سرقت ۲۴میلیون دلار ارز دیجیتال در جریان یک حمله فیشینگ

تیم بیدارز
سرقت در حمله فیشینگ

در یک حمله فیشینگ که فقط ۸ ساعت پیش رخ داد، ۲۴.۲۳ میلیون دلار توکن stETH و rETH به سرقت رفت. قربانی با امضای تراکنش‌های «increaseAllowance» به طور سهوی تأییدیه‌های رمزی را به کلاهبردار اعطا کرد.

آدرس‌های این کلاهبردار به چندین سایت فیشینگ رمزنگاری مرتبط شده است. کریپتو فیشینگ نوعی حمله سایبری است که در آن کلاهبرداران افراد را فریب می‌دهند تا اطلاعات حساسی مانند کلیدهای خصوصی یا اعتبار ورود به سیستم را با ظاهر شدن به عنوان نهادهای قابل اعتماد فاش کنند.

برخی از وجوه دزدیده شده به FixedFloat، یک سرویس مبادله ارزهای دیجیتال منتقل شد، در حالی که اکثریت در سه آدرس جداگانه باقی ماندند. این امر بر سهولتی که کلاهبرداران می‌توانند مبالغ هنگفتی را در اکوسیستم کریپتو جابه‌جا کنند و اغلب پروتکل‌های امنیتی موجود را دور می‌زنند، نشان می‌دهد.

رعایت احتیاط صنعت کریپتو پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه امنیت و مقررات داشته است، اما حوادثی مانند این به عنوان یادآوری آگاهانه از خطرات موجود است. به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران توصیه می‌شود که بسیار احتیاط کنند، به خصوص در هنگام تایید تراکنش‌ها یا تعامل با پلتفرم‌های ناآشنا.

برای اطلاع از آخرین خبرها و تازه ترین تحولات در حوزه ارزهای دیجیتال به بخش اخبار در مجله بیدارز مراجعه کنید.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها