استخر لایتنینگ (lightning) چیست و چگونه باعث کاهش کارمزد شبکه میشود؟

تیم بیدارز

استخر لایتنینگ چیست؟

در صنعت ارزهای رمزپایه، مفاهیم و ایده های خلاقانه بسیاری وجود دارد. استخر لایتنینگ یک سرویس انقلابی است که در جهت پذیرش بیشتر بیتکوین ایجاد شده است. علاوه بر این، برخی از عناصر DeFi را برای بهبود شبکه لایتنینگ وام گرفته است.

مفهوم استخر لایتنینگ

استخر لایتنینگ همانطور که از نام آن پیداست، ارتباط نزدیکی با شبکه لایتنینگ بیتکوین دارد. مدتی است که این لایه مقیاس پذیری بر روی شبکه بیتکوین فعال شده است. گرچه به دلیل نگرانی هایی که در مورد نقدینگی وجود دارد، هنوز هم استفاده از آن رواج نیافته است. بنابراین، لایتنینگ هنوز از یک راهکار ایده آل فاصله دارد و نیازمند راهکارهای خلاقانه می باشد.

به همین دلیل مفهوم استخر لایتنینگ متولد شده است. استخر لایتنینگ یک بازار همتا به همتا برای نودهای لایتنینگ است. از طریق این سرویس، نودها می توانند به خرید و فروش کانال های پرداخت بپردازند. این روش را می توان رویکردی جذاب برای بهبود پذیرش عمومی پرداخت های لایتنینگ دانست. علاوه بر این، افرادی که تامین کنندگان نقدینگی هستند، می توانند از این طریق درآمد داشته باشند.

با مفهوم استخر لایتنینگ، نقدینگی شبکه لایتنینگ برای اولین بار تبدیل به یک دارایی قابل معامله شده است. علاوه بر این تا کنون کاربران قادر به دریافت سود در ازای سرمایه خود نبوده اند. جنبه مهم این قضیه این است که نگهدارندگان بیتکوین همواره مالکیت وجوه خود را حفظ خواهند کرد.

این مفهوم تا حدودی شبیه به راهکارهای اقتصاد غیرمتمرکز است. گرچه در آن نوع راهکارها، کاربران برای کسب سود بالقوه، باید وجوه خود را خرج کنند. استخر لایتنینگ در صدد است تا از این فاجعه دوری کند. استخر لایتنینگ را می توان نمایش قدرتمندی از میزان تطبیق پذیری بیتکوین، در مقابل بلاکچین هایی دانست که امروزه در حال بررسی راهکارهای اقتصاد غیرمتمرکز هستند.

راهکاری برای همه

استخر لایتنینگ یک راهکار عالی است. این راهکار فقط برای کسب و کارها طراحی نشده است و برای همگان مفید واقع می شود. توزیع کارآمد کانال های پرداخت لایتنینگ میان مشتریان سرویس، یک قدم بزرگ در جهت پیشرفت است. علاوه بر آن، این راهکار مشکلات مربوط به نقدینگی را از میان برداشته است. در شبکه لایتنینگ، نقدینگی یکی از موضوعات مهم مورد بحث در ماه های اخیر بوده است.

شرکت کردن در این راهکار نیازمند گو کلاینت (Go client) است. گروه سازنده استخر لایتنینگ در صدد است تا اولین UI خود را در آینده نزدیک راه اندازی کند. با راه اندازی این رابط کاربری، افراد بسیار بیشتری قادر به دسترسی به این راهکار جدید خواهند بود. علاوه بر این، با ایجاد دروازه های جدید برای مبادلات بیتکوین با دیگر ارزها، نقدینگی کلی در شبکه لایتنینگ را بهبود خواهد بخشید.

بحث در مورد مشکل نقدینگی ورودی در شبکه لایتنینگ همچنان ادامه دارد. تا پیش از راه اندازی استخر لایتنینگ، اختصاص دادن نقدینگی بیشتر کار دشواری بود. با وجود این که راهکارهای زیادی در این مورد آزمایش شده اند، اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

دشوارتر کردن همه چیز می تواند موجب افزایش تقاضا برای نقدینگی لایتنینگ شود. فراهم کردن شانس دریافت سود برای نودها (برای باز کردن کانال های جدید)، می تواند تقاضا را به سادگی افزایش دهد.

نتیجه گیری

یکی از کمبودهای شبکه لایتنینگ، پذیرش گسترده شبکه از سوی بازرگانان است که البته با توجه به وضعیتی که این لایه از سال 2018 داشته، دور از انتظار نبوده است. استخر لایتنینگ در این زمینه نیز راهکارهایی را ارائه کرده است. این سرویس به نوعی معیاری است که به نودهای جدید در جهت تخصیص موثر سرمایه‌شان کمک می کند. این یک خبر خوب برای تاجرانی است که در پی کسب آشنایی با پرداخت های شبکه لایتنینگ می باشند.

با وجود هر آنچه گفتیم، هنوز هم باید منتظر خیلی چیزها باشیم. معرفی بیتکوین به افراد بیشتر و فراهم کردن امکان کسب درآمد کاربران از طریق ارائه نقدینگی، پیشرفت های اساسی هستند. اگر استخر لایتنینگ با موفقیت چشمگیری مواجه شود، دوره جدیدی برای صنعت بیتکوین آغاز خواهد شد.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها