کوینکس با وعده پرداخت پاداش، هکرها را به مذاکره دعوت کرد

تیم بیدارز
تصویر مردی که برروی یک کوه ایستاده و به نماد دلار که برروی یک سکه در اسمان ظاهر شده نگاه میکند

صرافی کوینکس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، با انتشار نامه‌ای سرگشاده، خواستار گفت‌وگو و مذاکره با هکرهایی شد که در ماه مه 2023 (اردیبهشت 1402)، حدود 70 میلیون دلار ارز دیجیتال از این صرافی سرقت کردند.

در این نامه، کوینکس خاطرنشان کرده است که دارایی‌های دزدیده‌ شده، میلیون‌ها مشتری را نمایندگی می‌کنند که به این صرافی اعتماد دارند. این شرکت همچنین گفته است که در صورت بازگرداندن دارایی‌های سرقت‌ شده، به هکرها پاداشی سخاوتمندانه پرداخت خواهد کرد.

کوینکس در این نامه نوشته است:

«ما می‌دانیم که این حمله تأثیر منفی بر شما داشته است و امیدواریم که تأثیر این اتفاق را بر هر یک از کاربران درک کنید. ما صمیمانه از شما دعوت می‌کنیم تا برای حل این مشکل به شیوه‌ای ایمن‌تر، منطقی‌تر و کاربرپسندتر با ما همکاری کنید.»

طبق گزارش‌ها، گروه هکری لازاروس، که به پیوند با دولت کره شمالی متهم شده است، مسئول حمله به کوینکس است. این گروه هکری پیش از این نیز حملات مختلفی را علیه نهادهای مالی و دولتی انجام داده است.

درخواست کوینکس از هکرها برای مذاکره، اقدامی غیرمعمول است. با این حال، این شرکت امیدوار است که با این کار، بتواند بخشی از دارایی‌های سرقت‌شده را بازگرداند و اعتماد کاربران خود را جلب کند.

می‌خواهید از آخرین خبرها و تازه ترین تحولات در حوزه ارزهای دیجیتال مطلع شوید؟ به بخش اخبار در مجله بیدارز مراجعه کنید.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها