کیف پول کاغذی بیت کوین چیست؟

تیم بیدارز

کیف پول کاغذی بیتکوین، یک کلید خصوصی بیتکوین است که روی یک تکه کاغذ چاپ شده است. اگرچه کاغذ یکی از مواد خاص برای نگهداری کلید خصوصی است اما شرکت های دیگری همچون Casascius هم وجود دارند که از سکه های فیزیکی استفاده کرده اند.

کیف پول های کاغذی شکلی از کیف پول آفلاین و یک سند در وجه حامل هستند، یعنی این سند دست هر کسی باشد می تواند هم به کلید خصوصی بیتکوین و هم به آدرس آن دسترسی داشته باشد.

بنابراین شما در واقع می توانید این کیف پول را در عوض پول به هر کسی بدهید، البته طرف مقابل بایستی به این روش اعتماد داشته باشد که شما کپی دیگری از این کیف پول ندارید، چراکه در این صورت شما قبل از آنها میتوانید این کیف پول را خرج کنید.

کلید خصوصی یک کلید عمومی را تولید میکند که آن هم به نوبه خود آدرس را تولید میکند و به علت انجام محاسبات زیرکانه با استفاده از منحنی های بیضی شکل و حساب پیمانه ای در حوزه های متناهی، این فرآیند محقق میگردد.

یک شکل از کیف پول کاغذی استاندارد، از وبسایت bitaddress.org قابل دسترس است. آدرس خصوصی با استفاده از یک ابزار جاوا اسکریپت روی کامپیوتر مشتری ایجاد میشود که آدرس را هم محاسبه میکند. فرمتی که کیف پول با آن ارائه می شود دو کد QR و دو عدد است. آدرس بیتکوین در فرمت استاندارد base-85 و کلید خصوصی بیت کوین با فرمت ورودی کیف پول یا WIF قابل دسترس هستند.

کیف پول کاغذی همچنین این فرصت را به شما میدهند تا کارت های هدیه ای بسازید که مبلغی روی آنها چاپ شده است و یا میتوان ارز را به شکلی از اسکناس تبدیل کرد.

شما میتوانید این نوع کیف پول را در یک والت ذخیره کنید. بجز سرقت فیزیکی هیچ احتمالی وجود نخواهد داشت که بیتکوین های شما از این آدرس دزدیده شود.

همچنین سکه های فیزیکی مختلفی وجود دارد که شکل های مختلفی از امنیت ضد تحریف دارند. Casascius احتمالاً مهمترین ارائه دهنده این سکه ها است، اگرچه در اواخر سال 2003 فروش سکه های بارگذاری شده برای فروش توسط این شرکت (سکه های حاوی بیت کوین) متوقف شد. FinCen آنها را به عنوان یک کسب و کار انتقال پول طبقه بندی کرده بود.

تولیدکنندگان سکه دیگری همچون Antana، Alitin و Titan وجود دارد که همگی شکل های مختلفی از بیتکوین را در وجه حامل فراهم می سازند. 

توجه داشته باشید که به دلیل چاپ کلید خصوصی بر روی کیف پول های کاغذی، هر فردی میتواند آن را خرج کند؛ پس تمام تلاش خود را برای حفظ آن به کار گیرید.

به عنوان مثال چند سال پیش یک مجری تلویزیون در آمریکا در برنامه زنده یک کد QR کلید خصوصی را جلو دوربین نشان داد. در کمتر از یک ساعت دارایی این کیف پول خرج گردید. هرچند بعدها مبلغ به مجری شبکه بازگشت، اما این موضوع نشان میدهد که امنیت کیف پول های کاغذی در صورت از دست رفتن چقدر پایین است.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها