این‎پوت (input) و اوت‎پوت (output) در تراکنش‎های بلاکچین | آموزش ویدئویی

تیم بیدارز
یک تصویر گرافیکی از برخی المان‌های مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین. اوت پوت چیست، اینپوت چیست؟

اینپوت چیست و اوت پوت در تراکنش‌های بلاک چین به چه مفهومی است؟ برای بررسی این دو عبارت ابتدا باید خود بلاک چین را معرفی کنیم. بلاک چین یک فایل بزرگ است که سابقه تمام تراکنش‌های انجام شده را در خود ذخیره می‌کند. بنابراین اگر شما مقداری بیت کوین دارید، این بدان معناست که بلاک چین با رجوع به تراکنش‌هایی که به کیف پول شما واریز شده‌اند، آن مقدار را محاسبه کرده است.

در این مقاله با موضوعات زیر آشنا خواهید شد:

اینپوت چیست؟ (Input)

مبدا تراکنش‌هایی که پیش‌تر توضیح دادیم، به عنوان ورودی یا “این‌پوت (Input)” شناخته می‌شوند. فرض کنید شما برای خرید یک ساعت به قیمت یک بیت کوین وارد فروشگاهی می‌شوید. به جای پرداخت نقدی، به فروشنده نشان می‌دهید که این‌ها مراجعی هستند که ثابت می‌کنند شما این مقدار بیت کوین را دارید؛ به عبارت دیگر، این‌ها “اینپوت”‌های شما هستند.

اوت پوت چیست؟ (Output)

حال باید بپرسیم که اوت پوت چیست. در مثال قبل در واقع، شما به تراکنش‌های قبلی که به کیف پولتان واریز شده‌اند استناد می‌کنید که مجموع آن‌ها برابر یا بیشتر از یک بیت کوین است. به این مفهوم، “اوت پوت (Output)” یا خروجی گفته می‌شود. بنابراین هر اوت پوت متشکل از یک یا چندین اینپوت قبلی است. وقتی که شما از یک اینپوت خاص برای پرداخت استفاده می‌کنید، آن اینپوت را خرج کرده‌اید و نمی‌توانید دوباره از آن به عنوان اوت پوت استفاده کنید.

طبق قوانین بیت کوین، شما نمی‌توانید فقط بخشی از یک اینپوت را مصرف کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک بیت کوین به فروشنده بپردازید و تنها اینپوت یا مرجعی که دارید شامل ۱.۵ واحد بیت کوین باشد که قبلا به کیف پول شما ارسال شده است، باید از کل اینپوت استفاده کنید و باقی‌مانده پول به عنوان یک اینپوت جدید به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

بنابراین، شما از اینپوت ۱.۵ بیت کوینی خود استفاده می‌کنید و پس از پرداخت یک بیت کوین به فروشنده و کسر کارمزد ماینرها، مبلغ باقی‌مانده به کیف پولتان برمی‌گردد. به عنوان یک مثال واقعی، یک تراکنش را در ویدیو بالا نشان داده‌ایم. اگر اینپوت‌ها را بررسی کنید، می‌بینید که خروجی از یک اینپوت تشکیل شده که مقدار آن ۰.۱۴۲ بیت کوین است؛ از این مقدار، ۰.۰۰۵ بیت کوین به شخص دیگری ارسال شده، کارمزد ماینرها که ۰.۰۰۰۱ بیت کوین است کسر شده و باقی پول به کیف پول اصلی بازگشته است.

این اینپوت‌ها به آدرسی ارسال می‌شوند که باقی‌مانده پول‌ها را دریافت می‌کند و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت دستی در کیف پول خود تنظیم و پیکربندی کنید. برای اطلاع دقیق از اینپوت‌ها و اوت پوت، می‌توانید حالت پیشرفته را در کیف پول دیجیتالی خود فعال کنید. در این حالت، قادر خواهید بود که اینپوت‌ها را رهگیری کرده و مشاهده کنید کدام یک از آن‌ها خرج شده‌اند. همپنین می‌توانید جزئیات اوت پوت خود را به صورت لحظه‌ای و دقیق بررسی کنید.

فرق Input و Output

با توجه به توضیحات بالا احتمالا متوجه شدید که تفاوت اینپوت و اوت پوت چیست. به صورت خلاصه باید گفت که اوت پوت مقدار دارایی نهایی شما را در کیف پول دیجیتالی‌تان نشان می‌دهد. این مقدار از چندین اینپوت تشکیل شده است. هر زمان که اینپوت‌های شما تغییر کند، اوت پوت نیز تغییر خواهد داشت.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها