شت کوین (Shitcoin) چیست و به چه ارزهایی شت کوین گفته میشود؟

تیم بیدارز

آیا تا به حال با اصطلاح شت کوین در مکالمات شبکه های اجتماعی یا انجمن های مرتبط با ارزهای دیجیتالی روبرو شده اید؟ در این مطلب قصد داریم تعریفی از شیت کوین و ارزهایی که این لقب به آنها تعلق میگیرد را مرور کنیم.

شیت کوین (shitcoin) چیست؟ 

شیت کوین یک ارز رمزنگاری شده هست که طبق نظر ذهنی شخص، یک گزینه سرمایه گذاری بد است. این اصطلاح همچنین برای توصیف توکن هایی استفاده می شود که هدف خاصی ندارند و صرفا بر اساس جو روانی بازار ممکن است برای چند روز یا چند هفته پامپ شوند.

چرا برخی از افراد از این کوین ها به عنوان شیت کوین یاد میکنند؟

دلیل خاصی برای ایجاد این اختصار وجود ندارد. از آنجا که مکالمات در تالارهای گفتگو و در شبکه های اجتماعی معمولاً کوتاه و مختصر است، نوشتن اینکه یک کوین “سرمایه گذاری بدی است” به طور بالقوه زمان زیادی لازم دارد. به همین دلیل سرمایه گذاران (به ویژه مبتدیان) به تدریج با اتصال کلمات “shit” و “coin” این اصطلاح را ایجاد کردند.

چگونه می توان یک shitcoin را تشخیص داد؟

در حالی که بازار تمایل به تلاطم دارد و تمام کوین ها از چرخه‌هایی می گذرند، با بررسی وعده های محقق نشده، عدم قابلیت استفاده یا عملکرد و هدفی که کوین قصد دارد آن را به دست آورد، می توان ماهیت واقعی یک شت کوین را کشف کرد.

از کجا شیت کوین بخریم؟

با توجه به اینکه امروزه به وجود آوردن یک کوین یا توکن بر پایه بلاکچین اختصاصی کار سختی نیست، به راحتی میتوان همچون آلت کوین ها، شیت کوین ها را در صرافی های ارز دیجیتال پیدا کرد. همانطور که گفته شد، تشخیص شت کوین بر اساس فرضیه ساخته شده توسط ذهن هر فرد قابل تشخیص بوده، از این رو معیار خاصی برای چسباندن لیبل شت کوین به یک کوین وجود ندارد. شت کوین ها زیادی در صرافی های ارز دیجیتال وجود دارند که پیشنهاد میشود پس از خرید، حتما آنها را به یک کیف پول خارج از صرافی منتقل کنید.

چرا برخی شت کوین خریداری میکنند؟

پاسخ به این سوال بسیار آسان است؛ پولدار شدن یک شبه. قیمت کوین های با پشتوانه فنی با یک روال ثابت افزایش و کاهش پیدا میکند، اما این قاعده برای شت کوین ها صدق نمیکند. افراد بلند پرواز به طمع سود چند هزار درصدی اقدام به خرید با ریسک بالای یک کوین میکنند. در اغلب اوقات ممکن است افراد در تله یک پامپ و تخلیه سرمایه از سوی افراد سودجو قرار گیرند که موجب از دست رفتن تمام سرمایه آنها میشود. البته در مواردی نادر این اتفاق رخ نداده و جو حاکم بر بازار موجب پذیرفته شدن یک شت کوین توسط سرمایه گذاران و تبدیل آن به یک آلت کوین میشود.

در برخی موارد حداقل سرمایه گذاری می‌تواند بیشترین بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد. فقط مطمئن شوید که اهداف خود را به وضوح مشخص کرده اید و به نوسانات بازار واکنش احساسی نشان نمیدهید.

چرا برخی شت کوین خریداری میکنند؟

یک نمونه خوب از این پدیده افزایش چشمگیر ارزش XVG، کوین حریم خصوصی بود که بسیاری از مردم آن را یک شت کوین می دانستند. در مدت زمان کوتاهی (1-2 ماه) ارزش این کوین تقریباً 8000 درصد افزایش یافت، اما به دلیل نداشتن محصول و کارایی خاص، قیمت آن با همان سرعت تقریبا صفر رسید. در این بین تنها افراد انگشت شماری توانستند واقعاً از سرمایه گزاری بر روی این ارز سودهای کلان کسب کنند و بسیاری از افرادی که بر روی آن سرمایه گزاری کرده بودند، تمام پول خود را از دست دادند.

بهترین روش برای خرید کوین های جدید

قبل از اقدام به خرید ارزهای رمز پایه ای که جامعه ارز رمز با آنها آشنایی ندارند، بهتر است برای درک بهتر پتانسیل کوتاه مدت و بلند مدت آن تحقیق عمیقی انجام دهید. سپس بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید که قیمت توکن یا کوین خاص می تواند افزایش یابد، با مقدار کمی از پول خود سرمایه گزاری را آغاز کنید.

مدتی بازار را رصد کرده و تعیین کنید که حدس و گمان اولیه شما درست بوده است یا خیر. در غیر این صورت، مجبور به انتخاب راه سختی خواهید شد: یا کوین های خود را می فروشید و ضرر کمی می کنید، یا آنها را نگه داشته و منتظر یک افزایش بالقوه در قیمت آنها خواهید ماند.

اگر قیمت شروع به افزایش کرد، بهتر است سود خود را خارج کرده یا حداقل مبلغ اولیه را خارج کنید و روند صعودی را ادامه دهید. برعکس اگر از خطرات کاملاً آگاهی داشته باشید، هنگامی که سیگنال واضح خرید صادر شد، می توانید مبلغ بیشتری را نیز سرمایه گذاری کنید.

همیشه احساسات خود را کنترل نمایید. توکن یا کوین های کوچک به دلیل قیمت پایین اغلب به عنوان فرصت شناخته می شوند. به همین ترتیب در ذهن بسیاری از افراد انتظارات غیرواقعی ایجاد می کنند و در نهایت بیش از سرمایه گذاری خود ضرر می کنند.

اگر چیزی برای اضافه کردن داری، لطفاً به ما اطلاع داده تا مرتباً و در صورت لزوم پست را به روز کنیم.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها