صفر تا صد معاملات P2P در بیدارز + آموزش ویدیویی

محمد خیرخواه

مقدمه

در این مقاله از مجله بیدارز به سراغ یکی از مهم‌ترین سرویس‌های مجموعه رفتیم. این سرویس شرایط ویژه‌ای را برای معاملات رمز ارزی فراهم می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق این سرویس بدون واسطه و تضمین‌شده با سایر معامله‌گران در ارتباط باشند و خرید یا فروش خود را بصورت مستقیم، به سرانجام برسانند. این شما و این سرویس معاملات p2p (همتا به همتا) صرافی بیدارز!

ورود به دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با وجود تنوع زیاد در صرافی‌ها، تعداد بالای کوین‌ها و روش‌های معاملاتی مختلف، شاید برای تازه‌واردها پیچیده بنظر برسد. به‌همین دلیل در ادامه این مطلب به یکی از شیوه‌های معاملاتی امن و به‌صرفه، یعنی معاملات P2P (کاربر به کاربر) اشاره خواهیم کرد.

معاملات کاربر به کاربر، میراث فلسفه بلاکچین

وقتی صحبت از رمز ارزها می‌شود، ممکن است چند واژه خاص در ذهن شما تداعی شود. واژه‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ولت ارز دیجیتال و غیره. اما اینکه فلسفه اصلی به وجود آمدن تمام این مفاهیم از کجا نشات می‌گیرد به درک و شیوه معاملات رمز ارزی و به خصوص همتا به همتا کمک می‌کند.

رمز ارزها که یکی از کاربردهای فناوری بلاکچین در صنعت مالی هستند، سازوکار جدیدی را برای انجام معاملات مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال تعریف کردند. در یک توصیف ساده، می‌توان گفت که بلاکچین یک شبکه غیرمتمرکز است که هدف آن تمرکز زدایی از هر فرایندی است که حضور یک واسطه یا شخص و نهاد سوم در آن، باعث افزایش هزینه، خلا امنیتی و زمان‌برشدن فرآیند می‌شود. پیرو این تعریف جدید، شیوه‌های مختلفی از معاملات در بسترهایی با پتانسیل‌های متفاوت ایجاد شدند. به طور کلی، درحال حاضر صرافی‌ها در دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت دارند که ناگزیر، نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

نگاهی کوتاه بر صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز

صرافی‌های متمرکز نمونه‌های ایرانی و غیرایرانی زیادی دارند. سازوکار کلی این صرافی‌ها اینگونه است که یک هسته مرکزی سیستم معاملات را کنترل و بر آن نظارت دارد. قابلیت پیگیری معاملات، امنیت بیشتر و سرعت بالاتر از جمله مزیت‌های صرافی‌های متمرکز مانند بیدارز است.

صرافی‌های غیرمتمرکز بسترهایی هستند که به کمک قراردادهای هوشمند معاملات را به ثمر می‌رسانند. کاربران توسط این صرافی‌ها می‌توانند خرید و فروش را بصورت همتا به همتا تجربه کنند. برخی بر این باورند که صرافی‌های غیرمتمرکز آنچنان که باید نمی‌توانند امنیت کاربران را تامین کنند. همچنین، به‌دلیل نبودن فیلتر احراز هویت، نمی‌توان تضمین داد که جلوگیری از پول‌شویی در این صرافی‌ها بطور تضمین شده انجام شود. 

بدون واسطه، تضمین شده و به‌صرفه؛ بازار معاملات P2P بیدارز

ما در صرافی ارز دیجیتال بیدارز همیشه سعی داریم تا سرویس‌های خود را در حالت استاندارد و در سطح جهانی ارائه کنیم. بدین معنی که این سرویس‌ها دور از هرگونه تشابه اسمی، مطابق با آنچه در صرافی‌های معتبر جهانی در حال وقوع است ارائه شوند. بازار کاربر به کاربر بیدارز، از جمله این خدمات است که کاملا حرفه‌ای و مشابه با تعریف معامله همتا به همتا ارائه می‌شود. برای درک بهتر این موضوع، پیش از پرداختن به مزیت‌های این شیوه معاملاتی در بیدارز، نگاهی کلی به آن خواهیم داشت.

معاملات P2P چیست؟

در معاملات همتا به همتا (Peer-to-Peer) دو سمت معامله، یعنی خریدار و فروشنده می‌توانند بدون واسطه با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این ارتباط به معنی ارتباط واقعی است، نه صرفا مشاهده قیمت‌های پیشنهادی که در پلتفرم معاملاتی قرار گرفته است. صرافی‌های متمرکز زیادی وجود دارند که این بازار معاملاتی را برای خرید و فروش رمزارز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

فرض کنید کاربر 1 قصد خرید از p2p و کاربر 2 قصد فروش در p2p دارد. کاربر2 سفارش فروش خود را در صرافی ثبت و کاربر 1 با مشاهده و تایید آن قیمت، سفارش خرید را ثبت می‌کند. پس از توافق، کاربر 1،مبلغ تومانی را بصورت موقت برای صرافی واریز می‌کند. بعد از ارسال مقدار رمزارز مدنظر از طرف کاربر2 به آدرس ولت کاربر1،  صرافی مبلغ تومانی که از طرف کاربر 1 واریز شده است را به حساب کاربر 2 واریز می‌کند و معامله بسته می‌شود.

 این سرویس برای اولین بار در ایران توسط صرافی بیدارز بصورت واقعی ارائه شد. بدین معنی که کاربران بیدارز می‌توانند این فرایند را بصورت مستقیم، بدون دخالت صرافی، در ارتباط با یکدیگر طی کنند. در ویدیو زیر می‌توانید شیوه انجام معامله P2P در بیدارز را مشاهده کنید.

چرا بازار P2P بیدارز؟

به طور کلی کاربران بیدارز میتوانند از سه شیوه رایج در دنیای ارزهای دیجیتال، معاملات خود را به ثمر برسانند. خرید، فروش و تبادل ارزهای دیجیتال از طریق سه روش P2P، TRADE و OTC امکان‌پذیر است. اما معاملات p2p بیدارز چه مزیت‌هایی دارد؟

ارتباط مستقیم با خریدار و فروشنده

معامله در بازار P2P به شما این امکان را می‌دهد که بصورت مستقیم با سوی دیگر یک اُردر از طریق چت آنلاین ارتباط داشته باشید. لازم به توضیح است که این گفت و گو در یک بستر امن که توسط بیدارز فراهم شده است، انجام می‌شود.

معامله تضمین‌شده

در این معامله صرافی بیدارز صرفا در نقش ناظر بر روی تبادل صحیح و تامین امنیت تراکنش‌ها عمل می‌کند و هیچ دخل و تصرفی برروی قیمت‌گذاری و شرایط بین خریدار و فروشنده ندارد.

سادگی در شیوه کار

رابط کاربری و ماهیت ساده خرید p2p یا فروش آن، به کاربرانی که تازه وارد این فضا شده‌اند این امکان را می‌دهد که بدون پیچیدگی خاصی بتوانند تمامی پیشنهادات را بررسی، با کاربر مدنظر گفت و گو و درنهایت، معامله خود را نهایی کنند.

دور از هیجان بازار

سایر شیوه‌های معاملاتی مثل تریدینگ، معمولا تحت‌تاثیر هیجانات بازار هستند و تریدرها باید با حجم زیادی از اخبار، تحلیل‌ها و استرس تغییرات لحظه‌ای بازار روبه‌رو شوند. این در حالیست که در روش p2p، چنین شرایطی در کار نیست و می‌توانید با محک زدن و بررسی موارد مختلف، معاملات خود را به سرانجام برسانید.

سخن پایانی

بازارهای معاملاتی صرافی بیدارز، از همتا به همتا تا ترید بر اساس نیاز کاربران گرامی با توجه به سطح، دانش و تغییرات روز طراحی شده‌اند. تفاوتی ندارد که تریدر حرفه‌ای هستید، قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت دارید یا به تازگی وارد حوزه رمزارزها شده‌اید، شما می‌توانید با معامله در بسترهای معاملاتی صرافی بیدارز، با توجه به نیازتان، خرید و فروش امن ارزدیجیتال را انجام دهید.

اگر قصد دارید تا با استفاده از مزیت‌های معاملات p2p بیدارز، سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید، همین حالا می‌توانید بدون واسطه و کاملا تضمین‌شده معامله خود را از بین رمزارزهای محبوب و معتبر انجام دهید.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها