آشنایی با ارز دیجیتالی سوییپ (SXP)

تیم بیدارز

برخلاف تمامی ارزهای رمزپایه، سوییپ (SXP) پروتکلی نیست که توسط یک شبکه غیرمتمرکز تقویت شود، بلکه سوییپ هم یک نرم افزار و هم یک کیف پول دیجیتالی است که با هدف فراهم آوردن امکان خرید و فروش پول فیات و دارایی های رمزنگاری شده در مکان های دیجیتالی و فیزیکی، برای کاربران طراحی شده اند.

کیف پول های سوییپ که محصولی از یک شرکت سودبر هستند، می توانند به کارت های اعتباری (دبیت کارت) ویزا و یک اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند متصل شوند، و از این طریق تجربه ای شبیه به کیف پول های موبایلی معمولی ایجاد نمایند. این تجربه مشابه، شامل مزایای مشابهی چون امکان بازپس گیری 8 درصد از مبلغ پرداختی به صورت بیت کوین و همچنین حساب کاربری رایگان اسپاتیفای می شود.

گرچه، کیف پول های سوییپ ویژگی های قدرتمند دیگری نیز دارند که تنها از طریق ادغام با ارز رمزپایه اختصاصی آن با نام SXP قابل استفاده می شوند. برای مثال، سوییپ کارمزدی برای کارت های اعتباری خود دریافت نمی کند. بلکه کاربران در توکن های SXP سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند به کارت های اعتباری با مزایای بیشتر دسترسی داشته باشند. هرچه توکن های SXP بیشتری در قراردادهای هوشمند شبکه سوییپ قفل شود، کاربر مزایای بیشتری دریافت می کند.

کاربران با سرمایه گذاری حداقل 30000 SXP

کاربران با سرمایه گذاری حداقل 30000 SXP می توانند کارت اعتباری خود را ارتقا بخشیده و 8 درصد از مبلغ خرید را به صورت بیت کوین پس بگیرند، و همچنین از حساب کاربری رایگان نتفلیکس و اسپاتیفای بهره مند شوند.

سوییپ اظهار داشته است که در حال کار بر روی خدمات بیشتری از جمله حساب کاربری پس انداز، کارت های اعتباری (کردیت کارت) و خدمات پردازش پرداخت های تجاری می باشد. برای دریافت اطلاعات به روز رسانی شده در مورد تیم سوییپ، می توانید به وبلاگ سوییپ مراجعه کنید.

چه کسی سوییپ را ایجاد کرد؟

سویپ یک شرکت سودبر است که توسط خوزلیتو لیزاروندو تاسیس شد، دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد اما در ایالات متحده آمریکا، استونی و فیلیپین نیز مشغول به فعالیت است.

در چند دوره فروش خصوصی و عمومی توکن، سوییپ توانست تقریباً 24 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند. در این رویدادهای جذب سرمایه، حدود 60 میلیون SXP به فروش رفت که این میزان 20% از عرضه اولیه توکن بود.

در سال 2020، صرافی ارزهای رمزپایه بایننس توانست سوییپ را از آن خود کند. هم اکنون پلتفرم سوییپ از بایننس کارت پشتیبانی می کند که یک کارت اعتباری برای خرج کردن کریپتو در مکان های فیزیکی است.

نحوه عملکرد سوییپ

شبکه سوییپ برای نگه داری سپرده های کریپتو از جانب کاربران، از بلاکچین اتریوم استفاده می کند و مزایای مختلفی را در اختیار آنان قرار می دهد.

گرچه، این پلتفرم بر روی یک رابط برنامه نویسی خارج از زنجیره نیز اجرا می شود، که امکان سازگاری با زیرساخت های پرداخت سنتی را فراهم آورده و بنابراین ویژگی هایی همچون پرداخت به تجار را نیز ارائه می دهد.

کیف پول سوییپ

هر کسی که تمایل به استفاده از ویژگی های سوییپ داشته باشد، می تواند از طریق کیف پول سوییپ به آن ها دسترسی یابد. این نرم افزار کیف پول دیجیتال به کاربران این امکان را می دهد تا با سپرده گذاری ارز فیات، بیش از 30 مدل ارز رمزپایه ای که مستقیماً توسط سوییپ ارائه می شوند را خریداری نمایند. علاوه بر این، از این کیف پول می توان برای حفظ دارایی های رمزنگاری شده و همچنین تبادل ارزهای رمزپایه استفاده کرد.

یکی از امکانات اصلی سوییپ برای کاربران این است که بتوانند از سوییپ کارت برای پرداخت خریدهای خود استفاده کنند. در این موارد، قراردادهای هوشمند این شبکه هر ارز رمزپایه ای که در کیف پول ذخیره شده باشد را به صورت خودکار به پول فیات مورد پذیرش فروشنده تبدیل می کنند.

کاربران می توانند از طریق این اپلیکیشن کیف پول کارت های خود را مدیریت کرده و با سرمایه گذاری مبلغ مشخصی در SXP، کارت خود را ارتقا ببخشند.

چرا SXP ارزشمند است؟

ارز رمزپایه SXP از عوامل اصلی در حفظ و اجرای شبکه سوییپ می باشد و می توان از آن برای پرداخت پول در ازای دریافت خدمات مختلف در اکوسیستم سوییپ استفاده کرد. در درجه نخست، از SXP برای پرداخت کارمزد تراکنش ها در شبکه SXP استفاده می شود. قابل ذکر است که 80 درصد این کارمزد توسط قراردادهای هوشمند این شبکه «می سوزد» یا از چرخه حذف می شود.

سوییپ (SXP)

بنابر قوانین این نرم افزار، عرضه SXP محدود است؛ به این معنی که همواره حداکثر 300 میلیون توکن وجود خواهد داشت و از این مقدار بیشتر نمی شود. این پروتکل به صورت ماهانه 2 میلیون SXP صادر می کند، و برخی از این توکن ها به عنوان جایزه سرمایه گذاری در میان کاربرانی توزیع می شود که به فعالیت شبکه کمک می کنند. بقیه توکن های عرضه شده به شرکت سوییپ تعلق دارند و از آن ها برای پرداخت حقوق گروه سوییپ و موسسین آن استفاده می شود.

به دلیل کاهش برنامه ریزی شده در عرضه توکن های SXP، تعداد کل SXPهای موجود در طول زمان کاهش می یابد، تا زمانی که تنها 100 میلیون واحد باقی بماند.

سرمایه گذاری در SXP

برای دسترسی به ویژگی های متنوع در اکوسیستم سوییپ، کاربران می توانند در SXP سرمایه گذاری کنند. با مالکیت و سرمایه گذاری در SXP، کاربران از حق رای به قوانین شبکه، همچون توزیع جوایز و کارمزد تراکنش ها و همچنین تغییرات دیگر، بهره مند می شوند. کاربرانی که حداقل 1000 SXP داشته باشند، می توانند در مدیریت شبکه سهیم شوند، و کاربرانی که بیشتر 300000 SXP داشته باشند، حق ارائه پیشنهادات خود برای ایجاد تغییرات در شبکه سوییپ را به دست می آورند. علاوه بر این، مالکین SXP از 20000 SXP که به صورت روزانه توزیع می شود، سهم دارند. این میزان ممکن است بر اساس رای کاربران تغییر کند.

Follow:
تیم بیدارز
ثبت نظر جدید
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها