بررسی بازی کسب درآمدی برخورد ستاره‌ها (Smash Stars)

مهراب پارسیان‌فر

مقدمه
بازی برخورد ستاره‌ها یا Smash Stars نسخه جدید خود یعنی Thunderdome را منتشر کرده که یک بازی هیجان‌انگیز و جذاب است که می‌توان از آن، درآمد هم کسب کرد. بازی‌های بلاک چینی با سبک بازی برای کسب درآمد یا Play2Eran مدتی است که علاقه‌مندان زیادی به خود جلب کرده و تعداد بازی‌های تولید شده در این حوزه، روزانه افزایش پیدا می‌کند. بازی برخورد ستاره‌ها – رعد و برق، نیز با سبک منحصر به فرد خود، می‌تواند برای بازیکنان، درآمد مناسبی به همراه داشته باشد که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

بازی برخورد ستاره‌ها – رعد و برق (Smash Stars – Thunderdome) چیست؟

بازی برخورد ستاره‌ها (Smash Stars) یک بازی 2 بعدی با گرافیک جذاب در سبک مبارزه‌ای است. این بازی که در سبک بازی‌های کسب درآمد معرفی شده، شامل کاراکترهایی از جنس ماشین است. یعنی بر خلاف بسیاری از بازی‌ها که کاراکتر انسان برای کاربر تعریف می‌کنند، در این بازی، کاراکترها ماشین‌ها هستند. سبک این بازی، مبارزه‌ای است و جنگ بین ماشین‌ها با از بین رفتن یکی از طرفین به اتمام می‌رسد.

بازی Smash Stars چگونه کار می‌کند؟

این بازی به شکل مبارزه میان ماشین‌ها تعریف می‌شود، یعنی ماشین‌های مختلف به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. بازی زمانی به اتمام می‌رسد که یک ماشین بتواند بیشترین ضربه‌ها را به ماشین دیگر وارد کرده (اتک بدهد) و خون (میزان سلامتی یا جان) ماشین دیگر را به صفر برساند. این عمل می‌تواند از طریق آیتم‌های اضافه شده به ماشین مانند تیر یا خمپاره یا مته باشد، یا با انداختن خود روی ماشین دیگر.

البته فقط ماشین‌ها نیستند که خون یکدیگر را کم می‌کنند، بلکه اگر یک ماشین با موشک‌ها یا بشکه‌های انفجاری (TNT) یا تیغه‌های مخرب بازی برخورد کند نیز انرژی از دست می‌دهد. همچنین برای هر راند (مرحله) مسابقه، یک مدت زمان مشخص 40 ثانیه وجود دارد که اگر در این بازه، یکی از دو ماشین از بین نرود، محیط بازی با سرعت کم و به شکل مداوم، کوچکتر می‌شود و اگر هر ماشین نتواند خود را در این محیط قرار دهد، آهسته آهسته خون از دست می‌دهد.

بازی شامل چند بخش است. در ابتدا باید تعیین کنیم که حریف ما، هوش مصنوعی باشد یا یک بازیکن دیگر. بعد از آن باید تعیین شود که بازی به‌صورت فرد به فرد باشد یا گروهی. سپس به مبارزه بپردازیم و با برنده شدن، پاداش‌هایی دریافت کنیم که در ادامه به شکل مرحله به مرحله آن را بررسی می‌کنیم.

بررسی دقیق بازی Smash Stars

در بازی رخورد ستاره‌ها – رعد و برق، 3 فاکتور از جانب بازیکن‌ها قابل تغییر یا شخصی‌سازی است؛ راننده ماشین، خود ماشین‌ها و آیتم‌های مبارزه‌ای که روی ماشین نصب می‌شوند. در این بازی، هر آیتمی که قابل تغییر است، از جنس توکن غیر قابل تعویض (NFT) می‌باشد. در نتیجه می‌توان آن‌ها را خرید و فروش کرد.

آیتم‌های قابل شخصی‌سازی در بازی

همانطور که مطرح شد، 3 بخش قابل شخصی‌سازی در بازی برخورد ستاره‌ها وجود دارد: ماشین، راننده ماشین و آیتم‌های مبارزه روی ماشین

  1. ماشینی که قرار است با آن مبارزه کنیم، در چند استایل کلی در دسترس ما است. می‌توانیم تعیین کنیم که ماشین ما اسپرد باشد یا آفرود یا کامیون و غیره. هر کدام از ماشین‌ها 3 فاکتور میزان خون (سلامتی)، سرعت و قدرت دارند که ما بر اساس نیاز خود می‌توانیم یکی را انتخاب کنیم. همچین هر ماشین به شکل منحصر به فرد، ترکیبی از 3 ویژگی کاربردی بازی را دارد. مثلا یک ماشین سرعت تیراندازی زیادی دارد، دقت هدف‌گیری بالایی دارد و ضربات حریف را کمتر جذب می‌کند. یک ماشین دیگر، میزان خون زیادی دارد، می‌تواند خود را در زمان مبارزه تعمیرکند و مهمات اضافی به همراه دارد و غیره.
  2. راننده ماشین نیز در چند بخش قابل تغییر است: سر، دست، پا، بدن و کفش. ما می‌توانیم هر کدام از این عوامل را تغییر دهیم و بر اساس آیتم‌هایی که کسب کرده و یا خریده‌ایم، کاراکتر راننده را شخصی‌سازی کنیم تا راننده‌ی جذاب‌تری داشته باشیم. البته در کنار این موارد، 3 فاکتور جانبی هم وجود دارد که در صورت سلاحدید می‌توانیم به شخصیت راننده خود اضافه کنیم. این فاکتورها شامل کلاه، سپر و ماسک می‌شود.
  3. آخرین بخش، آیتم‌های مبارزه‌ای روی ماشین است که در دو دسته کلی کوتاه برد و برد زیاد تعریف می‌شود. به این معنی که برخی از آیتم‌های مبارزه‌ای، فقط در فاصله خیلی نزدیک به ماشین حریف، کاربرد دارند و در طرف مقابل، آیتم‌های برد زیاد، می‌توانند از راه دور به ماشین حریق ضربه (اتک) وارد کنند. در نظر داشته باشیم که قدرت آیتم‌های کوتاه برد از آیتم‌های برد زیاد، بیشتر است. همچنین می‌توان این آیتم‌ها را هم برای جلو ماشین و هم برای پشت ماشین، در نظر گرفت.

آموزش مرحله به مرحله بازی برخورد ستاره‌ها (Smash Stars)

در ابتدا باید این نکته را ذکر کنیم که هنوز بازی اسمش استارز به شکل کامل رونمایی نشده است و فقط تحت نسخه آزمایشی (دمو) در دسترس کاربران قرار دارد. به همین جهت توضیحات روش بازی، برای بخش دمو (فقط امکان بازی کردن دارد و هنوز مارکت خرید و فروش یا کسب آیتم ندارد) و بازی با هوش مصنوعی (AI) است. هر زمان که این پلتفرم کامل در دسترس قرار گیرد، در همین مقاله یا مقاله‌ای مجزا، تمامی بخش‌ها را توضیح خواهیم داد.

  1. برای انجام بازی Smash Stars باید وارد سایت آن شویم. نشانی آدرس سایت: smashstars.games
  2. در همان ابتدای سایت، گزینه Play Demo قرار دارد (گفتیم که در حال حاضر فقط نسخه دمو و بازی در دسترس ما قرار دارد). روی این گزینه کلیک می‌کنیم.
  3. صفحه جدیدی برای ما باز می‌شود که باید صبر کنیم تا بارگذاری آن کامل شود. پس از آن صفحه بازی نمایش داده می‌شود.
  4. در صفحه جدید وقتی برای اولین بار وارد آن می‌شویم، تنها گزینه‌ی موجود، یک ماشین با آیتم لیزر است که باید روی آن کلیک کنیم تا به ماشین ما اضافه شود و سپس روی گزینه AI Challenge کلیک کنیم تا وارد محیط اصلی بازی شویم.
  5. فضای بازی کاملا فانتزی است. ترکیب رنگی زیبا ودر کنار محیط جذاب آن، واقعا حس یک بازی سرگرم‌کننده را به ما انتقال می‌دهد.
  6. دکمه‌های مورد نیاز برای بازی بسیار کم است و در کل با استفاده از فلش‌ها (جهت‌ها) و دکمه اسپیس می‌توان کل بازی را کنترل کرد.
  7. برای حمله به حریف و شلیک توپ یا تیر یا ضربه زدن با مته، نیاز به کار خاصی نداریم. برای آیتم‌های راه دور که ماشین به شکل خودکار آن‌ها را پرتاب می‌کند و صرفا باید در مکانی خود را قرار دهیم تا این توپ‌ها یا تیرها به حریف برخورد کند. برای مته و آیتم‌های نزدیک‌زن هم باید ماشین خود را به ماشین حرف بزنیم.
  8. برنده کل مسابقه، کسی است که زودتر از حریف خود، 3 راند بازی را برنده شود.
  9. پس از اولین مسابقه و بازگشت به منو، سایر گزینه‌ها مانند گزینه بازی با دوستان و ماشین‌های مختلف و سایر آیتم‌های مبارزه‌ای قابل استفاده می‌شوند. حال دیگر می‌توان هم برای جلو و هم پشت ماشین، آیتم انتخاب کرد و همچنین با انتخاب هر کدام از ماشین‌های موجود، ویژگی‌های متفاوتی را بکار برد.
  10. همچنین از بخش مبارزه با دوستان (VS Friends) می‌توانید به زمین بازی دوست خود بروید و مسابقه دهید و یا یک محیط بازی ایجاد کنید و کد آن را به دوستان خود بدهید تا وارد آن شوند و با شما به مبارزه بپردازند.

چگونه از بازی Smash Stars درآمد کسب کنیم؟

آن طور که تیم توسعه‌دهنده بازی در وب‌سایت خود عنوان کرده‌اند، این بازی هیچ‌گونه ارز دیجیتال رایجی نخواهد داشت. در عوض آیتم‌های بسیار زیادی به شکل توکن غیر قابل تعویض (NFT) دارد که می‌توان با کسب کردن و خرید و فروش آن‌ها در بخش مارکت بازی، درآمد کسب کرد. با توجه به اینکه بازی برخورد ستاره‌ها هنوز معرفی کامل نشده، شاید بتواند از این فرصت برای کسب درآمد از NFT های آن، استفاده کرد.

از جانب دیگر، بر اساس نقشه راه قرار داده شده روی سایت، زمانی که بازی به شکل کامل در دسترس کاربران قرار گیرد، تعداد آیتم‌های بیشتری را نیز می‌توان در محیط بازی ایجاد کرده و معامله کرد.

به شکل خلاصه، لیست اقلام و آیتم‌های NFT قابل معاوضه در بازی به شرح زیر است:

  • اجزای بدن راننده‌ شامل دست، پا، سر، بدن، کفش
  • آیتم‌های جانبی راننده شامل سپر، کلاه، ماسک
  • بدنه ماشین در رنگ‌بندی‌های مختلف
  • آیتم‌های مبارزه‌ای روی ماشین (آیتم‌های اولیه که در دسترس بازیکنان هستند قابل خرید و فروش نیست. اما گفته شده آیتم‌های جدیدی به بازی اضافه خواهد شد که پیروزی بر رقبا یا جعبه‌های شانس، به بازیکنان می‌رسد.)
  • زمین‌های بازی (در آینده و از طریق بخش Arena Creator، بازیکنان می‌توانند زمین بازی جدید، با سلیقه و آیتم‌های مورد نظر خود، ایجاد کنند)

نکات نهایی بازی برخورد ستاره‌ها (Smash Stars)

همونطور که گفتیم، تمام این آیتم‌های ماشین و کاراکتر، NFT هستند و هرچقدر بیشتر مسابقه‌ها را پیروز شویم و بیشتر آیتم کسب کنیم، می‌توانیم از طریق بخش مارکت بازی، این آیتم‌ها را فروخته و کسب درآمد کنیم. این بازی روی بلاک چین Immutable-X پیاده‌سازی شده که این شبکه، بازی‌های زیادی را اجرا می‌کند و می‌توان گفت که بازی محور است. در حال حاضر بازی در حالت دمو قابل اجرا است، اما نقشه راه (رود مپ) پروژه اعلام کرده در 6 ماهه اول 2023، تمامی بخش‌ها برای بازی و نرم‌افزار مخصوص موبایل آن و مارکت بازی و کلی بخش دیگر را فعال خواهد کرد.

جمع‌بندی

بازی اسمش استارز یا برخورد ستاره‌ها، یکی از چندین بازی حوزه “بازی برای کسب درآمد” یا “Play 2 Earn” در صنعت گیم‌فای (GameFi) است. اینکه آیا این بازی می‌تواند مسیری مانند سندباکس یا اکسی اینفینیتی را طی کرده و بازیکنان خود را به دارایی برساند، هنوز مشخص نیست. باید صبر کرد و دید که پس از رونمایی کامل از بازی، تیم توسعه‌دهنده می‌تواند تمامی نیاز‌های بازیکنان را فراهم کند یا خیر. این مقاله نیز صرفا معرفی و آموزش استفاده از سایت Smash Stars – Thunderdome می‌باشد و هیچ توصیه‌ای برای استفاده یا عدم استفاده از آن ندارد. تصمیم نهایی با شماست.

سلام به همه دوست‌داران حوزه ارز دیجیتال و بلاک چین. من مهراب پارسیان فر هستم، به حوزه تکنولوژی و فناوری به شدت علاقه داشتم و دارم. زندگیم اینجوریه که خیلی به جزئیات حساسیت نشون میدم، بازی می‌کنم، آهنگ گوش میدم و مقاله می‌نویسم. از وقتی که با بلاک چین و زیرمجموعه‌های اون آشنا شدم، سعی کردم که کامل درکشون کنم. تلاشم اینه تا اونچه یاد گرفتم رو آپدیت نگه دارم و به زبون ساده به بقیه انتقال بدم. اگرم راجع به این حوزه یا مقالاتم، پیشنهاد، انتقاد یا هر صحبتی دارین، خوشحال میشم برام بفرستین، آدرس لینکدینم هم اینجا هست... ✌
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها