معرفی بهترین دستگاه استخراج بیت کوین

محمد خیرخواه

مقدمه
امروزه استخراج بیت‌کوین (اولین و مشهورترین ارز دیجیتال) به دلیل افزایش قابل توجه قیمت آن، می‌تواند بسیار سودآور باشد، همان‌طور که احتمالاً می‌دانید بیت‌ کوین روی یک پایگاه دادهٔ غیرمتمرکز به نام بلاک چین فعالیت می‌کند.

در این فناوری، داده‌ها بین میلیون‌ها کامپیوتر توزیع‌ می‌شود، هیچ‌کس قادر به کنترل آن‌ها نیست و هرکسی می‌تواند در شبکهٔ آن فعالیت کند. بیت‌کوین امکان ارسال پول به هر نقطه از دنیا را به‌ راحتی و بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی و شبکه‌های بانکی فراهم کرده است.

استخراج بیت‌کوین درگذشته با کامپیوترهای خانگی هم ممکن بود اما امروزه برای این کار به دستگاه استخراج بیت کوین به نام «دستگاه‌های مدار مجتمع مخصوص برنامه (ASIC)» نیاز دارید.

سودآوری استخراج BTC به قیمت، هزینهٔ برق و کارایی دستگاه استخراج بیت کوین بستگی دارد. قبل از خرید دستگاه‌های ماینینگ BTC، حتماً از ماشین حساب‌های آنلاین استخرهای ماینینگ استفاده کنید و نظرات خریداران را بخوانید.

دستگاه‌ استخراج بیت‌کوین بر اساس نرخ هش، مصرف انرژی، دمای عملیات و الگوریتم‌هایی که استخراج می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شوند.

یک ماشین‌حساب آنلاین نرخ هش می‌تواند به شما در تعیین نرخ هش واقعی هنگام استخراج کمک کند. در چنین ماشین حسابی برای محاسبه به راحتی می‌توانید اطلاعات مربوط به تجهیزات خود مانند مصرف برق و هزینه‌های استخراج را وارد کنید.

انواع دستگاه‌ استخراج بیت کوین

  1. انتخاب مناسب دستگاه ماینینگ بیت‌کوین با توجه به منطقهٔ فعالیت و شرایط هر فرد متفاوت است. همچنین، باید به این نکته توجه کنید که قدرت بیشتر دستگاه به معنای بهتر بودن آن نیست؛ زیرا این دستگاه‌ها در عواملی مثل مصرف برق، صدا، اندازه و طول عمر متفاوت‌اند.
  2. اگرچه قبلا می‌توانستید با استفاده از کامپیوتر معمولی به استخراج ارز دیجیتال بپردازید، اما امروزه این روش دیگر امکان‌پذیر نیست. 
  3. با زیاد شدن تعداد افرادی که به ماینینگ مشغولند، کیفیت و کمیت سخت‌افزاری که برای استخراج مناسب نیاز دارید نیز زیاد می‌شود.
  4. این موضوع را اینطور می‌توان دید که کامپیوتر‌هایی با پردازنده یا کارت گرافیک قدرتمند جای خود را به چندین کارت گرافیک داده‌اند که همزمان با هم کار می‌کنند. این دستگاه‌ها دارای چیپ‌های تخصصی هستند که به طور ویژه برای استخراج ارز دیجیتال طراحی و تولید شده‌اند.

فاکتورهای انتخاب بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین

وقتی می‌خواهید بهترین دستگاه ماینینگ بیت‌کوین را بخرید باید چند فاکتور مهم و همچنین شرایط مالی خود را در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید هزینه‌ای که صرف مصرف انرژی می‌کنید، کمتر از پاداشی باشد که از استخراج رمز ارز کسب می کنید.

برای ماینرهای فردی، سرمایه‌گذاری اولیه می‌تواند کمی گران باشد؛ زیرا خرید اولیهٔ دستگاه و میزان برق مصرفی هزینه‌بر است. بنابراین هنگام انتخاب دستگاه ماینینگ، مطمئن شوید که تمامی ماینرها را بر اساس قدرت هش، مصرف برق، دمای محیط و هزینهٔ اولیهٔ خرید با هم مقایسه کنید. 

فاکتورهای مهمی که باید هنگام خرید دستگاه استخراج بیت کوین در نظر بگیرید:

نرخ هش: هنگام خرید دستگاه ماینینگ بررسی کنید که دستگاه چند هش در ثانیه می‌تواند پردازش کند. هر چقدر قدرت پردازش دستگاه بیشتر باشد، میزان بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال استخراج شده بالاتر می‌رود. 

همچنین شما می‌توانید با بررسی سختی فعلی شبکهٔ بیت‌کوین، هش‌ریت مورد نیاز را تخمین بزنید. محاسبهٔ سختی شبکهٔ موجود برای یافتن هش می‌تواند به شما در انتخاب بهترین دستگاه استخراج بیت کوین کمک کند.

مصرف برق: یکی دیگر از عوامل مهمی که هنگام انتخاب دستگاه بیت‌کوین باید به آن توجه کنید، میزان برق مصرفی دستگاه است. هزینهٔ تامین انرژی دستگاه ماینینگ می‌تواند به میزان قابل توجهی بر سود شما تأثیر بگذارد. میزان هزینهٔ برق، بستگی به محل زندگی شما دارد. برای محاسبهٔ بازگشت سرمایه (ROI)، باید نرخ هش را بر تعداد وات الکتریکی مصرف شده تقسیم کنید.

بودجه: قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین دستگاه و نرم افزار استخراج بیت‌کوین، باید مبلغی را که می‌توانید برای ماشین و سایر هزینه‌های جانبی آن مانند تعمیرات، سرویس‌های دوره‌ای، نگهداری و برق خرج کنید، در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید سریع‌ترین و کارآمدترین دستگاه ماینینگ را بخرید، باید بدانید که نیاز به بودجهٔ خرید بیشتری دارید.

بازده انرژی: بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین دارای هش‌های بالاتری‌ هستند که شانس شما را برای دریافت پاداش بیشتر افزایش می‌دهند. اگرچه نرخ هش بالا بسیار مهم است اما بازده انرژی نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

دستگاه بیت‌کوین مناسب از انرژی به صورت بهینه استفاده می‌کند؛ به طوری‌که هزینهٔ برق کمتری را برای هر هش پرداخت خواهید کرد. برای تعیین بازده انرژی ماینر باید انرژی مصرف شده را نسبت به نرخ هش بررسی کنید. دستگاهی که بازده انرژی بیشتری داشته باشد، بهتر است.

لیستی از انواع دستگاه‌ استخراج بیت کوین مناسب

انتخاب دستگاه مناسب برای استخراخ بیت‌کوین و صرفه‌جویی در هزینه‌ها قطعا اهمیت زیادی دارد. در ادامهٔ این مقاله بهترین دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین را معرفی می‌کنیم.

++Whatsminer M30S
یک سخت افزار استخراج ++Whatsminer M30S از نمای پهلو که برای ماینینگ بیت کوین استفاده می شود.

++Whatsminer M30S

مدل
112 تراهش قدرت
اکتبر 2020 تاریخ عرضه 
12 کیلوگرم وزن
میلی‌متر 125 x 225 x 425 اندازه
75 دسیبل صدا
2 تعداد فن
12V ولتاژ
3472W مصرف برق
کابل شبکه (اترنت) اتصال
40-5 درجه سانتیگراد دما
3999 قیمت (دلار)
0.31 بازده انرژی (ژول بر تراهش)

ماینر ++Whatsminer M30S جدیدترین محصول این شرکت و یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با توجه به رتبهٔ هش آن است. این دستگاه استخراج بیت کوین، ارزهای دیجیتال الگوریتم 256-SHA را استخراج می‌کند و از این رو با توجه به قیمت بالای این کوین‌ها و نرخ هش و سودآوری، عمدتاً برای استخراج بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و بیت‌کوین BSV استفاده می‌شود.

با توجه به این‌که این دستگاه، مصرف انرژی بالایی دارد، برای افراد تازه‌کار توصیه نمی‌شود. تنها در صورتی که هزینهٔ برق مصرفی شما پایین است، این دستگاه را خریداری کنید.

 Antminer S19 Pro
دستگاه استخراج بیت کوین از نوع ماینر Antminer S19 Pro  با دو فن خنک کننده
Antminer S19 pro مدل
110 تراهش قدرت
می 2020  تاریخ عرضه 
15 کیلوگرم وزن
میلی متر   370x290x195  اندازه
75 دسیبل صدا
4 تعداد فن
12V ولتاژ
350W مصرف برق
کابل شبکه (اترنت) اتصال
45-5 درجه سانتی گراد دما
2860 قیمت (دلار)
29.7 بازده انرژی (ژول بر تراهش)

ماینر Antminer S19 Pro در حال حاضر جزء بهترین دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به شمار می‌آید که با استفاده از آن می‌توان بیت‌کوین و سایر رمزارزها را استخراج کرد. این ماینر بالاترین نرخ هش را نسبت به کارایی و میزان انرژی مصرفی‌اش دارد.

این دستگاه را نیز مانند سایر ماینر‌های استخراج بیت کوین می‌توانید به استخرهای مشهور استخراج رمزارزها مانند Slushpool، Nicehash، Poolin، Antpool و ViaBTC متصل کنید.

Bitmain Antminer S5
دستگاه استخراج بیت کوین از نوع ماینر Bitmain Antminer S5  با یک فن خنک کننده از نمای جلو

ماینر Bitmain Antminer S5  یک دستگاه محبوب برای افرادی است که به دنبال استخراج با الگوریتم256-SHA هستند. فروش این دستگاه که از سال 2014 وارد بازار شده از جدیدترین مدل‌ها نیز پیشی گرفته است.

به علت مصرف پایین برق، این دستگاه برای افراد مبتدی مناسب‌تر از سایر مدل‌ها است.

AvalonMiner 1246
دستگاه استخراج بیت کوین از نوع ماینر 1246AvalonMiner با دو فن خنک کننده از نمای جلو
AvalonMiner 1246 مدل
90 تراهش قدرت
ژانویه 2021 تاریخ عرضه
12.8 کیلوگرم وزن
 331میلی میتر x195 x292 اندازه
75 دسیبل صدا
2 تعداد فن
مصرف برق ولتاژ
38W مصرف برق
کابل شبکه (اترنت) اتصال
30-5  درجه سانتی گراد دما
3890 قیمت (دلار)
38 بازده انرژی (ژول بر تراهش)

ماینر 1246AvalonMiner به علت نرخ بالای هش یکی از برترین دستگاه‌های استخراج رمزارزهای الگوریتم 256-SHA مانند بیت کوین و بیت کوین کش است. این دستگاه مجهز به دو فن 7 پره است که نوع طراحی فن، از تجمع گرد و غبار روی داشبورد جلوگیری می‌کند و همین موضوع سبب افزایش طول عمر مفید آن می‌شود.

Antminer D3
دستگاه استخراج بیت کوین از نوع ماینر AntMiner D3 با یک فن خنک کننده از نمای بالا
AntminerD3 مدل
19.3 تراهش قدرت
2018 تاریخ عرضه
5.5 کیلوگرم وزن
320 میلی میتر x 130 x 190 اندازه
75 دسیبل صدا
2 تعاد فن
13V ولتاژ
1200W مصرف برق
کابل شبکه (اترنت) اتصال
40-0 درجه سانتیگراد دما
249 قیمت (دلار)
0.25 بازده انرژی (ژول بر تراکنش)

ماینر AntMiner D3 یکی از پرسود‌ترین‌ها در بین دستگاه‌ استخراج بیت‌کوین است. اکثر علاقه‌مندان به بیتکوین  از این دستگاه برای استخراج دش کوین و تبدیل آن به بیت‌کوین و افزایش سود استفاده می‌کنند.

این دستگاه استخراج بیت‌کوین از جنس آلومینیوم است که هم باعث سبک‌تر شدن آن می‌شود و هم گرما را بهتر انتقال می‌دهد.

Bitmain Antminer S7
دستگاه استخراج بیت کوین از نوع ماینر Bitmain Antminer S7 با یک فن خنک کننده از نمای رو به رو
Bitmain Antminer S7 مدل
4.86 تراهش قدرت
ژوئن 2016 تاریخ عرضه
7.5 کیلوگرم وزن
میلی متر  ۱۵۰x ۲۷۵ x ۳۰۶ اندازه
48 دسیبل صدا
2 تعداد فن
12V ولتاژ
697W مصرف برق
کابل شبکه (اترنت) اتصال
35  درجه سانتی گراد دما
369 قیمت (دلار)
0.25 بازده انرژی (ژول بر تراهش)

ماینر Bitmain Antminer S7 یک دستگاه استخراج بیت‌کوین ارزان قیمت و محبوب است که مصرف انرژی پایینی دارد و به دو فن خنک کننده مجهز است که مانع حرارت دستگاه و بالا رفتن دما می‌شود.

این ماینر یکی از بهترین دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین است و برای افرادی که در مکان‌های خنک ماین می‌کنند، مناسب است.

استخراج بیت کوین و نگرانی‌های فعالان محیط زیست

همانطور که می‌دانید شبکه بیت کوین برای تایید تراکنش‌ها از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. این شیوه با توجه به این که در نوع خود یک نوآوری محسوب می‌شود، به علت مصرف انرژی بالا منتقدان بسیاری دارد. نگرانی‌های زیست محیطی از مساله استخراج بیت کوین تا جایی پیش رفت که بانک جهانی در سال گذشته، شرط اهدا وام به دولت چین را کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای قرار داد و این دولت برای کاهش یکباره این مقدار آلاینده، استخراج بیت کوین را ممنوع کرد.

مصرف انرژی بالای این فرآیند باعث سوزاندن بیش از اندازه انرژی‌های فسیلی می‌شود و به چرخه آلودگی سرعت می‌بخشد. سایر پروژه‌های رمز ارزی (اتریوم، الروند و …) از روش‌های دیگری مانند اثبات سهام برای رسیدن به اجماع در بلاک چین بهره می‌برند ک مصرف انرژی کمتری دارند.

جمع‌بندی

به‌طور کلی استخراج ارزهای دیجیتال هر روز بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند و ماینرها دنبال راه‌های مناسب‌تر و مقرون به‌صرفه‌تری برای استخراج ارزهای دیجیتال هستند. سازندگان سیستم‌ها و دستگاه‌های استخراج بیت کوین نیز به منظور تسهیل فرآیند استخراج و همچنین کسب سود بیشتر روز به‌روز روش‌های بهتری برای امر ماینینگ ارائه می‌دهند.

در این مطلب به بررسی دستگاه‌ استخراج بیت کوین پرداختیم. هرگز فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی ابتدا نرخ هش و هزینهٔ مصرف برق را محاسبه کرده و سپس ماینر را خریداری کنید؛ زیرا در بسیاری از کشورها به علت هزینهٔ بالای برق استفاده از ماینرها صرفهٔ اقتصادی ندارد.

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، می‌توانید با مراجعه به صرافی بیدارز، در کمتر از 3 دقیقه احراز هویت کنید و رمز ارز دلخواه خود را تبادل کنید. همچنین، شما می‌توانید با خرید تتر از بیدارز، این ارز پایدار را بدون نیاز به پرداخت کارمزد شبکه خرید و فروش کنید.

ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها