بهترین بازی های کریپتویی اندروید برای کسب درآمد ارز دیجیتال

تیم بیدارز

راه های زیادی برای کسب درآمد در فضای دیجیتال وجود دارد. یکی از هیجان انگیزترین روش های درآمدی این حوزه، بازیهای کریپتویی یا  بازی های  play to earnاست، به این معنا که کاربر با صرف وقت و گاهی هزینه، به انجام بازی خاصی می‌پردازد. در مقابل بازی، به او پاداشی اهدا می‌کند. این پاداش می‌تواند در ازای گذراندن مراحل بازی باشد و یا پیروزی بر دیگر بازیکنان. معمولا در بازی ها آیتم هایی نیز به شکل تصادفی و اتفاقی به کاربران داده می‌شود که بازیکن می‌تواند برای پیشرفت خود در بازی استفاده کند و یا با خرید و فروش، از آن ها نیز کسب درآمد کند. در نهایت کاربر با اتصال کیف پول دیجیتال خود به بازی، پاداش را که به صورت رمزارز یا توکن های غیرمثلی (NFT) است، دریافت می‌کند.

در مدت اخیر بازیهای کریپتویی زیادی در این زمینه ارائه شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Crypto Cars، Decentraland، Axie Infinity، Star Atlas، LightNite و Zodiac اشاره کرد که هرکدام رمزارز یا توکن مربوط به خود دارند.

play to earn چیست؟

همه چیز از سال 1958 شروع شد؛ زمانی که فیزیکدانی به نام ویلیام هیگینبوهام، چیزی را ساخت که گفته می‌شود اولین بازی ویدیویی تاریخ است. ساخته‌ی وی یک شبیه ساز بازی تنیس ساده بود. بعد از آن و به مرور زمان، بازی ها گسترش پیدا کرده و در هر ژانری مثل ورزشی، اکشن، معمایی و غیره تولید شدند. به مرور شرکت های بزرگی در این زمینه شکل گرفتند و فرآیند بازی‌سازی به یک صنعت پردرآمد و پر مخاطب تبدیل شد. اما همیشه این توسعه دهندگان بودند که از بازی ها درآمد کسب می‌کردند. با رشد دنیای رمزارزها، شرکت های بازی‌سازی به این فضا پا گذاشتند و با خلق بازیهای کریپتویی این سیستم، ارتباط جدیدی بین کاربران و رمزارزها ایجاد کردند. هدف این بود که کاربر در کنار بازی کردن، درآمد هم داشته باشد. به این سیستم اصطلاحا Play to Earn گفته می‌شود؛ به معنی “بازی کنید تا بدست آورید”.

در این روش، بازی ها با درنظرگرفتن پاداش هایی، بازیکنان را تهییج و تشویق می‌کنند که به بازی بپردازند. در بالا عنوان شد که این پاداش یا به شکل رمزارز مخصوص خود آن بازی است و می‌توان از طریق صرافی ها به خرید و فروش و کسب درآمد از آن ها پرداخت و یا به شکل NFT است که هم برای استیکینگ (Staking) و هم برای خرید فروش به بازیکنان دیگر قابل استفاده هستند.

از ابتدای سال 2021 عرضه‌ی توکن های غیرمثلی شدت گرفت. این توکن ها که گردش مالی بسیار بالایی بوجود آوردند، کم کم راه خود را به دنیای بازی ها پیدا کردند. به مرور زمان بازی هایی پدیدار شدند که در آن ها دیگر خبری از رمزارز قابل خرید و فروش در صرافی ها نبود و تمام پاداش ها فقط به شکل NFT به بازیکنان ارائه می‌شدند. به این دسته، بازی های NFT گفته می‌شود.

بازی‎‎ های NFT چیست و چگونه کار میکنند؟

در این دسته از بازی ها، کاربر می‌تواند NFT های پیدا شده یا کسب شده را در مارکت های مخصوص این توکن ها با سایر بازیکنان مبادله کند؛ یا در ازای پول یا در ازای یک NFT دیگر. حتی در بعضی بازی ها، کاربر می‌تواند کاراکتر خود را نیز که به صورت توکن است، معامله کند. از اصلی ترین ویژگی های NFT که صنعت بازی سازی را قدرتمند می‌کنند می‌توان نقدینگی، استاندارد سازی، تغییرناپذیری و قابلیت برنامه ریزی را نام برد.

امروزه بازار بازی های مبتنی بر رمزارز بسیار داغ است اما باید بخاطر داشت که کسب اطلاعات کامل از بازی قبل از هر چیزی لازم است. در کنار این بحث که بازی ممکن است اسکم باشد، باید درنظر داشت که آیا واقعا می‌شود از آن بازی کسب درآمد کرد و آیا برای ما پول ساز خواهد بود یا خیر، که در این زمینه نه تنها می‌توان از طریق سایت ها و منابع مختلف موجود در اینترنت پیگیری کرد، بلکه با بررسی نقشه راه (Road Map) و برگه سفید (White Paper) خود بازی و بررسی کوین آن نتایج خوبی کسب می‌شود، که نشان دهنده اعتبار و ارزش بازی مورد نظر خواهد بود.

بازی های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال معرفی شده اند که چند نمونه را نام بردیم. حال به معرفی چند بازی معروف و درآمدزا در این زمینه می‌پردازیم.

معرفی بهترین بازیهای کریپتویی برای کسب ارز دیجیتال:

بازی کریپتویی Axie Infinity:

از معروف ترین بازیهای کریپتویی می‌توان اکسی اینفینیتی را نام برد. یک بازی کارتی که در آن کاربر باید با کاراکترهای بازی به نام اکسی، به رقابت با سایر کاربران بپردازد. نحوه بازی به این شکل است که در ابتدای بازی، بازیکن باید 3 شخصیت از انواع اکسی ها را خریداری کند. هر کدام از اکسی ها توانمندی ها و ویژگی های خاص خود دارند و قیمت آن ها نیز متفاوت است. بازیکن با استفاده از این اکسی ها به مبارزه با سایر بازیکنان می‌پردازد و در صورت برنده شدن، حدود 4 تا 7 واحد از توکن بازی با نام SLP دریافت می‌کند. این توکن در بازار رمزارزها ارزشگذاری شده و می‌توان آن را از طریق صرافی ها خرید و فروش کرد.

معرفی بهترین بازی کریپتویی axie infinity

هر اکسی 4 فاکتور اصلی دارد: میزان سلامتی (Health)، سرعت، مهارت و روحیه. در کنار این ها، موضوع مهم دیگر قدرت های جادویی اکسی هاست که بستگی به نوع اکسی، متفاوتند و هر کدام کارایی متفاوتی دارند.

بعضی از اکسی ها توانایی زاد و ولد دارند. کاربر می‌تواند با ترکیب اکسی های مختلف، اکسی های جدید ایجاد کند که مهارت های خاصی داشته باشند. تمام این اکسی ها به شکل توکن های قابل خرید و فروش هستند و می‌توان در مارکت بازیهای کریپتویی مبادله کرد. قیمت گذاری اکسی ها با توجه به توانایی آنها، کاملا متفاوت است و گاهی ارقام آن نجومی می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که برای انجام این بازی به دو کیف پول دیجیتال احتیاج است، رونین (Ronin) که متعلق به خود بازی است و کیف پول متا مسک (MetaMask).

بازی کریپتویی Thetan Arena:

یکی از بازیهای کریپتویی رایگان (البته در حال حاضر!) که به سبک مبارزه ای و استراتژیک می‌باشد. در این بازی که هم برای رایانه ها هم تلفن های همراه عرضه شده، کاربر با استفاده از هیروی (کاراکتر) خود به مبارزه با دیگر افراد می‌پردازد. بازی شامل 3 مدل متفاوت هیرو است، که هر کدام توانایی های خاص خود دارند. همچنین با کسب تجربه می‌توان کاراکترها را حرفه ای‌تر (Upgrade) کرد. مانند بازی اکسی اینفینیتی، در این بازی نیز هر هیرو 4 فاکتور میزان سلامتی (Health)، قدرت حمله (Attack)، سرعت حمله (Attack Speed) و سرعت خود کاراکتر (Speed) دارد. در ابتدای ثبت نام و ورود کاربر، بازی 3 کاراکتر رایگان به بازیکن اهدا می‌کند، که می‌تواند با  آن ها بازی را شروع کند و کم کم با کسب امتیاز، هیروهای دیگر را از مارکت بازی خریداری کند.

معرفی بازی کریپتویی Thetan Arena

همچنین با استفاده از ارز BNB می‌توانیم از مارکت بازی کاراکتر خریداری کنیم. با افزایش سطح (Level)، خود بازی در کنار امتیازات کسب شده از بردن مبارزات، پاداش هایی به افراد اهدا می‌کند که به شکل رمزارزاهای بازی است. بازی چند حالت (Mood) مختلف دارد، مثل Tower، Death Match، Superstar و غیره. بعضی از این حالت ها بصورت تک نفره و بعضی بصورت گروهی است، که می‌توان با دوستان خود یا افراد دیگر به شکل تصادفی انجام داد.

برای کسب درآمد از بازی های NFT در ابتدا باید بازی را به کیف پول متامسک (MetaMask) خود متصل کنیم که از مسیر مارکت پلیس (Market Place) بازی میسر است. در این بازی 2 مدل رمزارز به بازیکن اهدا می‌شود، THC و THG. رمزارز THG برای بروزرسانی ها (Upgrade) داخل بازی کارآمد است. اما رمزارز THC در کنار کاربرد در خود بازی، قابلیت خرید و فروش در صرافی ها را نیز دارد. اما بازی محدودتی برای این موضوع قرار داده است؛ اینکه بازیکن باید از یک سطح (Level) مشخص عبور کند تا بتواند رمزارز خود را برداشت کند. 

بازی کریپتویی SandBox:

یک بازی متاورسی که در حال حاضر جایگاه سوم بازی های این سبک را در اختیار دارد. ظاهر و شرایط بازی به شدت شبیه به بازی ماین کرفت (Minecraft) است. برای توضیح نحوه بازی باید ابتدا قسمت های مختلف آن را شرح دهیم. سایت بازی از چند بخش اصلی تشکیل شده که قسمت ها مهم آن مارکت (Market)، ساخت و ساز (Create) و نقشه (Map) است. بازی در قسمت ساخت و ساز و نقشه پیش می‌رود. خود بخش Create از سه زیرمجموعه تشکیل شده است: Game Maker، Vox Edit و Avatar.

بازیکن با استفاده از نرم افزارهایی که در بخش Game Maker وجود دارد، می‌تواند به تولید بازی با قوانین و شرایط مدنظر خود در هر ژانری بپردازد. سپس با خرید زمین یا حتی اجاره زمین از دیگران، این بازی را روی آن پیاده سازی کند. از بخش Vox Edit برای ایجاد آیتم هایی استفاده می‌شود که می‌توان در زمین خود از آن ها استفاده کرد. از آنجایی که این آیتم ها به شکل NFT هستند، می‌توان در قسمت بازار آن ها را به فروش رساند.

آشنایی با بازی کریپتویی sandbox

البته در این بازی تقریبا همه پیز را می‌توان خرید و فروش کرد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. آخرین زیرمجموعه بخش Create، بخش آواتار (Avatar) است که در آن هر بازیکن می‌تواند از کاراکترهای موجود با اندک تغییرات موجود در آنف یکی را انتخاب کند و به گشت و گزار در زمین بازی بپردازد.

اما راه کسب درآمد در بازی به چه اشکالی است؟ اولین راه این است که افراد می‌توانند در مارکت بازی و از طریق فروش آیتم هایی که در بخش Vox Edit ایجاد کرده اند، کسب درآمد کنند. راه دیگر فروش بازی های ایجاد شده توسط افراد است. بازیکن یک بازی منحصر به فرد ایجاد کرده و آن را به سایر بازیکنان می‌فروشد.

از سمت دیگر می‌تواند با راه اندازی آن بازی رو زمین و دعوت از بازیکنان برای انجام آن و گرفتن ورودی، کسب درآمد کند. حتی بعضی بازیکنان برای تشویق افراد دیگر جهت حضور در بازی خود، برای افراد برتر جایزه در نظر می‌گیرند. روش دیگر اینکه برخی از بازیکنان با ایجاد یک زمین خاص با آیتم های مختلف، خود زمین را برای فروش در مارکت بازی قرار می‌دهند.

توسعه دهندگان سندباکس نیز برخی زمان ها به افرادی که بهترین طراحی های زمین یا بازی را انجام داده اند، هدایایی اهدا می‌کنند. تمامی این خرید و فروش ها و یا هدایاف از طریق توکن خود بازی با نماد SAND و یا رمزارز اتریوم اتفاق می‌افتد. برای این امر باید در زمان شروع بازی کیف پول متامسک (MetaMask) را به بازی متصل کنیم. نکته پایانی اینکه تمامی آیتم ها NFT در این بازی را می‌توان از طریق سایت اوپن سی به آدرس www.opensea.io نیز خرید و فروش یا مبادله کرد.

بازی کریپتویی  Gods Unchained:

یک بازی کاملا رایگان که می‌توان درآمد خوبی از آن کسب کرد. بازی در سبک بازی های کارتی است، به این معنا که بازیکنان باید کارت هایی جمع آوری کنند تا از طریق آن ها به مبارزه با سایر رقبا پرداخته و یا با معامله آن ها، کسب درآمد کنند. سبک بازی به این شکل است که در ابتدا هر بازیکن باید برای خود یک سخصیت از 6 شخصیت بازی را انتخاب کند. به این شخصیت ها اصطلاحا خدا (God) گفته می‌شود.

بازیکنان باید برای خدای انتخابی، کارت هایی از کارت های کسب شده انتخاب کنند و به مبارزه با سایر کاربران بپردازند که تعدا کارت ها بریا هر بازی 30 عدد است. هر خدا 30 سطح سلامتی دارد که تلاش بازیکنان برای از بین بردن آن سلامتی و نابودی خدای حریف است. هر خدا ویژگی های منحصر به فرد دارد که بازیکنان با توجه به استراتژی بازی خود، یک خدا را برای بازی انتخاب می‌کنند.

ناگفته نماند که برای بازی های بعدی می‌توان خدای دیگری انتخاب کرد. پس نگران آن نباشید. کارت های بازی نیز هرکدام امکانات و ویژگی های خاصی دارند. مثلا یک کارت ممکن است تعداد ضربه به حریف را بیشتر کند و یا کارت دیگری به خدای خود سلامتی (Health) بدهد. با پیروزی در بازی ها، کاربران امتیازاتی کسب می‌کنند که به آزادسازی کارت های جدید کمک می‌کند. از طرف دیگر با افزایش سطح (Level)، خود بازی جوایزی را به کاربران می‌دهد که به صورت Pack بوده و شامل تعدادی کارت است. مانند اکثر بازیهای کریپتویی کارت ها در 4 دسته Common، Rare، Epic و Legendary تقسیم بندی می‌شوند.

آشنایی با بازی کریپتویی Gods Unchained

موضوع مهم برای انتخاب کارت ها در هر زمان از بازی، عنوانی به نام مانا است. هر کارت برای خود تعداد مشخصی مانا لازم دارد. در هر راند، بازی تعدادی مانا به بازیکن می‌دهد که افراد باید با توجه به آن ها کارتی را انتخاب و بازی کنند. مثلا در راند اول فقط یک مانا به بازیکن داده می‌شود، پس نمی‌توان از کارتی با تعداد مانای 2 استفاده کرد.

در بخشی از بازی، افراد می‌توانند با ترکیب کردن کارت های تکراری خود، به ایجاد کارت های جدید با ویژگی های جدید بپردازند. تمامی کارت های افراد از طریق مارکت بازی قابل خرید و فروش هستند، چه کارت هایی که که از پک ها کسب شده چه کارت هایی که از ترکیب کارت های دیگر ایجاد شده. حتی می‌توان برای پیشرفت در بازی، پک کارت خریداری کرد. تمام نقل و انتقالات در بازی از طریق رمزارز اتریوم و توکن خود بازی با نماد GODS انجام می‌گیرد. همچنین باید بازیکنان کیف پول متامسک داشته باشند و آن را به بازی متصل کنند.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها