بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم در سال 2022

تیم بیدارز

مقدمه
احتمالاً شنیده‌اید که استخراج ارزهای دیجیتال یکی از سودآورترین راه‌های کسب درآمد در سال‌های اخیر است. اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا است. این ارز یک بلاک چین غیرمتمرکز است؛ به این معنا که هیچ مرجع یا نهاد مرکزی مسئول مدیریت بلاک چین اتریوم نیست. در عوض، کاربران مختلفی به‌طور مداوم زنجیره بلوکی را تأیید و مدیریت می‌کنند. درنتیجه، برای هر نهادی عملاً غیرممکن است، که بلاک چین اتریوم را به نفع خود دست‌کاری کند.

چگونه می‌شود بهترین نرم‌افزار استخراج اتریوم را یافت و از هدردادن پول برای نرم‌افزارهای نامناسب جلوگیری کرد؟

ما در این مقاله، سعی کردیم که به این سوال از زوایای مختلف پاسخ دهیم و شما را با بهترین برنامه‌ها و نرم‌افزارهای استخراج اتریوم آشنا کنیم. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک نرم‌افزار استخراج اتریوم مناسب و کارآمد را انتخاب کنید.

 تا پایان این مطلب جذاب با بیدارز همراه باشید.

انواع برنامه‌های استخراج اتریوم

برنامه‌ استخراج اتریوم برای حفظ امنیت ارز دیجیتال غیرمتمرکز استفاده می‌شود. در واقع ماینرها برای ردیابی و ایمن‌سازی تراکنش‌های معروف به بلاک چین با اتریوم پاداش می‌گیرند.

ماینینگ روشی عالی برای کسب اتریوم، بیت‌کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری بدون پرداخت هزینه (به جزء هزینه‌های جاری مانند هزینه برق، خرید و استهلاک دستگاه و…) و انجام معامله با آن است؛ نرم افزار استخراج اتریوم به شما در انجام این کار کمک می‌کند.

فاکتورهای انتخاب بهترین نرم افزار استخراج اتریوم

قبل از انتخاب بهترین نرم‌افزار استخراج اتریوم، باید از کارایی سخت‌افزار خود مطمئن شوید. مهم‌ترین خطری که ماینرها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، قدیمی شدن سخت‌افزار است. برای انتخاب سخت‌افزار استخراج اتریوم باید حتما به سه فاکتور زیر توجه کنید:

حداکثر نرخ هش

حداکثر هش ریت همراه با پایین‌ترین میزان مصرف انرژی و قیمت کم، یک سخت‌افزار را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای ماینینگ می‌کند.

هش ریت تعداد تلاش‌هایی است که یک نرم‌افزار استخراج اتریوم می‌تواند برای ایجاد یک بلوک جدید در مدت‌زمان معین انجام دهد. همچنین می‌توان آن را به‌عنوان «سرعت استخراج» نیز تعریف کرد. هش ریت قدرت محاسباتی ماینرها را تعیین می‌کند.

هنگامی‌که تعداد شرکت‌کنندگان در شبکه اتریوم افزایش می‌یابد، هش ریت برای کل سیستم نیز افزایش پیدا می‌کند. با این‌حال، همان‌طور که این اتفاق می‌افتد، هش ریت متناسب برای استخراج‌کنندگان شخصی (فردی) کاهش می‌یابد.

مصرف انرژی بهینه

از اهمیت میزان مصرف برق دستگاه‌های استخراج اتریوم نباید غافل شد. نرم‌افزار و سخت‌افزاری که انرژی زیادی مصرف می‌کند برای ماینینگ مناسب نیست.

قیمت خرید

برخی از افراد هیچ توجهی به قیمت ندارند و صرفاً بالاترین هش ریت را ملاک انتخاب یک کارت گرافیک برای استخراج Ether قرار می‌دهند؛ اما همین فاکتور، مدت‌زمان بازگشت سرمایه را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سخت‌افزار برای همیشه دوام نمی‌آورد و در نهایت بهترین دستگاه‌های استخراج اتریوم جهان هم از کار می‌افتند. سعی کنید قبل از تمام شدن عمر قطعه‌های سخت‌افزار آن‌ها را عوض کنید.

این مورد اصلا جای نگرانی ندارد؛ زیرا GPU های دستگاه‌ها کاملاً انعطاف‌پذیر و قابل تعویض‌اند و طبق گزارش‌های مختلف، معمولاً طول عمر آن‌ها ۵ سال یا بیشتر است.

در بخش بعدی بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم را معرفی می‌کنیم. با بیدارز همراه باشید.

بهترین نرم‌افزارهای استخراج اتریوم

انواع برنامه‌های استخراج اتریوم عبارت است از:

MinerGate نرم‌افزار استخراج اتریوم 

Minergat نرم‌افزاری است که به شما کمک می‌کند با در اختیار داشتن CPU یا GPU استخراج‌ را انجام دهید. با استفاده از این نرم‌افزار استخراج اتریوم می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری و خرید سخت‌افزار گران‌قیمت، اتریوم را استخراج‌کنید.

MinerGate را می‌توانید در اندروید، ویندوز، سیستم‌عامل مک و لینوکس نصب‌کرده و علاوه‌بر اتریوم بیت کوین، بایت ‌کوین، مونرو، لایت ‌کوین، دش ‌کوین و فانتوم ‌کوین را هم استخراج‌کنید.

در حال حاضر از این نرم‌افزار می‌توان برای استخراج کوین‌های الگوریتم Proof of Work استفاده کرد.

نرم‌افزار استخراج اتریوم WinETH

WinETH  نرم‌افزار استخراج GPU که بیشتر برای مبتدیان مناسب است. این نرم‌افزار استخراج اتریوم مبتنی بر Ethminer است.

این برنامه با رابط کاربری ساده‌ و گرافیکی، بر روی سیستم‌های کامپیوتری نصب می‌شود. با این نرم‌افزار می‌توانید علاوه بر اتریوم، اتریوم کلاسیک را هم استخراج‌کنید. 

از مهم‌ترین مزایای WinETH می‌توان به امکان راه‌اندازی مجدد ماینر در زمان بروز خطا اشاره کرد.

WinETH فقط از ویندوز 64 بیتی (۷،۸، 10) پشتیبانی می‌کند که کارت‌ گرافیک AMD و Nvidia داشته باشند. معمولا بهترین میزان استخراج با کارت‌های Nvidia  ۱۰۶۰ و ۱۰۸۰ انجام می‌شود.

نرم‌افزار استخراج اتریوم Geth  یا Go Ethereum

نرم‌افزار Geth یکی از بهترین راه‌های استخراج رایگان اتریوم است. این برنامه بر روی مک، لینوکس، ویندوز و هر سیستم‌عامل دیگری نصب می‌شود. یکی از ویژگی‌های فوق‌العادهٔ این نرم‌افزار این است که همیشه خیالتان از به‌روزرسانی‌های مداوم آن راحت است.

Geth  توسط ۷۵٪ از استخراج‌کنندگان شبکه اتریوم و توسعه‌دهندگان dApp استفاده می‌شود. این برنامه شامل یک ماینر CPU است که استخراج را انجام می‌دهد اما برای استخراج Eth کارآمد نیست؛ بنابراین بهتر است از نرم‌افزار استخراج به وسیلهٔ GPU مانند Ethminer استفاده کنید.

نرم‌افزار استخراج اتریوم Cudo Miner

نرم‌افزار Cudo Miner دارای پردازندهٔ گرافیکی SIC و CPU است که از استخراج ارزهای دیجیتال بیت‌کوین، اتریوم، مونرو، RVC و لایت‌کوین پشتیبانی می‌کند.

کارکردن با نرم‌افزار Cudo Miner بسیار راحت است. این برنامه روی ویندوز و کامپیوترهای مک اجرا می‌شود و رابط کاربری عالی، تنظیمات خودکار کارت گرافیک و سرعت نیز از ویژگی‌های دیگر آن است.

نرم‌افزار استخراج اتریوم Ethermine

نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال Ethermine در ویندوز، مک و لینوکس نصب می‌شود و آمارها را به‌طور آنلاین و لحظه‌ای نشان می‌دهد. این برنامه به شکلی کاربرپسند طراحی‌ شده است و داشبورد کاملی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

باید بدانید که این برنامه فقط از کارت گرافیک NVIDIA پشتیبانی می‌کند و اگر سیستم شما کارت گرافیک دیگری داشته باشد امکان بروز خطا بسیار بالا می‌رود.

نرم‌افزار استخراج اتریوم EasyMiner

این نرم‌افزار یک نسخهٔ گرافیکی BFGminer و CGMiner بوده و راه‌اندازی آن بسیار آسان است. EasyMiner مانند بسیاری دیگر از ماینرهای معرفی‌شده در این مطلب، از استخراج با کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD پشتیبانی می‌کند.

این برنامه یکی از بهترین نرم‌افزارهای استخراج برای اتریوم است؛ زیرا با استخرهای پرداخت PPLNS کار می‌کند. همچنین داشبورد حرفه‌ای آن امکان نظارت بر نرخ هش، سهام پذیرفته‌شده/نامعتبر، درآمد، و… را فراهم کرده و گزارش آن‌ها را در داشبورد اختصاصی خود قرار می‌دهد.

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که هم‌زمان بر روی هر دو پردازندهٔ گرافیکی و پردازندهٔ مرکزی استخراج را انجام دهید.

نرم‌افزار استخراج اتریوم Kryptex

Kryptex متفاوت‌تر از سایر نرم‌افزارهای استخراج اتریوم برای ویندوز است؛ زیرا امکان پرداخت با دلار یا بیت کوین را فراهم می‌کند. این نرم‌افزار علاوه بر اتریوم از استخراج بسیاری از رمزارزهای دیگر هم پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار استخراج اتریوم Phoenix Miner

این برنامه استخراج اتریوم از کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA پشتیبانی می‌کند و روی ویندوز و لینوکس ۶۴ بیتی اجرا می‌شود. در صورت بروز هرگونه خطا و اختلال در GPU، ماینر به‌طور خودکار دوباره راه‌اندازی می‌شود.

نرم‌افزار استخراج اتریوم NBMiner

نرم‌افزار استخراج اتریوم NBMiner از استخراج GPU در AMD پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر از الگوریتم استخراج Ethash بهره می‌برد. این برنامه از استخراج اتریوم در هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی کرده و علاوه بر اتریوم، انواع ارزهای دیجیتال گوناگون را استخراج می‌کند.

نرم‌افزار استخراج اتریوم GMiner

برنامه نرم‌افزار استخراج اتریوم GMiner عمدتاً اتریوم را بر روی ماینرهای GPU NVIDIA استخراج می‌کند؛ اگرچه برخی از الگوریتم‌ها را می‌توان بر روی پردازنده‌های گرافیکی AMD هم استخراج کرد.

با این برنامه می‌توانید به استخرهای ماینینگ متصل شوید. پشتیبانی از ۵ هسته برای پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA به استخراج‌کنندگان کمک می‌کند تا عملکرد استخراج GPU را بهینه‌تر کنند. آخرین نسخهٔ این نرم‌افزار، کنترل تهویهٔ دستگاه و تنظیم خودکار را بهتر کرده است.

با استفاده از GMiner در ویندوز یا لینوکس علاوه‌بر اتریوم می‌توانید انواع دیگر ارز‌های دیجیتال محبوب خود را هم استخراج کنید.

جمع‌بندی (نرم‌افزار استخراج اتریوم)

در این مقاله توضیح دادیم که اگر GPU و نرم‌افزار استخراج اتریوم را روی ویندوز یا سایر پلتفرم‌های خود دارید، می‌توانید از آن‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال دیگر نیز استفاده کنید.

  • Go Ethereum احتمالاً اصلی‌ترین و بهترین نرم‌افزار استخراج اتریوم برای ویندوز بوده که از سال 2021 مورداستفادهٔ افراد زیادی قرارگرفته است. بااین‌حال، اگر به دنبال پلتفرم‌هایی هستید که علاوه‌بر کامپیوتر شخصی، به شما امکان استخراج اتریوم را در اندروید و کنسول‌های بازی هم بدهد، از MinerGate استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از MinerGate برای استخراج اتریوم با الگوریتم Proof of Stake استفاده کنید.
  • PhonexMiner هم می‌تواند روی پردازنده‌های گرافیکی ویندوز و لینوکس اتریوم استخراج کند. همچنین ارزان‌ترین نرم‌افزار لیست پیشنهادی ما بوده و برای ماینرهای پیشرفته بسیار کاربردی است.
  • مبتدیان بهتر است از نرم‌افزار رایگان استخراج اتریوم EasyMiner استفاده کنند.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها