پیش‌ بینی 10 سال آینده ارز شیبا | چه زمانی شیبا 1 سنت را می‌بیند؟

تیم بیدارز
تصویر یک سگ شیبا، که نماد ارز دیجیتال شیبا است، اینده ارز شیبا

آینده ارز شیبا در بازار به یک بحث داغ تبدیل شده است. بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند قیمت SHIB در آینده چقدر خواهد بود و آیا در آینده ارز شیبا اینو می‌تواند به یک سنت برسد. این میم‌کوین غیرمتمرکز و جامعه‌محور طرفداران زیادی دارد و به‌نوعی ارتش شیبا (SHIBARMY) منتظر جامپ قیمتی آن هستند تا بتوانند سود زیادی به‌دست آورند. اما در بازار نامشخص و پرنوسان ارزهای دیجیتال شایعات زیادی از آینده SHIB مطرح می‌شود.

برخی تحلیل‌گران معتقدند که شیبا با پذیرش توسط کسب‌وکارهای گوناگون و رشد پروژه‌های راه‌اندازی شده به یکباره همه را شگفت‌زده خواهد کرد. توسعه‌دهندگان شیبا روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کنند که می‌تواند به افزایش قیمت و خرید ارز شیبا در آینده کمک کند. این پروژه‌ها شامل شیباریوم، داگی دائو، صرافی شیبا سواپ، شیبِــرس و شیبا اترنیتی هستند. درهرحال، پیش‌بینی آینده ارز شیبا با حدس‌وگمان‌هایی همراه است و نمی‌توان به‌طور قطعی به این اطلاعات، دلخوش کرد.

 ولی باتوجه‌ به برخی فاکتورها می‌توان با تحلیل عوامل مختلفی مانند عرضه توکن، پذیرش و کاربرد و چرخه رمزنگاری، قیمت شیبا را پیش‌بینی کرد. در این مطلب می‌خواهیم عوامل موثر بر قیمت SHIB در آینده را بررسی و دیدگاه فعالان معتبر درباره این موضوع را معرفی کنیم. اگر درباره آینده ارز شیبا اینو دچار سردرگمی شده‌اید، این مطلب کمکتان می‌کند.

نگاهی به عملکرد تاریخی شیبا اینو

شیبا اینو (Shiba Inu) میم‌کوین‌ محبوبی است که در یک اگوست ۲۰۲۰، توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام مستعار ریوشی (Ryoshi) ایجاد شد. نام این میم‌کوین برگرفته از نژاد سگ شیبا اینو ژاپنی است. شیبا در زیردسته ارزهای دوج‌کوین قرار می‌گیرد و علی‌رغم منشا میم، توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به‌خود جلب کرده است. شیبا در زمان پیدایش قیمتی معادل ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۵۱ داشت و ۱۰۰ دلار سرمایه شیبا معادل ۱۹۶۰۷۸۴۳۱۳۷۲ شیبا اینو بود.

این رمز ارز به‌دلیل حمایت اینفلوئنسرهایی مانند ایلان ماسک توانست رشد زیادی کند، به‌طوری‌که به دسته‌بندی صرافی‌های معتبری همچون یونی سواپ (Uniswap)، بایننس (Binance)، کوین‌بیس (Coinbase)، اف‌تی‌ایکس (FTX)، اوکی‌اکس (OKEx) و کوکوین (KuCoin) و… راه پیدا کرد. عرضه کل SHIBA یک کوادریلیون کوین بود و به‌عنوان یک توکن ERC-20، در بلاکچین اتریوم منتشر شده است. موفقیت کم‌نظیر شیبا باعث ایجاد نسخه‌های مختلفی از آن مانند لیش (LEASH) و بون (BONE) شده است، اما Shiba Inu محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

از فرش تا عرش و بالعکس؛ عاقبت شیبا اینو

عرضه اولیه توکن SHIB در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و قیمت آن در ابتدا بسیار کم بود. اما شیبا شروع تاریخی خوبی داشت و پس از مدت‌کوتاهی از راه‌‌اندازی به‌سرعت رشد کرد. براساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، قیمت شیبا اینو در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ با تلاش‌های ارتش شیبا برای قرارگرفتن در پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) به اوج خود یعنی ۰.۰۰۰۰۸۸۴۵ دلار رسید. 

این شروع طوفانی زمان زیادی طول نکشید و پس از چند ماه موج رشد آن فروکش کرد. راه‌اندازی Shiboshi NFT جان تازه‌ای به این میم پرسروصدا داد و ارزش بازار آن را به بیش از ۳۴.۲۹ میلیارد دلار رساند. هم‌چنین شیبا صرافی غیرمتمرکز مخصوص به‌خود با نام شیبا سواپ (Shiba Swap) دارد که هم‌زمان با توکن اصلی شیبا راه‌اندازی شده است. از توکن SHIB می‌توانید برای انواع کاربردها مانند ابزار پرداخت، ذخیره و نگهداری توکن و سهام‌گذاری در شبکه شیبا اینو استفاده کنید. درحال حاضر SHIB جزو کم‌ارزش و ارزان‌ترین رمز ارزها محسوب می‌شود. اما پیش‌بینی می‌شود با ورود به پروژه‌های بزرگی مانند متاورس (شیباورس)، آینده ارز شیبا و قیمت آن دچار تغییرات چشم‌گیری شود.

از تولد تا رشد شیبا

ریوشی، شیبا اینو را به‌عنوان قاتل دوج‌کوین معرفی می‌کند، که برترین میم‌کوین بازار است. بااین‌حال، ازنظر تعداد سرمایه‌گذاران و ارزش بازار، شیبا دومین پروژه توکن میم برتر دنیا محسوب می‌‌شود. طبق داده‌های Etherscan، توکن SHIB بیش از ۱.۳ میلیون سرمایه‌گذار دارد. در جدول زیر می‌توانید سیر تاریخی شیبا را مشاهده کنید:

تاریخرویداد
۲۰۲۰شیبا اینو توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار ریوشی راه‌اندازی شد.
۲۰۲۰عرضه اولیه توکن SHIB آغاز شد.
۲۰۲۱قیمت شیبا به ۰.۰۰۰۰۸۸۷ دلار و ارزش بازار آن به ۵۰ میلیارد دلار رسید.
۲۰۲۱قیمت شیبا شروع به کاهش کرد.
۲۰۲۱قیمت شیبا به زیر ۰.۰۰۰۰۱ دلار رسید.
۲۰۲۲قیمت شیبا شروع به افزایش کرد.
۲۰۲۳قیمت شیبا به ۰.۰۰۰۰۰۸ دلار رسید.
(زمان نگارش این مطلب) ۲۰۲۳ قیمت شیبا در حدود ۰.۰۰۰۰۰۷۲۶۳ دلار معامله می‌شود.

SHIBA علاوه‌براین که یک توکن میم است، امروزه به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان روش پرداخت نیز استفاده می‌شود. پذیرش توکن‌ SHIB توسط شرکت‌ها به این توکن میم ارزش واقعی می‌دهد. درادامه، درباره عوامل موثر بر قیمت SHIBA در آینده بیشتر صحبت می‌کنیم.

فاکتورهای لازم برای رسیدن قیمت شیبا به یک سنت

یکی از سوالات پر تکرار در جامعه شیبا این است که آیا شیبا به یک سنت خواهد رسید؟ برای رسیدن به یک سنت، قیمت شیبا اینو باید یک جامپ ۱۲۰۵ برابری را تجربه کند. درصورت رسیدن به قیمت یک سنت، ارزش بازار Shiba Inu حدود ۵.۹ تریلیون خواهد بود. کل سرمایه بازار اپل، گوگل و بیت‌کوین کمتر از این مبلغ است. پیش‌بینی قیمت شیبا نشان می‌دهد، اگر هر سال شیبا ۲۵درصد رشد داشته باشد، ۴۰سال طول می‌کشد تا به قیمت یک سنت برسد ( البته این یک نظر است و در واقعیت دور از انتظار به‌نظر می‌رسد). رسیدن شیبا به یک سنت به‌دلایل زیر غیرممکن است:

۱. کیفیت سرمایه‌گذاری: شیبا اینو سرمایه‌گذاری متوسطی است و نمی‌توان آن را یک سرمایه‌گذاری پرریسک با پاداش فراوان محسوب کرد. البته، سرمایه‌گذاری کم‌ریسک با پاداش پایین هم نیست.

۲. رشد مورد نیاز برای رسیدن به یک سنت: رشد شیبا اینو در مدت زمان کوتاه برای رسیدن به یک سنت امکان‌پذیر نیست.

۳. اگر شیبا اینو هر سال ۲۵ درصد رشد کند، در ۴۰ سال به یک سنت می‌رسد: این ویژگی در بازار نامشخص ارزهای دیجیتال غیرممکن است.

بنابراین، باتوجه‌به معیارهای سرمایه‌گذاری، ارزش بازار و رشد مورد نیاز، رسیدن به یک سنت برای شیبا مانند یک رویای محال می‌ماند.

پیش بینی اینده ارز شیبا

چه پروژه‌هایی به آینده ارز شیبا و افزایش قیمت SHIB کمک می‌کنند؟

توسعه‌دهندگان شیبا پروژه‌هایی را گسترش می‌دهند که می‌تواند به افزایش قیمت SHIB کمک کند. این پروژه‌ها عبارت‌اند از:

پلتفرم شیباریوم

شیباریوم (Shibarium)، یک شبکه بلاک چین لایه ۲ است که روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود. این شبکه برای بهبود مقیاس‌پذیری، کاهش هزینه‌ و افزایش سرعت تراکنش‌های شیبا اینو ایجاد شده است. شیباریوم هم‌چنین می‌تواند به بهبود عملکرد اتریوم کمک کند. با استفاده از این شبکه، کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را با سرعت و هزینه اندک انجام دهند. این امر می‌تواند به کاهش بار شبکه اتریوم و بهبود عملکرد آن کمک زیادی خواهد کرد.

تصویر سکه ای که روی ان نماد ارز شیبا است، اینده ارز شیبا

درنهایت، شیباریوم پلتفرمی ایمن است که به کاربران این امکان را می‌دهد بتوانند دارایی‌های دیجیتال مانند توکن‌ها و NFT‌ها را ایجاد، معامله و نگهداری کنند. هم‌چنین، بستری را برای ایجاد و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) توسعه‌دهندگان فراهم کرده است. امنیت، کارمزد پایین، مقیاس‌پذیری و بازبودن برای استفاده توسط کاربران از مزایای شبکه Shibarium است. این شبکه درحال توسعه است اما پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به پلتفرم کاربردی به‌منظور ایجاد و معامله دارایی‌های دیجیتالی دارد که بر قیمت SHIB در آینده نیز تاثیر می‌گذارد.

داگی دائو (Doggy DAO)

داگی دائو (Doggy DAO) یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) است که توسط ارتش شیبا اینو (ShibArmy) کنترل می‌شود. داگی دائو به کاربران اجازه می‌دهد تا در مورد آینده پروژه شیبا اینو تصمیم‌گیری کنند. رای‌های کاربران می‌تواند آینده ارز شیبا را متحول کند. اعضای Doggy DAO با استفاده از توکن حاکمیتی BONE به پیشنهاد‌هایی مانند پروژه‌های جدید، بودجه‌ها و شراکت‌ها رای می‌دهند. این شبکه بر تمرکززدایی، مسئولیت‌پذیری و شفافیت معروف است و باتوجه‌ به ابتکار جدید خود می‌تواند به یک ابزار ارزشمند برای جامعه شیبا تبدیل شود که منجر به افزایش قیمت ارز دیجیتال SHIBA نیز می‌شود. 

صرافی شیبا سواپ

صرافی شیبا سواپ پلتفرمی غیرمتمرکز است که در آن کاربران می‌توانند از توکن‌های SHIB ،LEASH و BONE برای ایجاد نقدینگی، استیکینگ یا معاوضه توکن‌ها به‌منظور کسب سود استفاده کنند. تیم ShibaSwap تلاش می‌کند تا تمام فعالیت‌های معاملاتی را در پلتفرم خود متمرکز کند، این کار را با تشویق کاربران برای خرید SHIB و LEASH انجام می‌دهد تا بتواند نقدینگی و ارزش بیشتری به‌دست آورد.

پیش‌بینی قیمت شیبا نشان می‌دهد که رشد فعالیت در صرافی شیبا سواپ برای اکوسیستم Shiba Inu مفید است. چراکه نقدینگی و ارزش بیشتر به‌معنی قیمت بالاتر برای توکن‌های شیب، لیش و بون است.

شیبا اترنیتی

شیبا اترنیتی یک بازی کارتی کلکسیونی رایگان و جذاب است که در آن بازیکنان می‌توانند ۵۰۰ کارت منحصربه‌فرد را بسازند و ۱۰هزار قهرمان شیبوشی را جمع‌آوری کنند. در این بازی، با استفاده از کارت‌های خود می‌توانید با حریف مبارزه و با شکست آن‌ها به قهرمانان Shiboshi تبدیل شوید. شما می‌توانید با جمع‌آوری کارت‌‌های متفاوت در این بازی دسته کارتی خود را بسازید و با سایر بازیکنان مبارزه کنید. هریک از کارت‌ها ویژگی‌ها و توانایی‌های متفاوتی دارند که بر نتیجه مبارزه تاثیر می‌گذارند.

اینده ارز شیبا

شش رشته پویا عبارت‌اند از:

  • Chewjitsu
  • Taikwondoje
  • Ryo Chi
  • Bite Thai
  • Woof Chun
  • Shyjitsu

شما می‌توانید شیبا اترنیتی را روی دستگاه‌های اندروید و iOS نصب کنید و با برنده‌شدن در آن پول اختصاصی با نام کیبل (Kibble) دریافت کنید. این بازی پتانسیل تبدیل‌شدن به بازی کارتی پرطرفدار را دارد. محبوبیت Shiba Eternity بر آینده SHIBA نیز تاثیر می‌گذارد و باعث رشد قیمت آن می‌شود. 

چرخه رمزنگاری

در شیبا چرخه رمزنگاری وجود دارد. این چرخه الگوی توصیف قیمت شیبا در طول زمان را نشان می‌دهد. در این الگو قیمت رمز ارز شیبا براساس چهار مرحله صعودی، پیک، نزولی و کف درنظر گرفته می‌شود. در سال ۲۰۲۱ چرخه رمزنگاری SHIBA شروع به‌کار کرد. این چرخه با افزایش قیمتی آغاز شد و در اکتبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید. سپس، شروع به کاهش کرد و به در سال ۲۰۲۲ به کف خود رسید. از آن زمان، قیمت SHIB باید در مرحله صعودی چرخه رمزنگاری قرار بگیرد. توجه کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که چرخه رمزنگاری در شیبا ادامه یابد، اما وجود آن در پیش‌بینی قیمت شیبا بی‌تاثیر نیست. 

متاورس شیبا یا شیبِــرس (Shiberse)

پیش بینی اینده ارز شیبا، ایا شیبا به یک سنت میرسد؟

شیبِــرس یک دنیای مجازی براساس اکوسیستم Shiba Inu است که کاربران در آن می‌توانند با خرید زمین (مجازی)، انجام بازی و… کسب درآمد کنند. در این پروژه زمین‌ها در ردیف ۱۰۰۵۹۵ قرار دارند و خیابان‌های آن با نام مرتبط با شیبا اینو نام‌گذاری شده‌ است. تحلیل‌‌گران بر این باورند که راه‌اندازی متا شیبا و رشد آن می‌تواند قیمت و آینده ارز شیبا را دچار تغییرات مثبتی کند.

دیدگاه فعالان بازار درباره پیش‌بینی آینده ارز شیبا

فعالان بازار دیدگاه‌های متفاوتی در پیش‌بینی قیمت شیبا دارند. برخی از آن‌ها معتقدند که قیمت شیبا در سال ۲۰۲۳ به‌طور چشم‌گیری افزایش خواهد یافت. درحالی‌که برخی دیگر کم‌ارزش بودن آن را ادامه‌دار می‌دانند و آینده موفقی برای آن پیش‌بینی نمی‌کنند. درادامه پیش‌بینی قیمت شیبا ازنظر برخی فعالان معتبر را بررسی می‌کنیم.

Coin Price Forecast

Coin Price Forecast آینده شیبا را نوسانی اما صعودی پیش‌بینی می‌کند. رمز ارزها سال‌های پرفراز و نشیبی را تجربه خواهند کرد. براساس تحلیل این وب‌سایت قیمت شیبا در سال ۲۰۳۴ به ۰.۰۰۰۰۲۸۱۳ دلار می‌رسد.

Crypto News

پیش بینی قیمت ارز شیبا در آینده در Cryptonewz به‌صورت صعودی اما با نوسان‌های زیاد است. تحلیل‌گران این وب‌سایت، معتقدند که SHIB تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به قیمت ۰.۰۰۰۱۶۵ دلار برسد. این افزایش نسبت به قیمت فعلی (۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳) زیاد است، اما رسیدن به این مقدار دور از ذهن نیست. Cryptonewz آینده SHIB را روشن می‌بیند و افزایش صعودی سالانه قیمت را برای این میم‌کوین محبوب پیش‌بینی می‌کند. درواقع، سرمایه‌گذاری بلندمدت را برای ارز شیبا مناسب ارزیابی می‌کند اما باید آماده نوسان‌های احتمالی باشید.

 Wallet Investor

تحلیل‌گران Wallet Investor برای ۵ سال آینده SHIB خوش‌بین هستند و پیش‌بینی می‌کنند که قیمت شیبا تا سال ۲۰۲۷ به ۰.۰۰۰۱۲۱ دلار می‌رسد. این پیش‌بینی به عواملی مانند افزایش پذیرش شیبا توسط کسب‌وکارها، راه‌اندازی پروژه‌های جدید شیبا اینو و بهبود شرایط بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد.

Trading Beasts

Trading Beast روند SHIB در آینده را صعودی و قیمت شیبا در ۲۰۲۵ حداکثر ۰.۰۰۰۰۳۷۳ و حداقل ۰.۰۰۰۰۲۵۴ پیش‌بینی می‌کند. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این تحلیل اتفاق بیفتد.

Coinskid

پیش بینی قیمت شیبا اینو Coinskid نسبت‌به سایر تحلیل‌گران سنجیده‌تر است. این وب‌سایت آینده SHIB را در کوتاه‌مدت نسبتاً پایدار و در بلندمدت با رشد متوسط حداکثر ۰.۰۰۰۲ دلار پیش‌بینی می‌کند. Coinskid درمقایسه‌با سایر وب‌سایت‌ها به افزایش قیمت شیبا اینو خوش‌بین نیست و براساس نظر این وب‌سایت، انتظار می‌رود شیبا اینو طی ۵ تا ۶ سال یک صفر از دست بدهد. تحلیل‌گران این وب‌سایت به‌دلیل عرضه بالای شیبا، عدم وجود کاربردهای واقعی برای این توکن (درحال‌حاضر) و نوسانات شدید قیمت آینده SHIB را برای سرمایه‌گذاری مناسب پیش‌بینی نمی‌کنند.

ICOcreed

ICOcreed رشد صعودی را برای قیمت SHIB در آینده پیش‌بینی می‌کند. تحلیل‌گران این وب‌سایت معتقدند ارز SHIB پتانسیل رسیدن به رکوردهای جدید را دارد و تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به بالاترین قیمت ممکن یعنی ۰.۰۰۱ دلار برسد.

اگر به دنبالی سرمایه‌گذاری بر روی ارز شیبا هستید، حتماً به شما پیشنهاد می‌کنم به صفحه اختصاصی خرید ارز شیبا مراجعه کنید.

سوالات متداول

۱. آیا ارزش شیبا به یک دلار خواهد رسید؟

تحلیل‌گران معتقدند رسیدن قیمت شیبا به یک دلار در کوتاه‌مدت بعید به‌نظر می‌رسد. علی‌رغم اینکه شیبا اینو جزو میم‌کوین‌های پرطرفدار است. باتوجه‌به قیمت اندک آن در سال ۲۰۲۳ فاصله زیادی با قیمت یک دلاری دارد. رسیدن به این قیمت به عرضه و تقاضای زیادی نیاز دارد که در آینده نزدیک غیرممکن به‌نظر می‌رسد. اگرچه برخی افراد پیش‌بینی می‌کنند این ارز پتانسیل رشد بالایی دارد و با پذیرش ارزهای دیجیتال از سوی مردم، قیمت یک دلاری به شیبا نیز خواهد رسید. اما این اتفاق به زمان زیادی نیاز دارد.

۲. آیا شیبا اینو سرمایه‌گذاری خوبی است؟

نمی‌توان با قطعیت به این پرسش پاسخ داد. چراکه عوامل مختلفی برای سرمایه‌گذاری بر شیبا اینو باید در نظر گرفته شود. اما باتوجه‌به پروژه‌های موفق حول‌محور این میم‌کوین مانند پروژه متاورس، بازی، NFT و… تحلیل‌گران آینده خوبی را برای سرمایه‌گذاری در این رمز ارز پیش‌بینی می‌کنند.

۳. پیش‌بینی شیبا در سال ۲۰۲۵ چگونه است؟

سایت «priceprediction» پیش‌بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۲۵ را خوب ارزیابی می‌کند. طبق تحلیل این سایت انتظار می‌رود حداقل قیمت آینده ارز شیبا ۰.۰۰۰۰۲۰۱۵ و حداکثر ۰.۰۰۰۰۲۳۷ دلار باشد. 

۴. پیش‌بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۳۰ چقدر است؟

پیش‌بینی می‌شود قیمت رمز ارز شیبا در سال ۲۰۳۰ به میانگین قیمت معاملاتی ۰.۰۰۰۱۳۹۰۲ دلار برسد.

مقالات پیشنهادی

آینده ارز فانتوم

آینده ارز کازماس

آینده ارز فایل کوین

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها