این‎پوت (input) و اوت‎پوت (output) در تراکنش‎های بلاکچین | آموزش ویدئویی

تیم بیدارز

بلاکچین یک فایل بزرگ بوده که سابقه تمام تراکنش‌هایی را که تاکنون انجام شده است را در خود ذخیره می­‎کند؛ پس اگر شما مقداری بیت کوین دارید بدان معناست که بلاکچین برای محاسبه تراکنش‌هایی که به مقصد کیف پول شما انجام شده‌اند، رجوع کرده است.

مبدأ این مراجعات ورودی یا input هستند. به فرض مثال شما برای خرید ساعتی که قیمت آن 1 بیت کوین است وارد فروشگاه می‌شوید. به جای آنکه پول نقد از جیبتان در بیاورید و هزینه را پرداخت کنید، به فروشنده میگویید این‌ها مراجعاتی است که نشان می‌دهد من این پول را دارم، یا این‌ها input های من هستند.

درواقع شما به تراکنش‌های قبلی فرستاده شده به کیف پول خود استناد می‌کنید که مجموع آن‌ها به اندازه یک بیت کوین یا بیشتر از آن است. به این مفهوم مشخص output یا خروجی گفته می‌شود. بنابراین هر output متشکل از یک یا مجموعی از input های قبلی است. هنگامی که شما از یک input مشخص استفاده می‌کنید تا هزینه چیزی را پرداخت نمایید، آن input را خرج کرده‌اید و نمی‌شود دوباره از آن به عنوان Output های دیگر استفاده کنید.

بر اساس قوانین بیت کوین، شما نمی‌توانید فقط بخشی از یک input را مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال اگر من بخواهم یک بیت کوین به فروشنده بفرستم و تنها input یا مرجعی که دارم 1.5 بیت کوینی باشد که قبلاً توسط فرد دیگری به کیف پول من ارسال شده، مجبور هستم که از تمامی input های خود استفاده کنم و باقی مانده پولم به عنوان input جدید به آدرس اصلی کیف پولم برگردانده شود.

بنابراین من از input خودم که مقدار آن 1.5 بیت کوین است استفاده خواهم کرد و پس از پرداخت 1 بیت کوین به فروشنده و کسر کارمزد ماینرها، مبلغ باقی­مانده به آدرس اصلی کیف پولم برگردانده می‌شود. اکنون به عنوان یک مثال واقعی اگر input ها را به دقت بررسی کنید، متوجه می‌شوید که output ، متشکل از یک input است که مقدار آن 142 هزارم بیت کوین است. 5 هزارم بیت کوین به شخص دیگری ارسال شده و کارمزد ماینرها به مبلغ یک ده‌هزارم بیت کوین از آن کسر شده و بقیه پول به آدرس اصلی بازگشت داده شده است.

این این‏‎پوت‎ها به آدرسی فرستاده می‌شوند که باقی مانده پول‌ها را دریافت کرده و می‌توانید به صورت دستی در داخل کیف پول خود پیکربندی‌شان کنید. برای اطلاع دقیق از این‎پوت‎ها، می‌توانید حالت پیشرفته را در کیف پول دیجیتالی خود فعال کنید. در این حالت قادر خواهید بود که input ها را ره‌گیری کرده و ببینید که کدام یک از input ها خرج شده‌اند.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها