در فروش، معامله دو سر سود نیز گفته می‌شود. اما سود هر طرف معامله در چیست؟

برای کاربرانی که سرمایه اندکی دارند، تخصص خاصی ندارند یا به دنبال کسب درآمد غیر فعال هستند، این روش سود مناسب و قابل توجهی را ایجاد می‌کند. همچنین این سیستم برای افرادی که دایره ارتباطی قوی دارند، بسیار کارآمد است. هر کاربر تنها با ارائه کد معرف خود به سایرین و پس از ثبت نام آن‌ها، می‌تواند از جوایز متنوع آن مجموعه برخوردار شود که معمولا شرکت‌ها این جایزه را نقدی در نظر می‌گیرند.

در طرف دیگر، مجموعه‌ها از این طریق می‌توانند به تعداد زیادی از کاربران، گردش مالی بزرگ‌تر و شهرت بیشتر برسند. شرکت‌ها معمولا در تلاش هستند تا با کمترین هزینه تبلیغات بتوانند بیشترین مخاطب را جذب کنند و این روش دقیقا کمکی در همین جهت برای مجموعه‌ها به حساب می‌آید. خصوصا که بررسی‌ها به وضوح نشان می‌دهد که یک فرد، بیشتر از طریق احساسات و حس اعتماد (و کمتر از طریق تبلیغات)، به یک کاربر تبدیل می‌شود. پس شرکت‌ها با این کار می‌توانند برندسازی خود را با شدت بهتری انجام دهند.

در پلتفرم صرافی ارز دیجیتال بیدارز نیز بخشی برای همکاری در فروش برای کاربران عزیز در نظر گرفته شده است که می‌توانید با مطالعه صفحه همکاری در فروش بیدارز، اطلاعات کاملی درباره چگونگی انجام و اجرای آن را کسب کنید.

جمع‌بندی

هر دو بخش باشگاه مشتریان و سیستم همکاری در فروش، معامله‌ای پر سود برای کاربران و صاحبان کسب و کار است. برای مجموعه‌ها، کاربران جدید، بیشتر و وفادار ایجاد می‌کند و برای کاربران نیز سود و درآمد غیرفعال دارد. اما همواره در نظر داشته باشید که قبل استفاده از هر کدام از این دو بخش در شرکت‌های مختلف، حتما قوانین و مقررات آن‌ها را مطالعه کنید تا از سوتفاهم‌ها و مشکلات آتی جلوگیری شود، چرا که این بخش‌ها در مجموعه‌های گوناگون، شرایط و قوانین متفاوتی دارند.

سلام به همه دوست‌داران حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین. من مهراب پارسیان فر هستم، به حوزه تکنولوژی و فناوری به شدت علاقه داشتم و دارم. زندگیم اینجوریه که خیلی به جزئیات حساسیت نشون میدم، بازی می‌کنم، آهنگ گوش میدم و مقاله می‌نویسم. از وقتی که با بلاک چین و زیرمجموعه‌های اون آشنا شدم، سعی کردم که کامل درکشون کنم. تلاشم اینه تا اونچه یاد گرفتم رو آپدیت نگه دارم و به زبون ساده به بقیه انتقال بدم. اگرم راجع به این حوزه یا مقالاتم، پیشنهاد، انتقاد یا هر صحبتی دارین، خوشحال میشم برام بفرستین، آدرس لینکدینم هم اینجا هست... ✌
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها