کاهش قیمت بیت کوین به کمتر از 25هزار دلار

محمد خیرخواه

قیمت بیت کوین برای اولین بار از 17 مارس به دنبال بیانیه فدرال رزرو در میان هفته پرتلاطم دیگری برای صنعت ارزهای دیجیتال، به زیر 25 هزار دلار رسید.

طبق داده‌های TradingView، طی مدت 30 دقیقه در 15 ژوئن، قیمت بیت‌کوین 4 درصد از 25867 دلار به 24819 دلار کاهش یافت. در زمان انتشار، بیت کوین دوباره جایگاه خود را به دست آورده بود و کمی بیش از 25000 دلار نگه داشت.

قیمت بیت کوین در سراشیبی

طی هفته گذشته، بیت کوین در منطقه 26000 دلاری باقی مانده بود، زیرا بازار با اقدام قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ارزهای سنگین Coinbase و Binance و همچنین، افزایش عدم اطمینان اقتصاد کلان در مورد سیگنال‌های نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده مواجه شد.

کاهش شدید قیمت تقریباً سه ساعت پس از اعلام توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به دنبال یک کمپین 15 ماهه برای افزایش نرخ برای مبارزه با تورم فزاینده، رخ داد.

در حالی که بازار تقریباً به اتفاق آرا انتظار توقف نرخ را داشت، بیانیه کمیته بازارهای باز فدرال به افزایش بیشتر نرخ در آینده اشاره کرد که معمولاً هیجان سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال کاهش دهد.

به گفته جاش گیلبرت، تحلیلگر بازار eToro، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو کاملاً روشن کرده است که این تنها یک مکث موقت است، چیزی که می‌تواند در درازمدت، دردسر بیشتری برای بیت کوین ایجاد کند.

ارز دیجیتال اتریوم، دومین ارز بزرگ از نظر ارزش بازار نیز ضربه خورد و در همان بازه زمانی بیش از 5 درصد از ارزش خود را ازدست داد و از 1727 دلار به 1631 دلار سقوط کرد. آلت کوین ها نیز از احساسات نزولی در امان نماندند، به طوری که بسیاری از توکن هایی که در دعاوی SEC به عنوان اوراق بهادار برچسب خورده‌اند بیش از 3 درصد دچار نزول شده‌اند.

به گفته مارسل پَچمن، تحلیلگر کوین تلگراف، داده‌های گزینه‌های فعلی بیت کوین حاکی از ادامه بیشتر به سمت روند نزولی است، به خصوص زمانی که خصومت نظارتی نسبت به صنعت کریپتو در خاک ایالات متحده همراه با احتمال افزایش بیشتر نرخ از سوی فدرال رزرو در ماه‌های آینده در نظر گرفته شود.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها