بررسی نرم‌افزار استپن و توکن حاکمیتی آن با نماد GMT

تیم بیدارز

راه برو و درآمد کسب کن! اپلیکیشن استپن و ارز دیجیتال GMT

نرم افزار استپن (STEPN) یک برنامه وب 3 است که مفهوم حرکت برای کسب درآمد (Move to Earn) را پیاده‌سازی می‌کند و به کاربران خود برای حفظ تناسب اندام، پاداش می‌دهد. اما این پاداش از چه طریقی است؟ ما در این مقاله به بررسی دقیق ارز دیجیتال رایج این بازی متاورسی یعنی توکن GMT (Green Metaverse Token) می‌پردازیم.

استپن (STEPN) چیست و توکن آن با نام GMT چه کاربردی دارد؟

استپن یک برنامه وب3 است که بر پایه‌ی ویژگی‌هایی مانند SocialFi و GameFi طراحی شده است. تیم توسعه‌ی آن در ارتقای مفهوم قدیمی ورزش برای کسب درآمد که در حال حاضر کاربردی و بسیار محبوب در صنعت بلاک چین است، به طور مؤثری موفق بوده‌اند. ایده اصلی، ترویج اجتماعی شدن و کمک به کاربران برای داشتن یک زندگی سالم، به صورت هم زمان است که امروزه و از طریق STEPN این ایده امکان پذیر شده است.

استپن توسط یک استودیوی فین تک که در استرالیا مستقر بوده و با نام Find Satoshi شناخته می‌شود، ایجاد شده است. این شرکت به خاطر مشارکت‌های موفق خود در گذشته از جمله به عنوان تیم برتر در Solana Ignition Hackathon 2021 شناخته شده است.

توکن‌های اصلی این بازی GST و GMT نام دارند که استپن با نماد GMT در صرافی‌های ارز دیجیتال، لیست شده است.

توکن GMT پس شروع به کار توانست رشدی بیش از 400 برابر را تجربه کند که این امر باعث شد یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین رمزارزهای متاورسی به شمار بیاید.

استپن چگونه کار می‌کند؟

پس از دانلود و نصب برنامه STEPN، کاربر باید کیف پول خود را به آن متصل کرده و ارز دیجیتال Solana (SOL) را برای خرید کفش‌های ورزشی (که همگی NFT هستند) و شروع فعالیت خود، به کیف پول انتقال دهد. SOL ارز اصلی این برنامه است که STEPN روی آن اجرا می‌شود، بنابراین برای کاربر اجباری است که آن را در کیف پول خود داشته باشد.

کفش‌های ورزشی NFT (که با SOL تهیه شده‌اند)، کالای مورد نیاز برای شروع فعالیت‌ها با STEPN هستند. کاربران می‌توانند اپلیکیشن خود را به این کفش‌ها وصل کرده و با راه رفتن یا دویدن یا انجام دیگر فعالیت‌های درون بازی، در هر نقطه از جهان، امتیاز کسب کنند. این امتیازها از جنس ارز دیجیتال بازی هستند و برای امور مختلفی مانند ارتقای کفش‌ها یا ایجاد NFT کفش جدید، ارتقا سطح و غیره، همچنین تبدیل آن به پول واقعی استفاده می‌شوند.

کاربران باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام، یک جفت کفش ورزشی را از بازار درون برنامه خریداری کنند. پس از انجام دستورالعمل‌ها، می‌توانید سفر خود را با STEPN آغاز کرده و روزانه توکن‌های GST یا Green Satoshi Token با مزایای فراوان کسب کنید.

کار اصلی این توکن، استفاده از کفش‌های ورزشی NFT در حالت انفرادی و کسب پاداش توکن با جابجایی بدون توجه به مکان است. دریافت توکن‌های GST به انرژی نیاز دارد که از طریق محاسبه تعداد گام‌های شما در برنامه محاسبه می‌شود. فرمول محاسبه به این شکل است که 1 انرژی برابر با 5 دقیقه حرکت یا افزایش سرعت است. با این حال، انرژی تنها در شرایطی قابل تامین است که کاربر کفش NFT خریداری کند.

پس از انجام موفقیت‌آمیز تمام مراحل ثبت نام، کاربران می‌توانند گزینه وضعیت (Status) را در بالای صفحه نمایش خود ببینند که حالت فعلی آن‌ها اعم از راه رفتن یا دویدن را نشان می‌دهد. همچنین ممکن است با اعلان دیگری به نام Moonwalking مواجه شوند که نشان‌دهنده استفاده از وسیله نقلیه یا هر نوع وسیله کمکی غیر از استفاده از ماهیچه‌ها برای فعالیت‌ها است. در این صورت، کاربران واجد شرایط دریافت هیچ‌گونه پاداش GST یا GMT نخواهند بود، زیرا هدف STEPN که یک برنامه ارتقادهنده سلامت می‌باشد، تحقق نیافته است.

ویژگی‌های استپن

مکانیسم توکن‌سوزی

در دسترس بودن توکن‌ها به صورت محدود، نیاز به مکانیزم توکن‌سوزی را ضروری کرده است. این فرآیند برای کاهش گردش توکن‌های GMT ​​و GST از طریق فعالیت‌های مختلف درون برنامه‌ای، استفاده می‌شود.

مدل توکن دوگانه

اکوسیستم STEPN بر اساس یک مدل اقتصاد دوگانه اجرا می‌شود که عمدتاً به دلیل نیاز به جمع‌آوری سرمایه و سودمند بودن، مفید است. در این مورد، دو توکن GST و GMT وجود دارد که هر دوی آن‌ها برای کسب درآمد از طریق روش‌های مختلف موجود در بازی، در دسترس کاربران هستند.

توکن گرین متاورس (GMT)

GMT توکن اصلی پروژه STEPN است و عرضه محدود شش میلیارد توکن را ارائه می‌کند. می‌توان آن را از راه‌های مختلفی به دست آورد، مانند رویداد تولید توکن (TGE) که در آن می‌توان این توکن را ضرب یا ایجاد کرد.

توکن ساتوشی سبز (GST)

Green Satoshi Token یک توکن‌ابزار درون بازی است که می‌توان از آن برای خرید کالا در برنامه استفاده کرد. برخلاف توکن GMT، GST از عرضه نامحدودی برخوردار است و می‌توان آن را از طریق حرکات اولیه در بازی، به دست آورد.

موارد استفاده از توکن‌های GMT و GST

همانطور که در بالا ذکر شد، پروژه STEPN بر روی یک مدل اقتصاد توکن دوگانه اجرا می‌شود و هر دو توکن (GMT و GST) مزایای مختلفی را برای کاربران خود ارائه می‌دهند:

GST به عنوان یک توکن کاربردی طبقه‌بندی می‌شود که به هیچ سرمایه‌گذاری جانبی به جز اجرا یا مشارکت در فعالیت‌های مختلف بازی، نیاز ندارد. می‌توان از آن برای تعمیر، باز کردن قفل/تنظیم مجدد یا حتی تراز کردن کفش‌های ورزشی خود استفاده کرد. کاربران مجازند کفش‌های ورزشی خود را ایجاد کرده و این NFTهای قیمتی خود را از طریق توکن‌های GST ارتقا دهند. علاوه بر این، توکن GST به طور گسترده برای مبادله با USDC استفاده می‌شود.

GMT، بر خلاف GST، یک رمزارز حاکمیتی است. GMT را می‌توان از طریق شرکت آسان در چندین فعالیت بازی مثل دویدن، به دست آورد. این توکن به شما امکان می‌دهد تا سطح خود را به لول‌های بالاتر ارتقا دهید و همچنین نام کفش‌های ورزشی خود را تغییر دهید. علاوه بر این، GMT برای توزیع سود بازی و فعالیت‌های بالاتر از سطح عمومی بازی استفاده می‌شود که می‌توان آن را حالت ممتاز یا پریمیوم (Premium) بازی نیز در نظر گرفت. درست مانند توکن GST، GMT را نیز می‌توان با USDC تعویض کرد. اما تنها زمانی می‌توان این تعویض را انجام داد که کفش های کتانی به سطح 30 یا بالاتر رسیده باشند و نه قبل از آن.

تعداد کل عرضه توکن GMT

تعداد کل توکن GMT به میزان 6 میلیارد واحد می‌باشد و عرضه فعلی در گردش آن، 600,000,000 است.ناگفته نماند که برای ایجاد توکن دیگر برنامه STEPN یعنی GST، هیچ محدودیتی وجود ندارد.

ویدئو آموزشی راهنمای استپن

پیش بینی قیمت توکن GMT و چشم‌انداز آینده

برنامه استپن سه عنصر پرطرفدار در دنیای بلاکچین را کنار هم قرار داده که آن را در بین کاربران ارزهای دیجیتال محبوب کرده است. STEPN یک برنامه وب 3 است که جنبه‌های Game-Fi و Social-Fi شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد. کاربران نه تنها با سایر اعضای جامعه خود تعامل دارند، بلکه ضمن کسب درآمد ارز دیجیتال به عنوان پاداشی برای تلاش‌هایشان، سلامت خود را نیز حفظ می‌کنند.

به تازگی، اسکات دانلپ، به افراد تیم مشاوران استپن اضافه شده است. وی معاون برند بزرگ آدیداس، یکی از تولیدکنندگان برجسته کفش و لوازم ورزشی در جهان است. اضافه شدن چنین افرادی به تیم STEPN مطمئناً پیامی مثبت برای سرمایه‌گذاران آینده آن است و ممکن است همکاری جدی‌تری بین برند آدیداس با STEPN در آینده اتفاق بیفتد.

در مدت گذشته، قیمت توکن بومی STEPN یعنی GMT، افزایش‌های خوبی را تجربه کرده است که در اوج آن، رشد بیش از 400 برابر از پایین‌ترین قیمت خود یعنی حدود 0.01 دلار به بالاترین حد خود یعنی حدود 4 دلار بوده است. این رمزارز در صرافی‌های بزرگی مانند Binance، Gate.io، KuCoin، Huobi، FTX، Bybit، OKK، PancakeSwap و غیره لیست شده و قابل معامله می‌باشد. همچنین تیم توسعه‌دهنده این نرم‌افزار اعلام کرده‌اند که بخش مربوط به استیکینگ (Staking) توکن GMT را به زودی به این برنامه اضافه خواهند کرد.

به گفته کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، احتمال رشد قیمتی GMT ​​بسیار زیاد است و هدف کوتاه مدت بعدی، شکست مرز 5 دلار می‌باشد. با این حال، با توجه به اینکه بیت کوین در مدت اخیر ریزش‌های فراوانی را تجربه کرده و در حال حاضر در بازه قیمتی 20هزار دلار قرار دارد، هیچ‌کس نمی‌تواند به شکلی قطعی و دقیق بگوید که چه زمانی رشد این توکن اتفاق می‌افتد. همچنین، از آنجایی که هنوز ارزش بازار GMT در مقایسه با سایر پروژه‌های کریپتو پایین است، می‌توان انتظار افزایش یا کاهش شدید قیمت را از این رمزارز داشت.

شما می‌توانید برای کسب درآمد از این توکن، نرم‌افزار استپن را از سایت آن به آدرس stepn.com و یا گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید.

در انتها شایان ذکر است که این مقاله صرفا برای معرفی نرم‌افزار استپن و ارزهای دیجیتال رایج آن یعنی GMT و GST می‌باشد و هیچ‌گونه پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در این اپلیکیشن و توکن‌های آن ندارد.

Follow:
تیم بیدارز
2 Comments
guest
2 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها